[help] chrzest

1. Data: 2004-09-16 17:58:59

Temat: Re: [help] chrzest
Od: "IlonaW" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miesiac temu tez zostalam matka chrzestna mojej wlasnej bratannicy.
Dostala w prezencie zloty lancuszek z medalikiem. Nie musisz kupowac
przeciez medalika, moze to byc inny wisorek, lub sam lancuszek.
Swoja droga to troche jak dla mnie dziwne, ze skoro rodzice tacy "gleboko
etyczni" jak to nazwalas i chca brac na matke chrzestna osobe niewierzaca...
zreszta nie mnie tu osadzac...
--
Pozdrawiam - Ilona
Gdynia

1. Data: 2004-09-16 18:00:00

Temat: [help] chrzest
Od: "Beata" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
jestem w ciezkiej kropce - moze jakos pomozecie. Otoz mam byc matka
chrzestna dziewczynki, mimo tego, ze rodzice wiedza, ze jestem niewierzaca.
I mam problem straszeczny i zadnego doswiadczenia - co mam kupic malej jako
prezent/pamiatke? Rodzice mlodzi, wierzacy, chodzacy do kosciola - ale tak
bardzo fajnie- tzn po prostu gleboko etyczni.
Jedyna rzecz, ktora przychodzi mi do glowy to wygrawerowana srebrna
lyzeczka - z data urodzin lub wlasnie tego chrztu i imieniem malenkiej. Ale
jakos mi sie wydaje, ze to bardziej wlasnie z okazji przyjscia na swiat?
Nie mam pojecia, jak sie zachowac, co wypada, a co nie- wiem jedynie, ze na
pewno nie bede kupowac Biblii itp, bo zle bym sie z tym czula i byloby to
chyba... jakies takie obludne.
Pomozcie - jakie spomysly?
Wiem, ze NTG, ale czytam Was od dawna i wiem, ze jestescie bardzo pomocne -
i po prostu mile <bez podlizywania>.
Beata

1. Data: 2004-09-16 18:03:47

Od: "Honorata" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba... jakies takie obludne.
> Pomozcie - jakie spomysly?
> Wiem, ze NTG, ale czytam Was od dawna i wiem, ze jestescie bardzo

Chyba będziesz miała problem bo przed chrztem musisz się wyspowiadać i
mieć to na piśmie tzn dostaniesz kartke i musisz zdobyć podpis księdza.

A teraz do rzeczy. Jeżeli chodzi o prezent. Moja córka od chrzestnej
dostała ubranko na chrzest (taki tu zwyczaj), od chrzestnego natomiast Bozię
z łańcuszkiem, ale z tym jak piszesz pewnie będziesz się źle czuła.. Bardzo
fajnym prezentem który dostało moje dziecko jest blaszka ze znakiem zodiaku.
Na odwrocie jest wygrawerowana data chrztu i podpis darczyńcy. Myślę, że to
bardzo uniwersalne. Jeżeli dziecko nie będzie chciało obnośić się ze swoją
wiarą, medalionika nosić nie będzie, a znak zodiaku czemu nie.
Pozdrawiam
Honorata

1. Data: 2004-09-16 18:17:55

Od: "Dorothy" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba będziesz miała problem bo przed chrztem musisz się wyspowiadać i
> mieć to na piśmie tzn dostaniesz kartke i musisz zdobyć podpis księdza.

A nie trzeba wcale.... Ksiądz tylko wcześniej przeprowadzi z nią "poważną"
rozmowę, czy będzie pomagać wychowywać dziecko w wierze chrześcijańskiej. I
oczywiście w trakcie samej ceremonii też to potwierdzi, bo zdaje się, że to
chrześni przysięgają .....

Pozdrawiam z zimnego Gdańska

Dorota

1. Data: 2004-09-16 18:21:08

Od: "Ela" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mój synek dostał od chrzestnej srebrną łyżeczkę z bursztynem.W przezroczystym
pudełku z kokardą.W środku jest oczywiście chlebek i sól.Jak miał 6m-cy to
zrobiłam mu zdjęcia jak trzyma łyżeczkę.Piękna pamiątka której się nie
zgubi. Pozdrawiam Ela.

1. Data: 2004-09-16 18:35:24

Od: "Kaszycha" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W moich stronach chrzestna ofiaruje dziecku tzw. białą szatkę, której używa
się w trakcie ceremonii. Najmłodsza córeczka miała wyhaftowane na niej (
oczywiście własnoręcznie przez chrzestną) swoje imię. Bardzo mi się to
podobało...
Kaśka

1. Data: 2004-09-16 19:44:29

Od: "Beata" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IlonaW" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> Swoja droga to troche jak dla mnie dziwne, ze skoro rodzice tacy "gleboko
> etyczni" jak to nazwalas i chca brac na matke chrzestna osobe
niewierzaca...
> zreszta nie mnie tu osadzac...
-------------------------
Hmm..napisalam tak, by lepiej nakreslic sytuacje- ze rodzice sa wierzacy - w
sensie, ze etyka chrzescijanska jest ich etyka- w odroznieniu od wielu tych,
ktorzy nosza bladachim za ksiedzem, a ich moralnosc odbiega od wymogow. Ale
nie chce sie tu ani spierac, ani nie chce wydawac ich osadom- powiem moze
tylko, ze jestem dumna z tego, ze MIMO mojego braku wiary to ja wlasnie
zostalam wybrana- powody moze pomine, bo nie miejsce ani sytucja na to.
Ilonko - bez obrazy - wybacz, ale nie chcialabym, aby akurat ten aspekt
podlegal dyskusji...A za rade serdecznie dziekuje.
Prawdopodobnie tego honoru sie nie odmawia- a moje dyskusje z nimi byly
dlugie i pelne moich watpliwosci.

Pozdrawiam,
Beata

1. Data: 2004-09-16 19:47:40

Od: "Beata" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pudełku z kokardą.W środku jest oczywiście chlebek i sól.Jak miał 6m-cy to
> zrobiłam mu zdjęcia jak trzyma łyżeczkę.Piękna pamiątka której się nie
-------
Elu - a czemu OCZYWISCIE chlebek i sol? Bardzo mnie to zainrygowalo.

Pozdrawiam,
Beata

1. Data: 2004-09-16 19:51:43

Od: "Honorata" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a czemu OCZYWISCIE chlebek i sol? Bardzo mnie to zainrygowalo.

Mnie też.
W pudełku z łyżeczką mojej córki nie było chlebka i soli. Jakieś
niedopatrzenie? braki?

Honorata

1. Data: 2004-09-16 20:00:33

Od: "IlonaW" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beatko!
Absolutnie nie chcialam Ciebie ani rodzicow dziecka obrazic ani krytykowac!
Chodzilo mi raczej o aspekt o ktorym pisala Honorata, o nic wiecej !!
Sadzac, z tego co piszesz, musisz byc niezwykla osoba.... i w zadnym wypadku
nie wolno Ci odmawiac trzymania dziecka do Chrztu !! Co prawda przesadna nie
jestem... ale .....

--
Pozdrawiam - Ilona
Gdynia

wystawa we wroclawiu
wystawa we wroclawiu
[ot] do kolezanek z Warszawy
[do Wroclawianek] dotyczy zdjec ze spotkania
[xxx] rozne motywy