gliniany opiekacz

1. Data: 2007-03-18 12:10:41

Temat: gliniany opiekacz
Od: "Tosiek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę pomóżcie:
dostałam gliniany opiekacz, miałam go przed pierwszym użyciem moczyć w
wodzie przez 24 godziny, moczyłam przez 36. Po tym okazało się (przy
pieczeniu mięsa), że tłuszcz wycieka - jest skaza, pęknięcie - bardzo
niewielkie, ale jednak tłuszcz i woda wycieka...
Co z tym można zrobić - jak skleić, czym zamalować?
pozdrawiam Tosiek

2. Data: 2007-03-18 13:09:00

Temat: Re: gliniany opiekacz
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niewielkie, ale jednak tłuszcz i woda wycieka...
> Co z tym można zrobić - jak skleić, czym zamalować?

Może to być skaza /pęknięcie a może też być niedokładnie poszkliwiona dolna
wewnętrzna strona tego garnka (tzw rzymski garnek).
Najlepiej produkt reklamować u producenta, jeśli nie ma tu mowy o
uszkodzeniu mechanicznym to jest to wada produkcyjna i pomimo używania
wyrobu producent powinien uznać tą reklamacje.
Inna opcja to znalezienie pracowni ceramicznej która pomoże w usunięciu tej
usterki.

Monika

P.S. Kto jest producentem tego garnka?

3. Data: 2007-03-18 13:46:20

Od: "Tosiek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dolna
> wewnętrzna strona tego garnka (tzw rzymski garnek).
> Najlepiej produkt reklamować u producenta

Opiekacz otrzymałam w prezencie (od teściowej ;)) - z Hiszpani,
więc o reklamacji mowy nie ma .. :(

Tosiek

4. Data: 2007-03-18 18:14:47

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Opiekacz otrzymałam w prezencie (od teściowej ;)) - z Hiszpani,
> więc o reklamacji mowy nie ma .. :(
>
> Tosiek

A znasz producenta? może jakaś strona www? Pytam tak z ciekawości, bo tym
tematem się kiedyś interesowałam

Monika

5. Data: 2007-03-18 18:20:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> wrote in message

> A znasz producenta? może jakaś strona www? Pytam tak z ciekawości, bo tym
> tematem się kiedyś interesowałam
>
> Monika

Włóż do środka doniczkę z chabaziem i niech Ci zdobi kuchnię.

6. Data: 2007-03-18 18:33:40

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 18, 1:10 pm, "Tosiek" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
> niewielkie, ale jednak tłuszcz i woda wycieka...
> Co z tym można zrobić - jak skleić, czym zamalować?

Skoro już tłuszcz się dostał w pęknięcie, to nie da rady niczym
uszczelnić.
Możesz używać jko naczynie ozdobne z kompozycją roślinno-warzywną,
oryginalną doniczkę lub np. jako pojemnik na chleb

7. Data: 2007-03-19 08:03:06

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tosiek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niewielkie, ale jednak tłuszcz i woda wycieka...
> Co z tym można zrobić - jak skleić, czym zamalować?

glina ma strukturę porowata...w dawnych czasach w glinianym garnku najpierw
gotowano mleko zeby uszczelniło pory moze tak trzeba zrobic??

Marek

8. Data: 2007-03-19 09:06:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> wrote
in message news:etlgak$40b$1@news.lublin.pl...

> [...]
najpierw
> gotowano mleko zeby uszczelniło pory moze tak trzeba zrobic??

Pęknięcie jest nie do załatania - dawniej w takie miejsca wkładano
ciasto chlebowe, a następnie naczynie drutowano - czyli oplatano drutem,
czasem tworząc siatkę - gdy naczynie rozbiło się, ściskając to ciasto w
szczelinie - wypełniało pory i skutecznie usczelniało - do końca życia......
garnka czy donicy (donicą nazywano także miski i makutry)...

9. Data: 2007-03-19 09:08:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

Zazwyczaj robili to domokrążcy - jedni ostrzyli noże, inni drutowali garnki,
sam jeszcze widziałem i słyszałem (nie na filmach) nawoływania ostrzarzy w
Warszawie...

10. Data: 2007-03-19 14:25:48

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> glina ma strukturę porowata...w dawnych czasach w glinianym garnku
najpierw
> gotowano mleko zeby uszczelniło pory moze tak trzeba zrobic??
>
> Marek

Mam tylko wątpliwość czy to uszczelnienie przetrwa temperaturę jak panuje w
piekarniku w czasie pieczenia

Monika

Re: dyskusja
dyskusja