guz móżdżku - linki?

1. Data: 2003-11-20 15:08:22

Temat: guz móżdżku - linki?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję szerszych informacji na temat guza móżdżku, leczenia operacyjnego
tego schorzenia, a także skutków ubocznych takiej operacji(tzn. na ile
sprawna może być osoba po takiej operacji, jak długo trwa ew.
rehabilitacja?); niestety w necie nie znalazłam takich stron (być może jest
więcej w jakichś profesjonalnych serwisach, do których nie mam dostępu).
Jeśli ktoś z grupowiczów ma dostęp do takiej wiedzy, z góry dziękuję za ew.
pomoc...

Agata

2. Data: 2003-11-20 17:22:39

Temat: Re: guz móżdżku - linki?
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Agata" napisał:
> [...]

Może poniższy fragment słowniczka okaże się pomocny w poszukiwaniu
materiałów.

Pozdrawiam, andrzej

cerebellar: 1 : of, relating to, or affecting the cerebellum 2 : caused by
disease of the cerebellum

cerebellar hemangioblastoma: A hemangioblastoma of the cerebellum, often
cystic.

cerebellar tumor: A tumor of the cerebellum.

cerebellopontine angle: (noun) : a region of the brain at the junction of
the pons and cerebellum that is a frequent site of tumor formation

cerebellum: This part of the brain coordinates body movements.

cerebellum blastoma: Cerebellum: The portion of the brain in the back of the
head between the cerebrum and the brain stem. Blastoma: A tumor thought to
arise in embryonic tissue. The term "blastoma" is commonly used as part of
the name for a tumor as, for examples, in glioblastoma and medulloblastoma
(types of brain tumors), hepatoblastoma (a liver tumor), nephroblastoma (
Wilms tumor of the kidney), neuroblastoma (a childhood tumor of neural
origin), osteoblastoma (a bone tumor) and retinoblastoma (a tumor of the
retina).

cerebellum tumor: See Cerebellum. See Tumor.

Źródło: http://virtualtrials.com/dictionary.cfm

3. Data: 2003-11-21 13:14:02

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Nov 2003 16:08:22 +0100, Agata wrote:

> [...]
> tego schorzenia, a także skutków ubocznych takiej operacji(tzn. na ile
> sprawna może być osoba po takiej operacji, jak długo trwa ew.

Guzów móżdżku jest bardzo wiele. Sa guzy zapalne, guzy pochodzenia
naczyniowego i guzy nowotworowe. Zależnie od tego jaki to guz leczenie i
rokowanie jest inne. Niekóre guzy sie operuje, inne leczy zachowawczo.
Za malo danych.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

4. Data: 2003-11-21 13:50:50

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości:

> [...]
> naczyniowego i guzy nowotworowe. Zależnie od tego jaki to guz leczenie i
> rokowanie jest inne. Niekóre guzy sie operuje, inne leczy zachowawczo.

Hm, wiem tylko, że był to guz móżdżku i że zastosowano leczenie
operacyjne...

Agata

5. Data: 2003-11-21 14:09:19

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Nov 2003 14:50:50 +0100, Agata wrote:

> Hm, wiem tylko, że był to guz móżdżku i że zastosowano leczenie
> operacyjne...

Skoro "był", to IMHO najlepiej zapytać tego, kto ten guz wycinał.

Ogólnie rzecz biorąc po uszkodzeniu móżdżku dzięki rehabilitacji można
uzyskać pewną poprawę, co do tego jaka jest możliwa - zależy to od
rozległości zabiegu i lokalizacji zmiany.

Nadal za mało danych, ale i nie wydaje mi się, żebyś mogła uzyskać
cokolwiek więcej zdalnie. Nie widzimy chorego ani wyników badań
obrazowych, nie mamy pojęcia o tym co i jak mu wycięto (poza tym, że coś
w móżdżku). Każdy pacjent jest inny. Porozmawiajcie z lekarzem, który
operował chorego lub tym, który na operację kierował.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

hormomy a tradziik
Bakteriostatyki i....