grzejnik ale nie pod oknem

1. Data: 2001-06-27 07:38:50

Temat: grzejnik ale nie pod oknem
Od: "Mir" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś ma w pokoju grzejnik, ale nie na ścianie zewnętrznej, gdzie jest
okno, tylko wewnętrznej ?
Jak w praktyce z temperaturą w pokoju ?

Mir

1. Data: 2001-06-27 09:30:19

Temat: Odp: grzejnik ale nie pod oknem
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mir" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś ma w pokoju grzejnik, ale nie na ścianie zewnętrznej, gdzie jest
> okno, tylko wewnętrznej ?

Interesuje cię - przy ścianie wewnętrznej niedaleko okna, czy przy ścianie
wewnętrznej naprzeciw okna? W tym drugim przypadku - odradzam.

Dominik Jan Domin

1. Data: 2001-06-27 10:10:18

Temat: Re: grzejnik ale nie pod oknem
Od: "Mir" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Interesuje cię - przy ścianie wewnętrznej niedaleko okna, czy przy ścianie
> wewnętrznej naprzeciw okna? W tym drugim przypadku - odradzam.
>
> Dominik Jan Domin

przy ścianie naprzeciw okna, dodam, że pokój mawymiary 2x2,60,
okno i grzejnik byłyby na krótkich ścianach,
okno jest na wewnętrznej ścianie balkonu, myślałem żeby je od zewnątrz
docieplić (parę cm styropianu)

jeżeli chciałby, pod oknem to bym musiał rury prowadzić przez cały pokój

Mir

1. Data: 2001-06-27 10:33:06

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedź poszła na priv.

Dominik Jan Domin

1. Data: 2001-06-27 11:31:13

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
: Odpowiedź poszła na priv.

Qrde, jak juz zebrales sie na odpowiedz to mogles na grupe, a z ta "informacja"
na priv.

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-06-28 10:20:31

Od: "Mir" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam okno prawie do ziemi i 3,40 m wysokość pokoju. Walnąłem megagrzejnik w
> okolicy dawnego pieca, bo pod oknem by mi się nie zmieścił.
> Nieciekawie. Chyba lepiej postawić za mały grzejnik pod oknem niż
> "wystarczający" w głębi pokoju.
> Zauważ też, że grzejnik przy ścianie musisz przykryć "parapetem", a i tak
> robią się smugi na ścianie powyżej tegoż.
> Wojtek

jaki duży jest twój pokój ?
mój ma 2 x 2,6 x 2,7 (D x S x W)
okno 1,2 x 1,5 wychodzi na balkon
mam możliwość docieplenia ściany zewnętrznej okna

jak jest w twoim przypadku ?

Mir

1. Data: 2001-06-28 11:51:37

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
wiadomości
> : Odpowiedź poszła na priv.
>
> Qrde, jak juz zebrales sie na odpowiedz to mogles na grupe, a z ta

Spoko, oto tekst:

Będziesz miał kiepski rozkład temperatury - chłodno przy oknie i gorąco przy
grzejniku - ale do ciebie należy decyzja. Ja mam wszędzie rury
przeprowadzone przez całe mieszkanie - pion jest na klatce schodowej, a
grzejniki pod oknami - rury idą w podłodze i zupełnie nie przeszkadzają
(nawet ich nie widać).

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

1. Data: 2001-06-28 12:40:19

Od: "leniuch" <w...@s...dhs.org> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-06-28 16:44:30

Od: "siepacz" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

docieplenie ściany niewiele da bo przeciez najbardziej tracisz ciepło przez
okno i dlatego właśnie żeby wyrównać te straty, montuje się grzejniki pod
oknami, wtedy jest optymalny rozkład temperatury w mieszkaniu.
Jeżeli masz wymuszony obieg ogrzewania (pompa przy kotle) wtedy cieniutkie
rurki możesz przeciągnąć w samym rogu przy podłodze i zrobić np. mały
cokolik z drewna czy paneli, żeby je zakryć.

1. Data: 2001-06-29 04:15:11

Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Jun 2001 18:44:30 +0200, "siepacz" <d...@i...pl>
wklepal:

> [...]
>rurki możesz przeciągnąć w samym rogu przy podłodze i zrobić np. mały
>cokolik z drewna czy paneli, żeby je zakryć.

Na pewno rozklad temp bedzie gorszy, ale czy rzeczywiscie duzo gorszy?
Okna robi sie teraz coraz "cieplejsze", trzeba by tylko pamietac przy
dobieraniu grzejnika o wsp. korekcyjnych ze wzgledu na polozenie.
Spytaj Szanto na grupie pl.misc.budowanie

Pozdrawiam
Dlugi

Szukam dekarza :)
elektryczne