gronkowiec w oku niemowlęcia

1. Data: 2005-10-26 08:21:50

Temat: gronkowiec w oku niemowlęcia
Od: "Krzychu" <krzychuzet_@_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po wykonaniu wymazu z oka u 2 miesięcznego niemowlaka wykryto w nim
gronkowca złocistego.
Zalecono stosowanie antybiotyków. Po prawie miesiącu kuracji nie ma prawie
żadnych zmian.
Oko ropieje.
Czy gronkowiec w oku może być spowodowany niedrożnym kanałem łzowym.
Kanał taki wg lekarza ma się sam "odetkac" wraz z rozwojem dziecka.
I czy w takim przypadku jest sensowne stosowanie kuracji antybiotykowej.

2. Data: 2005-10-26 09:59:59

Temat: Re: gronkowiec w oku niemowlęcia
Od: "Gacek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gronkowca złocistego.
> Zalecono stosowanie antybiotyków. Po prawie miesiącu kuracji nie ma prawie

Dziwna sytuacja, bo skoro wykonywano wymaz i wykryto gronkowca, to przed
zaleceniem antybiotykoterapii konieczne jest określenie antybiotykooporności
wyizolowanego szczepu. Najwyraźniej nie dokonano tego, skoro stosowanie
antybiotyku nie przynosi efektu lub też wrażliwość kliniczna szczepu jest inna
niż in vitro (a skutel ten sam czyli brak poprawy). Prawde powiedziawszy
antybiotykoterapia wobec gronkowca złocistego jest trudna i często nie przynosi
rezultatu (wiele mechanizmów opornośći antybiotykowej u gronkowca). Dlatego
uważam, że powinniście ponownie udać się z wizytą do specjalisty i podjąć
próbe leczenia oka (usunięcia gronkowca) za pomocą autoszczepionki, a jeśli nie
przyniesie to sukcesu to ewentualną próbę bakteriofagoterapii. Doadm tylko, że
nie jestem lekarzem i nie traktujcie tego jako lekarskiego zalecenia, a
jednynie jako radę.

> [...]
>
> Nie wiem czy nie lepiej byłoby spróbowac jednak odetkać ten kanał, bo być
może patologiczny jego stan może być powodem, że gronkowiec nie daje się
wyrugować z oka. Wiem, że czyści i udrażnia się kanały łzowe, ale nie wiem czy
u dzieci. ALe nie szkodzi spytac innego lekarza. Pozdrawiam i życzę sukcesów w
walce.

3. Data: 2005-10-26 10:31:00

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gacek wrote:
> Wiem, że czyści i udrażnia się kanały łzowe, ale
> nie wiem czy u dzieci.

Udraznia sie. Ja mialam udrazniane. Wlasnie pytalam mamy czy pamieta w jakim
wieku bylam. Nie pamieta :) Ale bylam mlodsza nic wiek przedszkolny. Ciezko
okreslic bo ja caly wychowawczy mamy chorowalam non stop :)

Rodzice byli wyproszeni. Bo sam widok zabiegu jest bolesniejszy dla rodzica
niz odczucia dziecka.

Zazula

4. Data: 2005-10-26 12:05:51

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kanał taki wg lekarza ma się sam "odetkac" wraz z rozwojem dziecka.
> I czy w takim przypadku jest sensowne stosowanie kuracji antybiotykowej.

prawdopodobnie lozsko infekcji zalega w kanaliku i wskazane byloby jego
udroznienie, aczkolwiek tendencja swiatowa jest, by nie udrazniac wczesniej.
niz u 6-miesiecznych dzieci. Porozmawiaj ze specjalista i zasugeruje jednak
udroznienie - ja osobiscie bym udroznil, gdyz prawdopodobienstwo istnienia
lozyska infekcyjnego w kanaliku jest bardzo wysokie i dzialanie antybiotykow
moze byc niewystarczajace. Druga mozliwoscia jest podanie antybiotykow
ogolnie i mozliwe, ze od tego zacznie specjalista dalsze leczenie.

pozdr.

casus

5. Data: 2005-10-26 12:43:46

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzychu" <krzychuzet_@_wp.pl> napisał w wiadomości
> Czy gronkowiec w oku może być spowodowany niedrożnym kanałem łzowym.
> Kanał taki wg lekarza ma się sam "odetkac" wraz z rozwojem dziecka.
> I czy w takim przypadku jest sensowne stosowanie kuracji antybiotykowej.

Moja córka miała niedrożny kanał łzowy (w wieku też koło 2 miesięcy) - oczka
ciągle łzawiło, ropiało. Zanim zadecydowano o zabiegu udrożnienia, zalecono
kurację antybiotykową (z tym, że bez posiewu z oka) i jednocześnie masaż
mający ułatwić udrożnienie (w kierunku od nasady nosa do kącika oka).
Przyznam, że problem trwał dość długo, potem juz nie było ropy, ale to oko
przez dlugi czas bardziej łzawiło. W każdym razie w tym przypadku obeszło
sie bez zabiegu i obecnie nie ma z tym okiem żadnego problemu.

Pozdrawiam, Marta

6. Data: 2005-10-26 15:46:00

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Krzychu napisał/a:
>Po wykonaniu wymazu z oka u 2 miesięcznego niemowlaka wykryto w nim
>gronkowca złocistego.
>Zalecono stosowanie antybiotyków. Po prawie miesiącu kuracji nie ma prawie
>żadnych zmian.
A jaka była lekowrażliwość wyizolowanego szczepu i jakie stosowano leki?

Ból w kroczu przy skakaniu
jaki olej z watraby rekina?
problem
odstawienie pigulek - powrot libido