erekcja - pytanie o specjaliste

1. Data: 2005-09-28 14:56:26

Temat: erekcja - pytanie o specjaliste
Od: "Jacek" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nie jestem pewien do lekarza jakiej specjalności powinienem się zwrócić z tym
pytaniem (bo w sumie nie wiem jaka jest różnica między urologiem, seksuologiem i
andrologiem), no ale niezbyt wiem gdzie pytać, więc robię to tutaj.

Mam 27 lat, ogólnie jestem zdrowy, ale mam problemy z erekcją. Konkretnie chodzi
o to, że podczas stosunku członek szybko traci swoją sztywność i szybko erekcja
mija, często jeszcze przed wytryskiem. Brak długotrwałej erekcji i wystarczająco
"silnej" (tzn. żeby członek był dostatecznie sztywny). Co powinienem zrobić? Do
jakiego lekarza zwrócić się o pomoc (jakiej specjalności)? A może jakimiś innymi
metodami sobie pomóc?

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich

Jacek

2. Data: 2005-09-28 17:59:01

Temat: Re: erekcja - pytanie o specjaliste
Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim skromnym zdaniem zacznij od androloga.
Pzdr. dino

3. Data: 2005-09-29 08:25:13

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Sep 2005 19:59:01 +0200, dino wrote:

> Moim skromnym zdaniem zacznij od androloga.

A ja bym zaczął od ogólnego zbadaniasię, na przykład u zaufanego lekarza
ogólnego, ze szczególnym uwzględnieniem dokładniejszego wywiadu (co do
okoliczności kłopotów na przykład).

A potem - zależnie od potrzeb - seksuolog (seksuologia to specjalność
pokrewna psychiatrii i jej zakres działania obejmuje głównie zaburzenia
funkcjonalne (choć nie tylko)), być może androlog (czyli endokrynolog
specjalizujący się w "meskich hormonach"), a może zupełnie inny
specjalista (na przykład diabetolog). Urolog IMHO raczej mało
prawdopodobny, chyba że trzeba będzie myśleć o leczeniu operacyjnym (na
przyład endoprotezie - bo urolog to chirurg, zajmujący się układem
moczowym plus męskie narządy płciowe).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/