gałka muszkatołowa

1. Data: 2012-10-28 22:49:16

Temat: gałka muszkatołowa
Od: Nika <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś widział w polskich sklepach zewnętrzne łupinki gałki
muszkatołowej, takie jak ta:
http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/101254
15/2/stock-photo-10125415-mace-spice.jpg

Do tej pory żyłam w przekonaniu, że po angielsku "nutmeg" i "mace" to
jedno i to samo, do czasu, kiedy w jednym przepisie nie natknęłam się na
"grated nutmeg" i "ground mace".

Czy może to, co się sprzedaje w naszym kraju pod nazwą "gałka
muszkatołowa mielona" to jest właśnie "mace", a "grated nutmeg" jest
wtedy, jak sobie kupię gałkę w całości i ją własnoręcznie utrę?

- -

Nika

2. Data: 2012-10-29 11:19:12

Temat: Re: gałka muszkatołowa
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 28.10.2012 23:49, schrieb Nika:
> [...]
> muszkatołowa mielona" to jest właśnie "mace", a "grated nutmeg" jest
> wtedy, jak sobie kupię gałkę w całości i ją własnoręcznie utrę?

Nie, to różne rzeczy, ale z tego samego drzewa ;-). Mace, czyli macis,
to starty owoc gałki, czyli jak pisałaś łupinki orzecha. Nutmeg, to sam
orzech i ten jest sprzedawany jako "gałka muszkatołowa mielona". Macis
ma smak bardziej delikatny, ale też ciut inny aromat. Ale z braku laku
można zastąpić gałką. Gdzie w Polsce kupić to nie wiem, ja kupuję "pod
nosem" w Kraeuter Kuehne ;-).

Waldek

3. Data: 2012-10-29 19:15:40

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-29 12:19, obywatel Waldemar Krzok uprzejmie donosi:
> [...]
> ma smak bardziej delikatny, ale też ciut inny aromat. Ale z braku laku
> można zastąpić gałką. Gdzie w Polsce kupić to nie wiem, ja kupuję "pod

A ja przywiozłam, wówczas nieświadoma takiej różnicy, z Londka.
http://bexgoes4you.com/cooking%20ingredients/schwart
z%20ground%20mace.jpg

qr.a

Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy