gołąbki

1. Data: 2004-07-04 20:10:30

Temat: Re: gołąbki
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cc9lf0$o4q$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"JerzyN" <N...@m...pl> wrote:

> Użytkownik <p...@a...pl>
> brakowalo im
>
> Z mięsa powiadasz? W szkolnej stołówce?

Pewnie i tak bywało. W każdym razie w czasach studenckich dostaiśmy
kiedyś w jednej ze stołówek uniwersyteckich we Wrocławiu gołąbki
wyłącznie z niedogotowanym ryżem. ( Żeby nie było nam zbyt dobrze, to
nie dano nam noży.) Widocznie tak wtedy rozdzielano składniki do
gołąbków.

Władysław

--
Always look on the bright side of death

1. Data: 2004-07-04 21:24:24

Od: "kaleta" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyłącznie z niedogotowanym ryżem. ( Żeby nie było nam zbyt dobrze, to
> nie dano nam noży.) Widocznie tak wtedy rozdzielano składniki do

Czyżbyś Władyś chciał kroić niedogotowany ryż nożem. Widać już od młodości
miałeś zamiłowanie do męczącego szczególarstwa.
Nie - wszak noże tu występują jako składnik gołąbków. Czy to były wyższe
studia cyrkowe? Wydział Clownów?
kaleta

1. Data: 2004-07-04 22:00:46

Temat: Odp: gołąbki
Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek <x...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cc9f88$l00$...@i...gazeta.pl...

> Najlepsze gołąbki, jak dla mnie, wychodzą z ryżu, kaszy gryczanej i kaszy
> jęczmiennej po równo. Oczywiście nie można zapomnieć o mięsie, złotej
> cebuli. Z przypraw, jak zawsze pieprz w dużych ilościach jest nieoceniony.

a dla mnie najlepsze z ryzem pieczarkami i cebula i do tego sosik
pieczarkowy mniam:))) ( iduuuuuzo pieprzu;))))

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

1. Data: 2004-07-04 22:36:11

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik waldek <x...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:cc9f88$l00$...@i...gazeta.pl...

> a dla mnie najlepsze z ryzem pieczarkami i cebula i do tego sosik
> pieczarkowy mniam:))) ( iduuuuuzo pieprzu;))))

===
Farsz można traktować jako bazę do różnych wariacji. Pieczarki jak
najbardziej, a teraz można już dawać świeże grzyby. Są jeszcze lepsze.
Również z papryką są świetne, ze skwarkami wędzonego boczku, a nawet z
dodatkiem sosu sojowego. I zawijać je można w inne rośliny niż kapusta, ale
wtedy niekoniecznie już muszą nazywać się gołąbkami.

waldek
===

1. Data: 2004-07-04 22:39:55

Od: "kaleta" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ale
> wtedy niekoniecznie już muszą nazywać się gołąbkami.

Yesus, skąd ty to wszystko wiesz?
kaleta

1. Data: 2004-07-04 22:57:34

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 5 juillet 2004 ŕ 00:36:11, waldek a écrit :

> [...]
> Również z papryką są świetne, ze skwarkami wędzonego boczku, a nawet z
> dodatkiem sosu sojowego. I zawijać je można w inne rośliny niż kapusta,

Liscie bananowe moga byc ?

> ale
> wtedy niekoniecznie już muszą nazywać się gołąbkami.

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-07-05 00:10:44

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." wrote:

> Liscie bananowe moga byc ?

troche duze by wyszly, raczej golebie :))

ale mozna zawijac w liscie chrzanu, lub w marynowane liscie winogron.
MB

1. Data: 2004-07-05 07:14:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 4 Jul 2004 21:23:05 +0200, "JerzyN"
<N...@m...pl> wrote:

>U?ytkownik <p...@a...pl>
>brakowalo im
>
>Z mi?sa powiadasz? W szkolnej sto?ówce?
>;-)

dobra dobra, przeciez nieokreslone bylo, z JAKIEGO miesa...

Pierzyk
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-07-05 09:39:19

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> troche duze by wyszly, raczej golebie :))
>
> ale mozna zawijac w liscie chrzanu, lub w marynowane liscie winogron.
> MB
===
Lub w paprykę, cukinię, kabaczka :-)
W co jeszcze?

waldek
===

1. Data: 2004-07-05 09:56:45

Od: "platynka" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <p...@a...pl>
> brakowalo im
>
> Z mięsa powiadasz? W szkolnej stołówce?
> ;-)

W szkole* byly m.in. 3 klasy 'miesne' (zawodowka) i chyba mielismy jakis
patronat lokalnych zakladow miesnych, bo o mieso bylo latwiej niz o ryz, a
porcje byly duze. Tak dla 'smaczku' - lata 80te, druga polowa ;)

Pozdrawiam

Platynka

Melon
kompot z czeresni