folia pod korę?!!?

1. Data: 2004-11-07 17:58:04

Temat: folia pod korę?!!?
Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co o tym myślicie?
Czy to dobry pomysł aby na taki mały skrawek ziemi aby chwasty nie wyrastały
pomiędzy iglakami, położyć folię a potem przysypać ją korą? Wtedy już
zielenina nie wylezie na powierzchnię.Macie lepszy pomysł?
Krasnal
------------
Tajna Organizacja Walczących Krasnali

2. Data: 2004-11-07 18:04:01

Temat: Re: folia pod korę?!!?
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyrastały
> pomiędzy iglakami, położyć folię a potem przysypać ją korą?

Pomysł często stosowany, szczególnie w ogrodach firmowych, czyli tam
gdzie nie ma jako takiego ogrodnika.
Ale użyj folii plecionej lub perforowanej, takiej żeby woda swobodnie mogła
przepływać do gleby ...

Serdecznie Miłka

3. Data: 2004-11-07 18:40:47

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomiędzy iglakami, położyć folię a potem przysypać ją korą? Wtedy już
> zielenina nie wylezie na powierzchnię.Macie lepszy pomysł?

Jeśli wygrasz w walce z wiatrem.

Pozdrawia boletus

4. Data: 2004-11-07 19:30:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Krasnal" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> Co o tym myślicie?
> Czy to dobry pomysł aby na taki mały skrawek ziemi aby chwasty nie wyrastały
> pomiędzy iglakami, położyć folię a potem przysypać ją korą?

Pomysl fatalny. Jesli kiedys zmienisz zdanie i bedziesz tam chcial
cos posadzic lub posiac, bedziesz klal na czym swiat stoi.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-11-07 19:36:26

Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pomiędzy iglakami, położyć folię a potem przysypać ją korą? Wtedy już
> zielenina nie wylezie na powierzchnię.Macie lepszy pomysł?

Może lepiej agrowłókninę, żeby woda łatwiej przenikała

6. Data: 2004-11-07 19:44:59

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz napisał:

> Pomysl fatalny. Jesli kiedys zmienisz zdanie i bedziesz tam chcial
> cos posadzic lub posiac, bedziesz klal na czym swiat stoi.

Popieram Michała.
U mnie ciągle znajduję stare foliowe worki po nawozach.
Dramat:-( Wbijasz szpadel a ten stawia opór.

Wypielić dokładnie, grubo wysypać korą. Nawet jeśli wyjdą drobne
chwasty to łatwo będzie je usunąć.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2004-11-07 19:51:46

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrastały
> pomiędzy iglakami, położyć folię a potem przysypać ją korą?...
===============
Ja stosowałem z powodzeniem specjalną włókninę, m. in. w truskawkach. Wyniki
przeszły oczekiwania. Rośliny dobrze nawodnione, cieplej, szybszy rozwój.
Chwasty znikły. Ale zwyczajna folia (ani nawet perforowana) się do tego nie
nadaje.
Jan

8. Data: 2004-11-07 20:55:33

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Popieram Michała.
> U mnie ciągle znajduję stare foliowe worki po nawozach.
> Dramat:-( Wbijasz szpadel a ten stawia opór.

Naostrz go wreszcie !

> Wypielić dokładnie, grubo wysypać korą.

Na to folia.

> Nawet jeśli wyjdą drobne
> chwasty to łatwo będzie je usunąć.

Teraz nie wyjdą.

> Pozdrawiam
> Marta

Pozdrawia boletus

9. Data: 2004-11-07 21:22:37

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ale użyj folii plecionej lub perforowanej, takiej żeby woda swobodnie
mogła
> przepływać do gleby ...

Albo jeszcze lepiej - agrowlokniny.
Na takim podlozu, jak zauwazyl boletus, kora szybko przesycha i wiatr latwo
ja wywiewa, stad trzeba zastosowac kore gruba, ciezka.

Elfir

10. Data: 2004-11-07 21:40:24

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tarpan" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja stosowałem z powodzeniem specjalną włókninę, m. in. w truskawkach.
Wyniki
> przeszły oczekiwania. Rośliny dobrze nawodnione, cieplej, szybszy rozwój.
> Chwasty znikły.
:))))
niestety ta agrowloknina nie jest sarnoodporna
ze 2-3 temu napracowalem sie sadzac 240 krzaczkow truskawek
ale ponderoze mam jeszcze nieogrodzona
i przez te plantacyjke przebieglo stado sarenek
:)
i mam teraz lepsze wietrzenie
razy wiecej otworkow niz te
ktore sam