hortensja pnaca

11. Data: 2004-08-30 06:03:14

Temat: Re: hortensja pnaca
Od: "krycha" <k...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
news:cgnb36$rbs$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "krycha" <k...@o...poczta.pl> napisał w wiadomości
> news:8g8ngc.m2e.ln@dns.zkz.com.pl...
> > Zakwitła w tym roku, po raz pierwszy,
> > hortensja pnąca.
> A ile lat się zbierała do tego wyczynu?

Trzy.

Krycha

12. Data: 2004-08-30 19:56:15

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisała:
> Ta "byc może gipsówka" mnie
> zaintrygowała.

To mi zdecydowanie wygląda na pełnokwiatowy krwawnik kichawiec
(Achillea ptarmica fl.pl.).

Zdjęcie trzecie - żółte kwiaty przy siatce to prawdopodobnie nachyłek
(Coreopsis lanceolata).

Zdjęcie czwarte - żółta kokorycz (Corydalis lutea)?

Piąte - przy siatce - chaber wielkogłowy (Centaurea macrocephala).

"Koniczynka" to jakiś szczawik (Oxalis sp.)

Pozdrawiam rozpoznawczo, :-)
Zbyszek

13. Data: 2004-08-30 20:47:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:6c34.000004dd.4133865e@newsgate.onet.pl...

| "Koniczynka" to jakiś szczawik (Oxalis sp.)

Oxalis triangularis, czyli szczawik trójkątny.
000_0010 wygląda na stefanotisa.

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2004-08-30 20:50:23

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 000_0010 wygląda na stefanotisa.

To ten Twój "ulubiony" Basiu :-PPP

Serdecznie Miłka

15. Data: 2004-08-30 21:15:41

Temat: Re: hortensja pnaca - OT
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
| Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

| To ten Twój "ulubiony" Basiu :-PPP

Dogryzaj i dołuj. Odegram się! :-)

Do Krychy - jeśli to faktycznie stefanotis, to czy może wystawiasz go na
lato na dwór?

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2004-08-31 07:24:46

Od: "krycha" <k...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Do Krychy - jeśli to faktycznie stefanotis, to czy może wystawiasz go na
> lato na dwór?

Tak jest, to stefanotis.
Spędza lato na balkonie już drugi rok.
W tym roku doczekał się dwóch owoców.
Lada dzień zrobię fotkę owoców i dołączę do galerii.
Może w tych owocach będą nasionka. Wysiać je?
Jak radzicie?

pozdrawiam Krycha

17. Data: 2004-08-31 07:26:36

Od: "krycha" <k...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
> [...]

Dziękuję Ci serdecznie za identyfikację :-)

Krycha

18. Data: 2004-08-31 08:39:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> >
> (...)
>
> Tak jest, to stefanotis.
> Spędza lato na balkonie już drugi rok.

O, to napisz jeszcze coś. Stefanotisa dostałam w kwietniu z kwiatami,
przekwitł i oczywiście dalej ani mru-mru. na balkon do półcienia czy do
słońca? Jakieś specjalne traktowanie? Zima?

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2004-08-31 10:10:28

Od: "krycha" <k...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

> O, to napisz jeszcze coś. Stefanotisa dostałam w kwietniu z kwiatami,
> przekwitł i oczywiście dalej ani mru-mru. na balkon do półcienia czy do
> słońca? Jakieś specjalne traktowanie? Zima?

U nas rośnie już ładne kilka lat.
Mama dostała go w formie kwitnącej, potem trochę leniuchował :-(
Gdy przybyło masy liściowej mama zażądała, abym zabrała "toto" z jej
okiennego parapetu, bo zasłania światło.
Przeniosłam do mnie do pokoju na okno południowo-wschodnie.
Od tej pory corocznie kwitnie i to obficie.
Latem wystawiam na słońce, na balkon pod oknem mojego pokoju - do południa
słońce.
Zimą trochę go zaniedbałam, podsechł, opadły liście.
Było sporo ogołoconych gałązek. Wszystko z powodu wysychania ziemi w
doniczce pod wpływem grzania kaloryfera, pod parapetem.
Poobcinałam co bardziej uschnięte pędy, zrobiłam obfity prysznic
i zaczęłam pilnować podlewania.
Pobudził się do życia, przybyło dużo pędów i liści i zakwitł
jak widać na zdjęciu w fotogalerii.
Z tych kwiatów powstały dwa owoce, a teraz znowu przygotowuje się do
kwitnienia. Zrobię fotkę i powieszę.
Ziemia w doniczce jest bardzo silnie przerośnięta korzeniami. Był
przesadzany tylko raz.
Takie mam wrażenie, że ta ograniczona ilość miejsca w doniczce sprzyja
kwitnięciu.
Przez lato odżywiam do od czasu do czasu, jak inne rośliny balkonowe.
A gdy zrobi się zimno wróci na parapet okienny.

pozdrawiam Krycha

głupie (?) pytanie
Gardenia - wszystko co macie : ziemia, podlewanie, oswietlenie, przesadzanie, usychanie
Stemona, 'Mandarin' i inne...
Pnącza silnie rosnące.
Rozsadzanie Juki