grzyby w zalewie octowej

1. Data: 2003-09-17 09:09:50

Temat: grzyby w zalewie octowej
Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybieram sie dzisiaj na grzyby, w zalożeniu nazbieram dwa wiaderka koźlaków
bądź podgrzybków ;)
Czy moglibyscie mi podac przepis na przygotowanie takich w zalewie octowej?

Pozdrowienia
Smerf

1. Data: 2003-09-17 09:37:19

Temat: Re: grzyby w zalewie octowej
Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W niedziele nazbierałam nad morzem dwa kosze maślaków. Małe grzybki
zamarynowałam. Podaje przepis:
Grzyby w occie
grzyby
1 cebula
ocet 6% (1 szklanka)
sól
pieprz
ziele angielskie
liście laurowe

Do marynowania najlepiej jest użyć małych grzybów, jednego gatunku.
Trzeba je oczyścić z piasku i mchu, umyć. Marynować w całości, chyba,
że są duże, to przekroić na mniejsze części.
Zagotować w garnku niewielką ilość wody, dodać sól i jedną surową
cebulę. Wrzucić grzyby i gotowac do czasu, aż będą miękkie.
W drugim garnku przygotować zaprawę octową:
1 szklanka octu 6%, 2 szklanki wody, dodać przyprawy: pieprz, ziele
angielski i liscie laurowe - zagotować i ostudzić.
Grzybki po ugotowaniu odsączyć, wywalić cebulę, ostudzić i ułożyć do
słoików. Zalać zaprawą (ostudzoną).
Przechowywać w zimnym miejscu.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-17 18:42:21

Od: "Agnieszka" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> angielski i liscie laurowe - zagotować i ostudzić.
> Grzybki po ugotowaniu odsączyć, wywalić cebulę, ostudzić i ułożyć do

czy te sloiki trzeba jeszcze zagotowac (peklowac)? Jesli tak to ja dlugo??

Agnieszka

1. Data: 2003-09-17 20:24:57

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <y...@a...pl> napisał w wiadomości
> czy te sloiki trzeba jeszcze zagotowac (peklowac)?

Nie, nie trzeba juz ich gotowac. Wystarczy dobrze zamknąć i wstawić w
zimne miejsce.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-18 06:47:52

Od: "Kociam" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, nie trzeba juz ich gotowac. Wystarczy dobrze zamknąć i wstawić w
> zimne miejsce.

Nie no, ja tam jeszcze takie sloiki gotuje w wodzie z 15 min, dokrecam i
stawiam przykrywka do gory.

Dobrze naciaga.

Kociam
http://www.indukti.art.pl