gołąbki

1. Data: 2004-07-05 11:20:28

Temat: Re: gołąbki
Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-07-04 19:37, Użytkownik waldek napisał :

> Najlepsze gołąbki, jak dla mnie, wychodzą z ryżu, kaszy gryczanej i kaszy
> jęczmiennej po równo. Oczywiście nie można zapomnieć o mięsie, złotej
> cebuli. Z przypraw, jak zawsze pieprz w dużych ilościach jest nieoceniony.
> No i, jak mówi przysłowie (wprawdzie nie o tych gołąbkach, ale się sprawdza)
> muszą być pieczone. Inaczej same nie polecą :-)

A ja w sobote zakonczylem golabkowy gar z nadzieniem z kaszy i
ziemniakow. Taki przepis z Ukrainy...
Mam ogolnie dosc miesno-ryzowych "specjalow"...

Maciek
--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

1. Data: 2004-07-05 18:35:44

Od: "Olga Brecht" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

na gołąbki przepisów jest conajmniej kilka, ale ostatnio poznałam jeden (ze
Śląska) i jest bomba! potrawa w smaku zupełnie jak tradycyjne gołąbki, za to
zupełnie inna forma pobudza apetyt!!

składniki:
-pół główki kapusty
-0,5 kg mięsa mielonego
-kasza manna (ok. 10 dag)
-jajo
-pieprz
-sól
-Fix Knorr do spaghetti bolognese

przygotowanie:
kapustę posiekać w drobne i niezbyt długie pasemka i posolić; mięso
wymieszać z jajkiem, doprawić pieprzem i solą i dodać kaszę manną w takiej
ilości, żeby miało konsystencję kotletów mielonych; teraz kapustkę mieszamy
z mięskiem i formujemy klopsiki; układamy je w miarę ścisło w garnku i
zalewamy Fixem rozmieszanym z wodą; gotujemy niecałą godzinkę i... zajadamy
się do bólu!! obiad wygląda jak miałby być na 12 osób, a starczy dla góra
czterech!!! rewelacja!!!

1. Data: 2004-07-06 07:03:27

Od: "TigerBouli" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda napisał(a) w wiadomości: ...
>Witam,
>Dostałam dzisiaj od te?ciowej kapuste prosto z działki i chciałabym zrobić
>niej goł?bki. Nie mam pojęcia jak je się robi. Czy mógłby mi kto? podać
>przepis? Bardzo proszę :)
>Pozdrawiam,

To ja sie moze podziele przepisem wykonanym ostatnio (wlasnie golabki
jeszcze sa w trakcie zjadania):

1. 300 g miesa mielonego (moze byc mieszane lub wolowe)
2. pol szklanki ryzu
3. 1 cebula
4. 3 zabki czosnku
5. dwie lyzki przecieru pomidorowego
6. gozdziki, cynamon, sól, pierprz
7. dwie szklanki rosolu.

Podsmazamy cebule z miesem, nastepnie skrapiamy woda i dusimy jakies 10
minut. Gotujemy ryż. Mieszamy ryz z miesem, dodajemy przecier pomidorowy,
zmiazdzone goździki, cynamon, sól i pieprz do smaku (ok. 5-7 goździków, 2
szczypty cynamonu, sporo pieprzu). Miazdzymy lub kroimy drobniutko czosnek,
dodajemy do miesa.
Z kapusta postepujemy jak zwyle, czyli podgotowujemy, sciagamy kilka lisci,
scinamy twarda czesc liscia, obgotowujemy znowu troszke, znowu kilka
lisci... i tak az nie bedzie lisci :). W liscie zawijamy oczywiscie mieso
(najpierw zakladamy do wewnatrz boki liscia, potem zwijamy).
Ukladamy na dnie garnka (sporego) najpierw kilka lisci, potem kilka
golabków, potem znowu kilka lisci, znowu kilka golabkow (tu juz powinny sie
skonczyc :) ) na gore kilka lisci, zalewamy rosołem. Gotujemy na wolnym
ogniu az kapusta bedzie miekka. Na koniec mozna z roslu zrobic sos przez
dodanie smietany z maka. Wychodzi (w zaleznosci od wielkosci kapusty a co za
tym idzie lisci) od 8 do 12 golabków.

Pozdrawiam
Wojtek

1. Data: 2004-07-06 20:16:15

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wszystkie rady :)

Znalazlam zloty srodek i jak na pierwszy raz chyba moje golabki byly calkiem
smaczne :)

Pozdrawiam

1. Data: 2004-07-07 12:58:11

Od: aga <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja najbardziej lubię gołąbki wielkości sajgonek :-)
Zamiast zwykłej kapusty, używam kapusty włoskiej.
Farsz składa się z 50% mięsa i 50 % kaszy i ryżu (w proporcjach 1/1).
Do tego jajko, przesmażone pomidorki bez skórki z czosnkiem, podsmażona
cebula z boczkiem, dużo pieprzu, sól.
Na dno wyższej blaszki wylewam trochę oliwy, ciasno układam gołąbeczki
(to ze względu na ich wielkość to zdrobnienie), na górę wrzucam "opiłki"
masła; całośc zakrywam alu-folią i do piekarnika nagrzanego do ok. 200
stopni. Po godzinie gołąbki są gotowe. Smacznie przypieczone od góry, w
lekkim sosiku na dole (to to co wyciekło z kapusty i farszu).
Najlepiej smakują właśnie z tym sosem, bez ziemniaków i innych
wypełniaczy. A jeszcze lepiej jak przestygną, takie kradzione z blachy
jak nikt nie widzi :-)

Agnieszka

Melon
kompot z czeresni