erytromycyna interakcje...

1. Data: 2003-02-22 21:11:15

Temat: erytromycyna interakcje...
Od: "Agutek" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy ktoś może mnie oświecić w sprawie niezgodności erytromycyny i kw.
salicylowego tudzież protargolu i kw. bornego... O ile druga jakoś mi się po
głowie kołacze ( byłoby to chyba w ocznych gdzieś?) to pierwszej jakoś nie
kojarzę. Aczkolwiek erytromycyna wytrąciła mi sie kiedyś z roztworu, gdzie
był spir. salicylowy, ale dlaczego- nie wiem.

Niech ktos podpowie, albo chociaż podsunie gdzie to sprawdzić, głównie
DLACZEGO a nie CZY?

Pozdrawiam. Agutek, studiujący właśnie listę pytań, które padły na
egzaminie:)

2. Data: 2003-02-25 21:35:16

Temat: Odp: erytromycyna interakcje...
Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kojarzę. Aczkolwiek erytromycyna wytrąciła mi sie kiedyś z roztworu, gdzie
> był spir. salicylowy, ale dlaczego- nie wiem.

Witam!!!
Nic tam sie nie wytraca. Po prostu erythro w srodowisku kwasnym od kw,
salic. sie rozklada (czego nie widac!!!) Rozwiazanie jest takie, ze robisz
sama erythro na spirycie, a pacjentowi zalecasz aby dodatkowo dokonal zakupu
spirytusu salicylowego i nim sie smarowal (najczesciej pacjent jest
podejrzliwy i wietrzy w tym straszliwy podstep i sadzi, ze masz w ty
niewiadomo jaki interes, ze mu kazesz dodatkowo wykupywac ten spiryt na 2
zety :-))))

Jesli Ci sie cos wytracilo znaczy ze do recepty mialas zapisane zbyt malo
spirytu :-(((

Pozdrawiam!
Pharmacist.

P.S.
A tak przy okazji co sadzicie o osadzie na drugi dzien ( w pierwszym
wszystko jest O.K.) w leku:
Rp.
Detreomycini 2,0
Acidi Salicylici 2,0
Spir. vini 40 stopniowy
1% Sol. Acidi borici aa ad 100,0
M. f. sol.

???????????
Jakis sposob na rozwiazanie??
Ja juz mam pewien typ :-))) Co sie wytraca i dlaczego?? Jakies sposoby na
rozwiazanie niezgodnosci?

3. Data: 2003-02-26 14:52:55

Temat: Re: erytromycyna interakcje...
Od: "Agutek" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"> Witam!!!

Jesteś Wielki! Właściwie to liczałam bardzo na Twoją odpowiedź. Nawet miałam
Ci to posłać na priva, ale ta wrodzona nieśmiałość... :) Dzięki za
sugestie...

> [...]
> zety :-))))
>
> Jesli Ci sie cos wytracilo znaczy ze do recepty mialas zapisane zbyt malo

Tam było o ile dobrze pamietam 2,0 erytro, 2,0 kw. salicylowego 3%borici aa
z 40% spirytem
To ile spirytu powinnam wziąć, żeby to sie "kupy" trzymalo?

> Pozdrawiam!
> Pharmacist.

Pozdrawiam serdeczniasto i liczę na odp. :))

> P.S.
> A tak przy okazji co sadzicie o osadzie na drugi dzien ( w pierwszym
> wszystko jest O.K.) w leku:
> Rp.
> Detreomycini 2,0
> Acidi Salicylici 2,0
> Spir. vini 40 stopniowy
> 1% Sol. Acidi borici aa ad 100,0
> M. f. sol.
>

> ????????????????????????????????????????????????????
???????????
> Jakis sposob na rozwiazanie??
> Ja juz mam pewien typ :-))) Co sie wytraca i dlaczego?? Jakies sposoby na
> rozwiazanie niezgodnosci?

Podziel się wiedzą, niezgodności to moje słabe miejsce :((

4. Data: 2003-02-28 19:56:45

Od: "Miłosz M" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S.
> A tak przy okazji co sadzicie o osadzie na drugi dzien ( w pierwszym
> wszystko jest O.K.) w leku:
> Rp.
> Detreomycini 2,0
> Acidi Salicylici 2,0
> Spir. vini 40 stopniowy
> 1% Sol. Acidi borici aa ad 100,0
> M. f. sol.

Witam.
Ja bym stawial na salicyla..... troche malo wody ognistej:)
Pozdrawiam, MiloszM

5. Data: 2003-02-28 22:01:18

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
miałam
> Ci to posłać na priva, ale ta wrodzona nieśmiałość... :) Dzięki za

Ach, ach!!! Dziekuje!!!
Nie wiem co powiedziec...

> Tam było o ile dobrze pamietam 2,0 erytro, 2,0 kw. salicylowego 3%borici
aa
> z 40% spirytem
> To ile spirytu powinnam wziąć, żeby to sie "kupy" trzymalo?

Jesli bedzie 98 gramow 40 stopniowego spirytu (nie aa z woda czy kwasem
bornym, tylko samego!!) to Ci sie jeszcze to uda, natomiast jesli bedzie
mniejsza procentowosc spirytu lub bedzie on w rownych czesciach z jakims
kwasem bornym lub czyms innym to sie wytraci osadzik :-((((
Patrz ponizej :-)

Tu sytuacja jest calkiem podobna.
Proponuje skreslic calkowicie ten kwas borny, po co on tu jest potrzebny???
Chloramfenikol i salicyl wystarczy moim zdaniem zeby te bakterie
wystarczajaco rozpedzic...
i troszke ten naskorek zluszczyc.

Pozdrawiam przeserdecznie!!
Pharmacist.

6. Data: 2003-02-28 22:05:12

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
> Ja bym stawial na salicyla..... troche malo wody ognistej:)
> Pozdrawiam, MiloszM

Salicyla wydzielilem, bo sadzilem poczatkowo, ze zgodnie z zasada
"mocniejszy kwas wypiera z roztworu kwas slabszy" jeden kloci sie z drugim,
ale nic to nie dalo, dlatego stwierdzilem, ze to jednak najprawdopodobniej
bedzie zbyt male stezenie C2H5OH :-)))
Nie wiem czy typuje prawidlowo, ale tak mi sie wydaje :-)))
Pozdrawiam!!
Pharmacist.

7. Data: 2003-03-05 23:26:59

Od: "Miłosz M" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bedzie zbyt male stezenie C2H5OH :-)))
> Nie wiem czy typuje prawidlowo, ale tak mi sie wydaje :-)))

Coz prostszego - mala powtorka ze studiow.... osad odsaczyc na lejku
Buchnera, a nastepnie preparatyka organiczna J.B. i do oznaczania! Co Ty na
to? Jak dla mnie w aptece jest za male pole do eksperymentu:))) Jako ze mam
wrodzone niedowiarstwo, juz dawno rozwialem mit o koniecznosci krecenia
masci w jedna strone:)) trzeba sobie jakos umilac zycie:)))
Pozdrawiam, MiloszM

naprawa mózgu i organizmu po drugach
Kapsulki omega-3
Metformax 850 - prosze o informacje