gorzej słyszę przy przeziębieniu ??

1. Data: 2006-04-24 17:05:04

Temat: gorzej słyszę przy przeziębieniu ??
Od: "kkk" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

od tygodnia leczę wirusowe zapalenie gardła i oskrzeli
miałam podwyższoną temp, suchy kaszel, potem trochę
mokry kaszel, zapchany nos, no i....

czy to możliwe, że przy dmuchaniu nosa na siłę coś się mogło
uszkodzić w uchu lub od dostania się wody w trakcie mycia głowy ?
bo zaczęłam troszkę gorzej słyszeć?

wizyta u laryngologa konieczna?
co doradzicie?

pozdr. :)
Katarynka

2. Data: 2006-04-24 17:46:52

Temat: Re: gorzej słyszę przy przeziębieniu ??
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Infekcja powoduje stan zapalny i obrzęk błony śluzowej. W konsekwencji
może dojść do zatkania ujścia trąbki słuchowej w gardle, co objawia się
właśnie tak, jak piszesz. Póki co, nie ma powodu do paniki. Laryngologa
należałoby odwiedzić, jeśli objawy nie ustąpią w ciągu tygodnia.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-04-24 18:24:46

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> właśnie tak, jak piszesz. Póki co, nie ma powodu do paniki. Laryngologa
> należałoby odwiedzić, jeśli objawy nie ustąpią w ciągu tygodnia.

a gdy przy wydmuchiwaniu zatkanego nosa zatykalo sie ucho, albo w nim
piszczalo, tzn. ze ten katar zalewal to ucho? zawsze przy wydmuchiwaniu
lewej dziurki zaltykalo mi sie prawe ucho - bardzo, az mi sie krecilo w
glowie i nie dawalo sie nijak samemu odetkac, trzeba bylo odczekac. na
szczescie ustapilo.

4. Data: 2006-04-25 12:51:12

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> lewej dziurki zaltykalo mi sie prawe ucho - bardzo, az mi sie krecilo w
> glowie i nie dawalo sie nijak samemu odetkac, trzeba bylo odczekac. na

Jakis czas temu przy zatkaniu sie ucha/uszu laryngolog zalecil mi i mojemu
mlodszemu dziecieciu prosta metode. Zatkac/scisnac palcami nozdrza i starac
sie mocno dmuchnac (tak jak w chusteczke), ale tak coby poszlo uszami. Efekt
odetkania natychmiastowy (cos tam pyknie, ale to normalne).
Nie jest to z pewnoscia recepta na wszystkie zatkania, bo przyczyn moze byc
wiele (np. woszczyna, stan zapalny) i wymagaja wowczas konsultacji laryng.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

5. Data: 2006-04-25 17:27:46

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> starac sie mocno dmuchnac (tak jak w chusteczke), ale tak coby poszlo
> uszami. Efekt odetkania natychmiastowy (cos tam pyknie, ale to normalne).

wiem, ale ja tego nie umiem. cierpie w samolocie:( jak tak dmuchne, to
potrafie ucho zatkac, moze to dlatego, ze mam waski kanal sluchowy?

Jakie produkty zawieraja duzo magnezu, potasu, wapnia?
Rozmaz - prośba o interpretację
Zakwasy
Dretwienie po operacji kosci lódeczkowatej.
tania apteka internetowa