gwalt psychiczny?

1. Data: 2000-07-10 12:20:58

Temat: gwalt psychiczny?
Od: "eveness" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ogladalam ostatnio film (pomine dywagacje na temat tresci i wartosci)
gdzie zastanowila mnie pewna scena

OPIS NIE CALKIEM CENZURALNY

facet (jeniec) siedzi przywiazany do krzesla
wchodzi psychopatka (terrorystka, morderczyni, ogolnie postac negatywna)
facet jest policjantem i scigal ja, wytworzylo sie miedzy nimi cos w rodzaju
rywalizacji w ukladzie lowca - zwierzyna
nalezy dodac, ze gosc wcale jej nie lubi, nie podziwia, przeciwnie, pogardza
ale wpadl w pulapke
i role sie odwracaja
ona, chcac go jeszcze bardziej ponizyc (pokazac slabosc )
siada sobie na nim i zaczyna podniecac
po chwili doprowadza go do stanu, kiedy facet na pytanie "chcesz mnie?"
odpowiada "tak"
kiedy po wszystkim zdaje sobie sprawe, co sie wydarzylo ma taki wyraz
twarzy, ze nie wiem, czy gardzi bardziej nia czy soba.

KONIEC OPISU

teraz mam pytania:
czy cos takiego ma szanse zaistniec w rzeczywistosci? (pytanie do facetow)
czy mozna to nazwac gwaltem?
nie sadze, ale jakie jest wasze zdanie?
istnieje cos takiego, jak gwalt psychiczny?

ewa

1. Data: 2000-07-10 12:26:21

Temat: Re: gwalt psychiczny?
Od: Krzysztof Frańczak <K...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> siada sobie na nim i zaczyna podniecac
> po chwili doprowadza go do stanu, kiedy facet na pytanie "chcesz mnie?"

Nie wiem czy coś takiego jest realne czy można w ciągu kilku chwil z nienawiści
przejść do porządania, no chyba że facet przez rok nic z żadną itd... Ale
ogólnie mi się wydaje że scena jest daleka od żeczywistości. Co innego jak by w
duchu ją powdziwiał za np. spryt i fakty jak wymyka mu sie z jego zasadzek.

> kiedy po wszystkim zdaje sobie sprawe, co sie wydarzylo ma taki wyraz
> twarzy, ze nie wiem, czy gardzi bardziej nia czy soba.

Jeżeli jednak to chyba bardziej gardzi sobą, złamał jakieś swoje postanowienia,
i przegrał nie dlatego że jej nie złapał ale zapomniał o celu tego co robił.

> [...]
> czy mozna to nazwac gwaltem?
> nie sadze, ale jakie jest wasze zdanie?
> istnieje cos takiego, jak gwalt psychiczny?

Według mnie coś takiego jak gwałt psychiczny istnieje ale nie w tak
błyskawicznej formie jaką przedstawiłaś. Może to poprostu jest uwodzenie faceta,
dawanie mu jednoznacznych sygnałów przez kobietę poczym w kulminacyjnym momęcie
wycofanie się ze wszystkiego i zniknięcie.

Krzysiek

1. Data: 2000-07-10 14:38:09

Od: {leh} <l...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

To byl film z Eastwoodem ?

Pozdrawiam, Leh.
--
ubezpieczenia w Krakowie: { http://www.ubezpieczenia.prv.pl }
darmowa Gazeta Internetowa: { http://www.gazeta.sky.pl }

1. Data: 2000-07-10 15:11:58

Temat: Odp: gwalt psychiczny?
Od: "eveness" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To byl film z Eastwoodem ?

i charle sheen'em

1. Data: 2000-07-10 16:41:13

Od: DrYazzgod <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

eveness wrote:

> i charle sheen'em

Zoltodziob ?

--
Dariusz Laskowski
Gdansk Wrzeszcz Odnosze wrazenie, ze w Twoich

1. Data: 2000-07-10 17:22:30

Od: "Stefan" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

eveness napisał(a) w wiadomości: ...

>twarzy, ze nie wiem, czy gardzi bardziej nia czy soba.
>
>KONIEC OPISU
>
>teraz mam pytania:
>czy cos takiego ma szanse zaistniec w rzeczywistosci? (pytanie do facetow)

Tak. Jest to IMHO normalny gwałt seksualny, o których czytałem m. in. w
zeszytach Kryminalistyka.
Gwałt taki jest zawsze bez względy na płeć urazem na psychice. Nie
twierdziłbym jednak , że to jest gwałt psychiczny, choć takowy istnieje ale
w innych okresloonych sytuacjach.

>czy mozna to nazwac gwaltem?

j.w.

>nie sadze, ale jakie jest wasze zdanie?

nogdy nie słyszałaś o zgwałconych przez kobiety facetach? Kryminalistyka zna
przecież takie przypadki.

>istnieje cos takiego, jak gwalt psychiczny?

Tak. i wcale nie musi być związany z seksem. istnieje 100 i jeszcze 8 innych
zdarzeń kwalifikowanych jako gwałt psychiczny.

>ewa

Pzdr.
st.b.

1. Data: 2000-07-10 17:37:15

Od: "Stefan" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Frańczak napisał(a) w wiadomości: <3...@z...pl>...

> [...]
by w
>duchu ją powdziwiał za np. spryt i fakty jak wymyka mu sie z jego zasadzek.

1. Przeczytaj posty przy wątku :__facet__. wtedy zwątpisz w swoje racje.
2. nie przypominam sobie aby w filmie określono potencję naszego bohatera.
Dlaczego jednak zakładasz, że była taka jak np. (bez urazu i z szacunkiem) -
Twoja?
Są faceci, których nienawiść do kobiety bardziej podnieca niż innego uczucie
kochania. W tym filmie miłość nie istnieje.

>Jeżeli jednak to chyba bardziej gardzi sobą, złamał jakieś swoje
postanowienia,
>i przegrał nie dlatego że jej nie złapał ale zapomniał o celu tego co
robił.

Tu się z tobą zgodzę, że mógł mieć psychicznego kaca po...
Jednocześnie mógł mieć złość do siebie, że nie mógł się opanować, o ile to
było możliwe...

>Według mnie coś takiego jak gwałt psychiczny istnieje ale nie w tak
>błyskawicznej formie jaką przedstawiłaś.

Przedstawił raczej reżyser nie ewa. W filmie musi czasami skrócić sceny, bo
jak pokazać dwa dni w dwie godziny?

Może to poprostu jest uwodzenie faceta,
>dawanie mu jednoznacznych sygnałów przez kobietę poczym w kulminacyjnym
momęcie
>wycofanie się ze wszystkiego i zniknięcie.

jak na sztukę uwodzenia za dużo tu brutalności. Nie na tym IMHO polega
uwodzenie.

pzdr.
st.b.

1. Data: 2000-07-11 10:02:12

Od: "eveness" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zoltodziob ?
aha
tylko chyba troche zmienilam wersje...
ewa

1. Data: 2000-07-11 10:08:41

Od: "eveness" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nogdy nie słyszałaś o zgwałconych przez kobiety facetach? Kryminalistyka
zna
> przecież takie przypadki.

tak, ale totalnie wbrew woli (przemoc, bicie, szarpania)
a tu bylo podkreslam _pytanie i odpowiedz_

na przyklad
powiedz, bo mnie ciekawi
ewa

1. Data: 2000-07-11 17:52:31

Od: "Stefan" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>zna
>
>tak, ale totalnie wbrew woli (przemoc, bicie, szarpania)
>a tu bylo podkreslam _pytanie i odpowiedz_

O ile pamiętam to facet był chyba związany (?)
Zatem pytanie i odpowiedź nie miały w tym przypadku żadnego znaczenia.
związanie zawsze jest przemocą, nawet jeżeli się kgoś nie bije czy nie
szarpie.
O przepraszam, nie zawsze. Związanym można być na zyczenie. W filmie, o
którym mówimy to nie było tego typu życzenia.

>innych
>>

>na przyklad
>powiedz, bo mnie ciekawi
>ewa

Nie będę wyliczał ci przykładów. Byłoby to zbyt prymitywne i mogłabyś
poczuć się urażona moim Twej osoby odbiorem.
Wszystko co jest wbrew oczekiwaniom i akceptacji drugiego człowieka jest
gwałtem na jego psychice. Gwałt seksualny jest również *formą* gwałtu na
psychice.
Przyjmijmy, że człowiek normalny to taki, który nie akceptuje tortur w
jakiejkolwiek postaci.
A zatem tortury psychiczne (jak wiesz zapewne takie istnieją) są wbrew jego
naturze, a co jest wbrew naturze, jest gwałtem.
Jest tylko jedno maleńkie ale... Nie wszystkie gwałty psychiczne IMHO są nie
do przyjęcia.

pzdr. st.b.

Kto z was jedzie do Glisna
facet
Re: Kilka pytan...
a propo... Czy wierzysz w Boga ?OD AUTORKI
A big opportunity!