galasy po raz kolejny...

1. Data: 2007-03-14 12:05:46

Temat: galasy po raz kolejny...
Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

chciałem po raz kolejny poruszyć temat nieprzyjemnych narośli na
świetkach, zwanych galasami. dowiedziałem się, że zaatakowaną roślinę
można podlać jakimś środkiem (*** SL200?) który zostanie pobrany przez
roślinę i... - no właśnie - co? dowiedziałem się również, że można także
stosować opryski preparatami zawierającymi olej parafinowy.

na ile skujteczne są oba sposoby?

wiem, że świerki i modrzewie nie lubią się, nie mam jednak wyjścia bo oba
gatunki rosną sobie w najlepsze: modrzewie mają już kilka lat, podobnie
zresztą jak i świerki. czy można chemią calkowicie wytruć pasożyta
powodującego te narośla? co zrobić, by w przyszłości nie akatkował
świerków? modrzewie wydają się być wolne od takich narośli - jaka więc ich
rola w całym procesie?

czy może regularnie co jakiś czas stosować jakąś chemię? na który z
gatunków?

proszę o pomoc, bo chyba zbliża się już czas by zacząć opryski lub
podlewania tymi preparatami...

opera for MAC OSX

2. Data: 2007-03-17 10:33:17

Temat: Re: galasy po raz kolejny...
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości
> [...]
roślinę
> można podlać jakimś środkiem (*** SL200?) który zostanie pobrany

Pryskaj confidorem 200sl

Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2007-03-17 10:37:54

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości
dowiedziałem się również, że można także
> stosować opryski preparatami zawierającymi olej parafinowy.

Aby zniszczyć wszystkie formy ochojników, które przezimowały, można
wczesną wiosną opryskać drzewka: preparatem olejowym Promanal 60 EC
(2%) lub pyretroidem (na przykład Decis 2,5 EC - 0,05%; Sumi-alpha 050
EC - 0,04%; Fastac 10 EC - 0,015%).

Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2007-03-17 14:15:38

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Mar 2007 11:37:54 +0100, skryba <z...@o...pl> wrote:

> U?ytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisa? w wiadomo?ci
> dowiedzia?em si? równie?, ?e mo?na tak?e
>
> Aby zniszczyae wszystkie formy ochojników, które przezimowa?y, mo?na
> wczesn? wiosn? opryskaae drzewka: preparatem olejowym Promanal 60 EC
> (2%) lub pyretroidem (na przyk?ad Decis 2,5 EC - 0,05%; Sumi-alpha 050
> EC - 0,04%; Fastac 10 EC - 0,015%).

a w przypadku takich, ktore rosną obok studni? studnia ma 60 metrów. jaki
jest okres neutralizacji?

OPERA for MAC OSX

5. Data: 2007-03-17 14:40:37

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
EC

> a w przypadku takich, ktore rosną obok studni? studnia ma 60 metrów.
jaki
> jest okres neutralizacji?

Wklep w google poszczególne ŚOR i czytaj etykiety.

Pozdrawiam odkrywczo
skryba

6. Data: 2007-03-17 17:10:58

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> a w przypadku takich, ktore rosnÄ? obok studni? studnia ma 60 metrĂłw.
> jaki jest okres neutralizacji?

A nie lepiej poobrywać to świństwo i spalić?
Ja tak kiedyś robiłam, tyle że mało tego było i świerk
nieduży...

Rablinka

7. Data: 2007-03-17 17:15:07

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. napisał(a):

> wiem, że świerki i modrzewie nie lubią się, nie mam jednak wyjścia bo
> oba gatunki rosną sobie w najlepsze: modrzewie mają już kilka lat,
> podobnie zresztą jak i świerki.

Czyli u Ciebie jednak się lubią :-)

> modrzewie wydają się być wolne od takich narośli -
> jaka więc ich rola w całym procesie?

Z tego co mi wiadomo galasy nie bywają na modrzewiach... Za
to z galasów wylęga się jakieś draństwo i potem żeruje
właśnie na modrzewiach dlatego galasy należy niszaczyć...

Rablinka

8. Data: 2007-03-18 19:47:06

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Mar 2007 18:10:58 +0100, R@blinka <r...@o...eu> wrote:

> A nie lepiej poobrywać to świństwo i spalić?
> Ja tak kiedyś robiłam, tyle że mało tego było i świerk nieduży...

świerki niektóre ponad 4 metry i sporo tego. próbuję obrywać ale nie wiem
czy dam radę wszystkie... a etykietki i ulotki na środkach ochrony roślin
nie mówią wiele - w każdym razie nic na temat czasu rozpadu.

OPERA for MAC OSX

kosiarka flymo - kłopocik
Sie zastanawiam...
cytisus 'Zeelandia' - jak rozmnożyć?