guz grasicy

1. Data: 2008-08-25 20:44:09

Temat: guz grasicy
Od: Marek <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze nie zdiagnozowany guz grasicy, wykonano CT bez kontrastu (u
alergika) Czy ma ktoś wiedzę na temet dobrych ośrodków w których możnaby
przeprowadzić diagnostykę i leczenie (tymektomia ?). Google mówią o Pozaniu
i Zakopanem, ale to tkaa wyrywkowa wiedza.
Acha.. Sprawa dotyczy siostry, ona bardzo sie boi a ja nie mniej :(. Ale
ktoś musi zachować zimną krew i trochę determinacji...

2. Data: 2008-08-25 21:28:24

Temat: Re: guz grasicy
Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Sie, 22:44, Marek <m...@g...pl> wrote:
> [...]
> Acha.. Sprawa dotyczy siostry, ona bardzo sie boi a ja nie mniej :(. Ale
> ktoś musi zachować zimną krew i trochę determinacji...

Zakopane i Poznań owszem, ale w tego typu operacjach specjalizuje się
również Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc przy ul.Płockiej w Warszawie.
Godny polecenia jest prof.Orłowski. Usunięcie grasicy może się odbyć
za pomocą dwóch metod - klasycznej (rozcięcie mostka) lub
wideotorakoskopii (nacięcie na szyi, pod pachą i w okolicach piersi).
W pierwszym przypadku okres rekonwalescencji pooperacyjnej jest
dłuższy, pozostaje oczywiście większa blizna, i generalnie jest to
zabieg mniej przyjemny dla pacjenta. Pozwala jednak chirurgowi na
dokładne usuniecie grasiczaka, co jest w tym wszystkim przecież
najważniejsze. VATS jest zabiegiem mniej bolesnym, okres
rekonwalescencji znacznie krótszy, zdecydowanie mniejsze blizny, ALE
niesie ryzyko pozostawienia u chorego części komórek grasicy. Decyzja
należy do chirurga i pacjenta. Warto skonsultować się z dwoma, trzema
chirurgami i omówić wszelkie za i przeciw konkretnym metodom. Wiele
zależy od wielkości i cech grasiczaka, od stanu zdrowia pacjenta, no i
oczywiście od umiejętności i doświadczenia chirurga :)

Siostrze życzę dużo zdrowia i spokoju :)

Pozdrawiam,
Maja (po VATS :)

zmiany zwyrodnieniowe stawu kolanowego
rwa kulszowa