hormony

41. Data: 2006-07-28 13:15:30

Temat: Re: Re[2]: (OT) do Andy
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andy" <c...@g...com> napisał w wiadomości
news:1154024855.514907.105730@h48g2000cwc.googlegrou
ps.com...
Jeff napisał(a):

Tak z ciekawosci: Joanna Clay, psychiatra, faktycznie mieszka pod
Toronto, pracuje w klinice w Toronto to przypadkiem nie TY ANNO.
Pochodzenie wielu nickow na to by wskazywalo!

Psychiatra??? Niemożliwe. Jeszcze nie widziałam tak chorego lekarza psychiatry... ;P
Poza tym, gdyby była lekarzem, to nie zajmowałaby się pisaniem aż takich pierdół na
grupach dyskusyjnych, w dodatku ustawicznie ad personam...

Ale byłoby dobrze, gdybyś się dowiedział ile jest prawdy w tym, co ona tu wypisuje.
Więc trochę info, jakie kiedyś o sobie podała:

Cytat: "Jestem z wyksztalcenia chemikiem (U.Slaski, Katowice).*
W Kanadzie studiowalam w : Instut International de Ressources Ecologigues , Ecole d
Enseignement Superieur de Naturopathie du Quebec.
W roku 2001 zalozylam Canadien Association for Research and Scientific
Information on Optimal Nutrition (nr. rejestracyjny stowarzyszenia 1506871).
Specjalizuje sie w badaniach bioelektronicznych i jestem czlonkiem
Association pour la recherche et avancement de la Bio-electronique.(
Badania takie sa stosowane m.innymi przes NASA przy kontrolowaniu zdrowia
kosmonautow na odleglosc w czasie wykonywanych lotow).
Ponadto jestem rowniez czlonkiem The Weston Price Foundation.
Zagadnieniami ditetyki i zywienia zajmuje sie od 10 lat."
http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?t=9820

*Moja uwaga: A swoją drogą nie rozumiem, jak osoba z wykształceniem uniwersyteckim
zdobytym W POLSCE może sadzić byki ortograficzne na poziomie podstawówki(?):
rozumie (zamiast: rozumiem), znaleść, wziąść, lekcewarzyć, zażuty, spokuj, wogóle,
wychodować, wpiepsza, rzadna (zamiast: żadna), wzglendem, zetkną (zamiast: zetknął),
pszeszukiwania, nie czyma się (zamiast: nie trzyma się), korporacją (zamiast:
korporacjom), chodźby (zamiast: choćby), objecany, "jeśli nie jesteś analfabetom",
zaczęsienie (zamiast: zatrzęsienie), płukam (zamiast: płuczę), otłumaniony (zamiast:
otumaniony), piepszycie, tłuman (zmiast: tuman - to rodzaj wyzwiska)...

I przy okazji jej elementarne błędy w stosowaniu DO u swojego chorego syna:
Kiedy z nami dyskutowała syn miał 19 lat i był wzrostu 186, ważył 88 kg.
Annaklay zastosowała u niego rygorystyczną ilość białka - typowy błąd niedouczonych
neofitów opty, aczkolwiek unikała podania konkretnych liczb (?)
Gdyby umiała uważnie przeanalizować zasady DO, to wiedziałaby, że młodym, rosnącym,
wysokim ludziom białka na DO należy dawać więcej:
http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=80 ale jak to Annaklay/Jeff... nie przyzna się
do
własnych błędów, po prostu nie potrafi.
Za to ogarnęła ją szaleńcza misja "ostrzegania" przed DO:
http://tiny.pl/tvgv - typowe nagany i oskarżenia, a dla wybranych: laurki...

Annaklay...Jeff z typową swoją retoryką:
http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?t=9714

Annaklay jako "sympatyk DO" o swoim biznesie:
http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?t=9866

Cytat:
Acha, jesli tak cie bardzo interesuje co sie dzieje w Montrealu chetnie Cie
poinformuje ze znalazlam wreszcie czlowieka ktory postanowil zainwestowac
w utworzenie przyzwoitej kliniki w tym miescie. Kupil obiekt ktory jest w tej
chwili remontowany. Bedzie w nim m.innymi szesc gabinetow. Trwaja rozmowy
z lekarzami ktorzy moze sie zgodza z nami wspolpracowac. Bez lekarzy takie
dzialania sa tutaj w Kanadzie zupelnie niemozliwe. Lekarze jak ci zapewne
wiadomo zarabiaja w Kanadzie bardzo dobrze i nie interesuje ich dzialanie
ktore jest dla nich nieoplacalne i ryzykowne z prawnego punktu widzenia.
Dzialania ktore sa robione do tej pory w Kanadzie przez inne osoby
przeszkolone w ciagu kilku dni w Arkadii polskiej to szarlataneria z
prawnego punktu widzenia. Osoby te nie zdaja sobie sprawy z ewentualnych
kosekwencji prawnych ktore moga byc ich udzialem w przypadku jakiegos
nieszczescia. Prawo kanadyjskie jest w tym zakresie bardzo rygorystyczne.
Dlatego tez poprobuj sama cos robic aby miec o tym jakies pojecie a nie tylko
dawac propozycje nierealistyczne typu zorganizowania zjazdu z udzialem dr
Atkinsa. Acha, skoro sobie tak publicznie rozmawiamy to chcialabym wiedziec
dlaczego nie odpisalas mi na moj e-mail w ktorym Ci sygnalizowalam o pewnych
moich problemach zwiazanych z pracami organizacyjnymi, nie zgadzam sie
z wciskaniem ludziom chorym "kitu",
http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?t=9850

Owocnych poszukiwań prawdy życzę i trzymam kciuki ;)
Jak ją rozpracujesz - będziesz WIELKI ! :)

Krystyna

42. Data: 2006-07-28 13:43:19

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "klinton" <k...@i...pl> napisal w wiadomosci
> aloha Jeff,
> Thursday, July 27, 2006, Jeff :

jestem
od niedawna wiec moze taki to charakter grupy

> czytalem, nie wiem czy mozna z takim normalnie pogadac ;]

W takim razie zobacz tez, czy mozna z kims takim* rozmawiac:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/d6
37674b693b35c6?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/46
e74fe2800e7267?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/fd
02bb4e6c9412ff?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/db
c17fc125a668cd?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/f8
22010cc0a9b5cd?&hl=pl
Annoklay napisalas: "odszczeli" zamiast: "odstrzeli", "zydokomucha" zamiast:
"zydokomuchom" - zapamietaj: komu? czemu? koncówka -om, a nie "a" z ogonkiem
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/01
21b931f257ea58?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/5b
1fa9b88d8cfceb?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/7a
b8f5122eb43add?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/2b
292be6f2213d39?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/13
7afb1dfdb33ae4?&hl=pl
"donos" do Michnika ;)
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/42
123ec0f15bdff0?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/9a
7835956bdcf084?

Jako "Marcin":
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/fc
b13a2e491e321a

Jako "orzel i reszka na korzysc orla":
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/c3
70e51811894e6d?&hl=pl

Jako "Gugu":
http://groups.google.pl/group/pl.misc.dieta/msg/1a17
bb5740ec2294?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.misc.dieta/msg/22fd
766d49cb8fa8?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.misc.dieta/msg/7e23
58a1d8d69ad2?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.misc.dieta/msg/9786
65e6a5609634?&hl=pl

Jako "Duzy Toster":
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/bc
826a146e607867

Jako "m&w":
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/21
80a283a97ec81f
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/74
9e5091d0bdb6b4

Jako "satyryk":
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/24
2dafe950f8a02d

Jako "m.w."
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/bd
900089a2b8c22c

Jako "orzel i reszka na korzysc orla" i jako znawca donosów:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/50
63dd66fa354b0a?&hl=pl

Jako "M.":
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/1e
c057e0d1944337?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/d3
410aa6ee1307fc?&hl=pl
I celna opinia o "M.":
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/51
1b4b87343eed80?&hl=pl

Jako Annaklay:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.wegetarianizm/m
sg/244b7fe087c1e767?&hl=pl
http://groups.google.pl/group/pl.soc.wegetarianizm/m
sg/661c314b4a2182dd?&hl=pl

Jako "Jef_f":
http://groups.google.pl/group/pl.misc.dieta/msg/2ce4
76009e2e19e5?&hl=pl

Jako "Mambo":
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/ff
183808fda0de73?&hl=pl

A to zaledwie mala próbka jej mozliwosci... w oskarzaniu innych nikt jej nie dorówna.
Bez skrupulów zmysla na poczekaniu. To nie jest normalne...

> nie, przecierz pisalem w liczbie mnogiej do wszystkich jesli chodzi o
> zlosliwe i niepotrzebne wywody

Annaklay swoim starym zwyczajem prowokuje Cie do opowiedzenia sie bardziej radykalnie
przeciw optymalnym i ich diecie. Robi to regularnie z kazdym nowym na grupie, kto
wspomni,
ze jada takze mieso. Jesli dalej bedziesz próbowal byc bezstronny - to sam od niej
oberwiesz. Juz wielu przed Toba w poczatkowej dyskusji dokladnie tak samo sie przed
nia
tlumaczylo ze swej opcji o nieagresji i w koncu otrzymali swoja wiazke bluzgów
wlacznie ze
straszeniem... prokuratorem... ;)
Odczepi sie od Ciebie jesli jej przytakniesz i nauragasz optymalnym. Wtedy dostaniesz
kwieciste laurki :) Musisz niestety wybrac ;]
Nooo... chyba ze skorzystasz z rady Coolera, tzn. z funkcji zablokowania otrzymywania
wiadomosci od okreslonego dyskutanta - KF (Kill Fille)

> do ciebie tylko w sprawie tego jednego posta,

> czasem mozna sie czegos ciekawego dowiedziec

I tak trzymaj. Ja tez tak uwazam.

Krystyna

* Osoba podpisujaca sie obecnie jako "Jeff" uzywa niezliczona ilosc nicków.
Znamy ja od wrzesnia 2002 roku, gdy przedstawila sie na naszej opty grupie jako Anna,
Jack a wkrótce jako Annaklay.
A obecnie rozponajemy ja po jej antyoptymalnej obsesji oraz po specyficznych
tekstach i pogladach, nie wspomne o naglówkach.

Nicki Anny:
Anna / Hanna Carison / Annaklay/ An / A. / Jacek / Jack / krystynkka / Jef_f /
Marcin /
Jeff / zlotowa / m&w / Gugu / DuzyToster / Rabe Aaraon Szaber / Listonosz / J.M. /
Pawel / Maciej / Piotr / Piotr (m) / satyryk / Piotr tutaj czesto satyryk / M. / m.w.
/
orzel w koronie / orzek w koronie / orzel i reszka / orzelek i reszka / orzel w
koronie /
orzel i reszka na korzysc orla / Mambo / ...

43. Data: 2006-07-28 14:24:15

Temat: Re: Re[3]: (OT) do Andy
Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@a...spam> napisał(a):

> Uzytkownik "klinton" <k...@i...pl> napisal w wiadomosci

> Jak widze, Annaklay udajaca faceta - Jeff, prowokuje Cie swoim starym zwyczajem
> do tlumaczenia sie z wlasnych decyzji i zachowan na grupie.
> Jesli w dalszej dyskusji jej nie posluchasz, to w koncu Ci nauraga, wiec sie ni
> e zdziw.
> (co z Twoim kodowaniem?, w odpowiedziach do Ciebie nie da sie pisac polskich og
> onków)

A te kulturalne i oczywiscie nieprowokacyjne paszkwile i wymysly napisala tez
ta annaklay czy moze ja Jeff?:

http://glinki.com/?l=i26ddd
http://glinki.com/?l=423wi5

.....plus cala reszta bluzgow opty_bytow ktore celowo podpusz aby
pozbyc sie tych ktorzy ci nie pasuja bo im sie gloszona przeziebie opty_wiedza
nie podoba?

Hmmmm....musze przyznac, ze jestes wyjatkowa specjalistka od fabrykowania
takich donosow..... to byla kiedys twoja profesja?

> Jest to pólsrodek. Aby organizm (a szczególnie watroba) pracowal sprawnie,
> powinien w swej podstawie zywieniowej miec jeden rodzaj paliwa: albo najwiecej
> weglowodanów i malo tluszczu, albo odwrotnie. Podobne ilosci, nawet zjadane
osobno w kilkugodzinnych odstepach niewiele zmieniaja.

Hmmmm.......robilas jakies badania na ten temat, ze takie jednoznaczne wnioski
tutaj przedstawiasz czy tylko tak sobie znowu wymyslilas?

Jesli robilas, to podaj link do wynikow tych badan.

Ale nadal jak widac, nie odpowiedzials konkretnie na temat ktory klintona
interesuje:
dlaczego mieszanina tluszczow i weglowodanow podobno w/g ciebie obciaza watrobe?

Napisz tez DOKLADNIE na jakiej podstawie twierdzisz, ze wszystkie tluszcze sa
PALIWEM dla watroby.

Mozesz podac tylko zrodlo na podstawie ktorego taka informacje tutaj podajesz...

> http://groups.google.pl/group/pl.misc.dieta/msg/4ab0
80f306f31f5a?&hl=pl

......no pieknie napisalas......i to tak wszystko na podstawie jakiej wiedzy
napisalas: naukowej czy twojej wlasnej, krystyny-opty?

------
Jeff

44. Data: 2006-07-28 14:54:34

Od: "Jeff " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@a...spam> napisał(a):

> Tak z ciekawosci: Joanna Clay, psychiatra, faktycznie mieszka pod
> Toronto, pracuje w klinice w Toronto to przypadkiem nie TY ANNO.

(ciach)

Hmmmm.......bardzo sie wzruszylem widzac ile znowu czasu musialas spedzic nad
sprefabykowaniem kolejnego paszkwilu aby znowu oszkalowac publicznie
moja skroma osobe.... zamiast poduczyc sie np. j.angielskiego lub PRAWDZIWEJ
dietetyki...:)

Wy obywatelko to jak ten Jozek Geobels sie zachowujecie, ktory twiedzil, ze
klamstwo powtorzone iles tam razy, zaczyna byc prawda...hehehehe

Tylko.... ,.... wicie,... rozumicie obywatelko......ja nie mieszkam i co
najdziwniejsz, NIGDY w Toronto nie mieszkalem...

Pisalem o tym juz do Andy, ktory rowniez tak tutaj uparcie twierdzi....

Proponuje w celu definitywnego rozwiania waszych maniakalnych podejrzen, po
prostu poprosic jakiegos fachowca informatyka (np. opty_informatyka Lepionko)
i dokladnie sprawdzic skad ja pisze moje posty.... i porownac, z tymi ktore
wysylala ta znienawidzona przez was osoba, annaklay.

Podpowiem wam tylko tyle, ze ja mieszkam tak naprawde ..... bardzo blisko was:)

...tak na marginesie, to dla fachowca, nie jest duzy problem, aby wiedziec na
pewno skad ktos wysyla posty:)

Zaczynam sie juz naprawde martwic o was obywatelko, bo wpadacie w jakas manie
i obsesje na punkcie tej annaklay....hmmmm....

-----
Jeff

45. Data: 2006-07-28 15:42:26

Temat: Re[9]: (OT) do Andy
Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha andy,
Friday, July 28, 2006, andy :

a> Ideologia sensowna ale nic nie czytalem na ten temat. Rozbrajajace

tyle naczytalem co w internecie i przekaz od znajomych

a> Podejmujesz eksperymet na którym juz setki osob sie poslizgnelo.

ale znam ludzi co sie dobrze na tym trzymaja

a> Musisz wiedziec, ze cukier uzaleznia, a platki zbozowe maja go prawie
a> 70g w 100g porcji (niektore bardziej nowoczesne jeszcze wiecej).

kupuje w sklepach ekologicznych, przynajmniej jako taka pewnosc ze sa
najmniej przetwarzane
takze pozywiam sie od czasu do czasu pelnymi ziarnami

a> Nadto
a> spozywanie cukru w tak duzej ilosci powoduje zaburzenia rownowagi
a> hormonalnej i uposledza metabolizm tluszczow.

prawie wogole nie spozywam cukrow prostych
bo watpie zeby zlozone wplywaly tak bardzo

zreszta mieso tez rozbraja gospodarke hormonalna dodajac
hormonow od siebie

a> niemozliwe i dlatego nie maja duzych szans na przezycie. Z ostatnich
a> miesiecy mam dwa przyklady osob chorych na raka (rak jajnikow i
a> czerniak, wiek 52 i 48 - a to jest okres w ktorym organizm sypie sie na
a> piramidzie i roslinkach) z których jednej udalo sie przejsc na diete
a> niskoweglowodanowa i przezyc, a drugiej nie i umarla.

pozyjemy zobaczymy ;]

a> Po prostu nie kupujesz produktow pochodzacych z przemyslowego chowu
a> zwierzat (glownie w supermarketach). Nie dosc ze zwierzeta sa chowane w
a> okropnych warunkach to jeszcze produkty te szpikowane sa potezna dawka
a> chemikali aby mozna bylo to sprzedac.
a> Ja tak robie i jestem bardzo zadowolony.

nie watpie, jednak w miescie w ktorym mieszkam trudno o mieso od
rolnika. natomiast jak jestem u rodzicow [inne miasto] to mamy tam
mieso kupowane ze sklepiku od miescowego rzeznika :]

klinton

PS. Fajny portal... >>> http://link.interia.pl/f196a

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

46. Data: 2006-07-28 15:51:51

Temat: Re[5]: (OT) do Andy
Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha Krystyna*Opty*,
Friday, July 28, 2006, Krystyna*Opty* :

> [...]
KO> do tlumaczenia sie z wlasnych decyzji i zachowan na grupie.
KO> Jesli w dalszej dyskusji jej nie posluchasz, to w koncu Ci nauraga, wiec sie nie

e tam. dla mnie jestescie tymi jakimi podajecie sie na tej grupie
nie mam zamiaru dochodzic czy ty wystepowalas pod innymi nikami czy
tez on

KO> (co z Twoim kodowaniem?, w odpowiedziach do Ciebie nie da sie pisac polskich
ogonków)

mam CE ISO
a jak odpowiadalem do ciebie to mialem Latin ISO
moze Jeff mial na poczatku Latin i sie przenioslo

> [...]
osobno w
KO> kilkugodzinnych odstepach niewiele zmieniaja.

tzn. ze mam tylko jeden wybor z 2 opcji:
podstawa weglowodany albo podstawa tluszcze ?
no ale jak bede jad w tych odstepach, raz wiecej tluszczy raz wiecej
weglowodanow to watroba bedzie chodzic cacy?

KO> Troche na temat watroby napisalam np. tu:
KO> http://groups.google.pl/group/pl.misc.dieta/msg/4ab0
80f306f31f5a?&hl=pl

dzieki, poczytam

47. Data: 2006-07-28 16:02:17

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Annaklay...Jeff z typową swoją retoryką:
> http://www.dobradieta.pl/forum/viewtopic.php?t=9714

> Annaklay jako "sympatyk DO" o swoim biznesie:

No,..no, no.......interesujaco ta kobieta pisala...widac, ze ma niezle pojecie
o dietetyce.....Dlatego jej tak nie cierpicie, obywatelko?

Ale, ale .... tak a propos, S.P. Ponomarenko doznal WRESZCIE oswiecenia
odnosnie tych wymyslow dr Kwasniewskiego, to kiedy konkretnie?

..nie bylo to przypadkiem po tych obrazoburczych dyskusjach do ktorych
linki tutaj podalas?

> Owocnych poszukiwań prawdy życzę i trzymam kciuki ;)

Jakiej prawdy, obywatelko poszukujecie? Przeciez kazdy normalny czlowiek
widzi kim jestetscie:)

> Jak ją rozpracujesz - będziesz WIELKI ! :)

O to piekne polecenie: "rozpracowac", skad my to znamy....hehehehehehe

A tak przy okazji, dlaczego chcecie kogos kto pisze prawde o rzekomej
"optymalnosci" tej waszej diety, koniecznie rozpracowywac?

...nie macie po prostu argumentow merytorycznyc? .....czy tez o cos innego
wam w tym wszystkim chodzi?

------
Jeff

48. Data: 2006-07-28 16:09:46

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@i...pl (klinton) napisał(a):

Klinton, czlowieku kogo ty pytasz o informacje?

Popros Marcina Kulera o wytlumaczenie tego problemu, skoro mnie nie wierzysz?

Ona nie ma o tym bladego pojecia ......Albo idz do dobrego dietetyka...

------
Jeff

49. Data: 2006-07-28 16:12:10

Temat: Re: Re[5]: (OT) do Andy
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "klinton" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> e tam. dla mnie jestescie tymi jakimi podajecie sie na tej grupie
> nie mam zamiaru dochodzic czy ty wystepowalas pod innymi nikami czy

OK.

> mam CE ISO a jak odpowiadalem do ciebie to mialem Latin ISO
> moze Jeff mial na poczatku Latin i sie przenioslo

Już jest dobrze.

> tzn. ze mam tylko jeden wybor z 2 opcji:
> podstawa weglowodany albo podstawa tluszcze ?
> no ale jak bede jad w tych odstepach, raz wiecej tluszczy raz wiecej
> weglowodanow to watroba bedzie chodzic cacy?

To również zależy jakie to będą ilości i przy jakiej aktywności fizycznej.
Po prostu najgorszą opcją żywieniową jest "tłusto i słodko".

Krystyna

50. Data: 2006-07-28 16:25:41

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@a...spam> napisał(a):

> To również zależy jakie to będą ilości i przy jakiej aktywności fizycznej.
> Po prostu najgorszą opcją żywieniową jest "tłusto i słodko".

..ale znowu nie wytlumaczylas na jakiej podstawie tak twierdzisz?

Ps. Klinton, to co ona pisze powyzej to nie jest prawda z biochemicznego
punktu widzenia....to nonsens....to tylko kolejna wymyslona dla naiwnych
opty_doktyna :)

-----
Jeff

Re: Schudnąć przed ślubem... ile kg ?