gdzie w Polsce zrobic operacje kregoslupa "na NFZ"?

1. Data: 2005-10-29 21:57:45

Temat: gdzie w Polsce zrobic operacje kregoslupa "na NFZ"?
Od: "medevacs" <z...@t...moze.ci.powi.em> szukaj wiadomości tego autora

Z gory przepraszam za niewystarczajacy opis, wiem ze nic nie mozna
zdiagnozowac przez internet ani do konca ocenic ale poproszono mnie o
zapytanie grupowiczow o nizej opisane sprawy.

Kobieta wiek okolo 45 lat, 6 lat temu miala wypadek. O obrazeniach nic nie
wiem ale ponoc przechodzila rehabilitacje, ktora niewiele dala, a
poszkodowana od czasu wypadku cierpi bardzo na kregoslup. Z tego co mi
przekazano to rozpoznanie jest takie:
1.niestabilność odcinka szyjnego
2.niewydolnośc krążenia kręgowopodstawnego
3.dyskopatia wielopoziomowa
Z opisu laika slyszalem jeszcze, ze wyskakuje jej dysk, uciska rdzen kregowy
i kobieta cierpi straszne bole.

Leczyla sie dotychczas w jednym z Lodzkich szpitali. Jej lekarz, jakis
profesor (nie znam nazwisk ani nazw szpitala) powiedzial, ze konieczna
bedzie operacja. Operacja ta jest ponoc normalnie finansowana przez NFZ ale
oprocz tego profesor powiedzial ze "to bedzie kosztowac od 2000 do 5000",
znaczy chce w lape. Pacjentka niestety jest bardzo biedna, utrzymuje sie z
jakiejs smiesznie malej renty dlatego powiedziala ze nic nie zaplaci bo ja
na to nie stac. W tym momencie profesor nagle zmienil zdanie, stwierdzil ze
w sumie to nie wiadomo czy operacja by pomogla itp. itd. bla bla bla, nie
dostal w lape to mu sie nie chce. Ale nie o korupcji wsrod lekarzy chce
rozmawiac. Pacjentka zasiegnela opinii 3 innych lekarzy z innych
szpitali/poradni, wszyscy stwierdzili, ze operacja jest konieczna. Niestety
jak napisalem powyzej szpital, w ktorym ta kobieta sie leczy miga sie od
operacji dlatego chcialaby przejsc operacje w innym szpitalu w innym
miescie.

Pytanie, czy pacjentka moze zgodnie z przepisami, umowami NFZ itd. wybrac
sobie dowolny szpital w kraju i umowic sie z ordynatorem oddzialu na termin
operacji, ktora bylaby normalnie "na fundusz"? Czy sa jakies ograniczenia,
ze np. tylko w swoim wojewodztwie itp.? Jesli moze wybrac dowolny szpital to
jakiego oddzialu w zwiazku z operacja kregoslupa szukac? Czy musi to byc
neurochirurgia czy chirurgii ogolnej/ortopedii tez moga byc? Jaki
szpital/oddzial grupowicze poleca w tej sprawie?

pozdrawiam
medevacs

2. Data: 2005-10-29 23:44:45

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 29 Oct 2005 23:57:45 +0200, *medevacs*
<news:dk0r9s$8k7$1@opal.icpnet.pl> napisał(a):

> [...]

> 3.dyskopatia wielopoziomowa
> Z opisu laika slyszalem jeszcze, ze wyskakuje jej dysk, uciska rdzen kregowy

Wiem od sąsiadki, że w szpitalu na Banacha.
Sąsiadka była tam 2 dni. Robili jej badania.
Teraz jest w domu. Nic dalej nie wiem, być może miała badania na coś innego
niż kręgosłup, ale napisałam to co mi mówiła, tzn, że była na kręgosłup.

--
Kaja

3. Data: 2005-10-30 10:25:42

Od: "Capture" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na podstawie rozpoznania które przedstawiłeś nie jest pewne czy akurat
wypadek samochodowy spowodował zmiany. Prawdopodobnie był jedynie czynnikiem
wyzwalającym, a owa Pani może być wciąż narażana na wiele czynników
predysponujących (długotrwałe siedzenie, ciężka praca fizyczna itd.).
Wskazania bezwzględne do zabiegu operacyjnego są ściśle określone i taka
decyzja nie może być podjęta wyłącznie na podstawie zdjęcia RTG, czy
rezonansu. Pacjent musi prezentować określone zaburzenia (np. nagłe,
pogarszające się obniżenie siły mięśniowej- tu prawdopodobnie kończyny
górne). W przeciwnym wypadku pacjent może mieć wskazania względne, to znaczy
że jest możliwość prowadzenia go jeszcze w inny sposób, bez operacji.
Trochę minie już to samego śmieszy bo wszystkie moje wpisy na tej grupie
kończą się w ten podobny sposób. Potrzebny jest kobiecie specjalisty od
metody McKenzie. Certyfikowanych terapeutów możecie znaleźć na
www.mckenzie.pl Może okazać się że operacja nie jest potrzebna.

Re: CHCĘ BYĆ DAWCĄ
Gdzie w Warszawie dobry dermatolog ??
oddawanie moczu - proszę o pomoc