ile czasu gotować flaki w szybkowarze ?

1. Data: 2002-10-15 15:23:25

Temat: ile czasu gotować flaki w szybkowarze ?
Od: "jarek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o pomoc, jutro po raz pierwszy gotuje flaki wołowe w
szybkowarze.
Proszę powiedzcie ile musze czasu je gotować żeby uzyskać miękkość produktu.

Pozdrawiam
jarek

1. Data: 2002-10-15 18:37:38

Temat: Re: ile czasu gotować flaki w szybkowarze ?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo proszę o pomoc, jutro po raz pierwszy gotuje flaki wołowe w
> szybkowarze.
> Proszę powiedzcie ile musze czasu je gotować żeby uzyskać miękkość
produktu.

To rzecz gustu, znaczy się ta miękkość.
Szybkowar skraca czas gotowania ok.2/3.
Skoro flaki gotuje sie przeciętnie 3-4 godz w 2/3 wodach, ale kto teraz
kupuje surowe flaki? Ja tam kupuję juz obgotowane, pokrojone i czyste.
Robię rosół i je wrzucam. Zero problemów.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-10-16 08:16:37

Od: Bunia <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jarek wrote:

> [...]
> szybkowarze.
> Proszę powiedzcie ile musze czasu je gotować żeby uzyskać miękkość produktu.

To ja tak od razu prosba: a moze by tak przepis na te flaki domowe?
Ja to dopiero poczatkujaca jestem z tym szybkowarem... Chociaz
dzieki joli L-L to gulasz juz umiem zrobic pyszny... Flaczki mi sie
tez marza...

Pozdrowionka

Bunia

1. Data: 2002-10-16 08:47:31

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bunia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ja to dopiero poczatkujaca jestem z tym szybkowarem... Chociaz
> dzieki joli L-L to gulasz juz umiem zrobic pyszny... Flaczki mi sie

odpowiem tak : nie pamietam , bo nie zapisalam. Flaki uwielbiam, kocham ,
ale nie robilam ich ze 2 lata ( przez te szalone krowy) .Ale juz wrocilam do
moich ukochanych potraw z wolowiny: tatar i kolduny w rosole, to i na flaki
przyjdzie kolej:))Tym bardziej , ze chodza za mna...te smaki z pamieci.
Flaki robie (robilam ) miedzy innymi zawsze na moje imieniny w polowie
czerwca. Wszyscy znajomi zawsze na nie czekali. Szybkowar 7-mio
litrowy.Ostatnio dostalo im sie kurczaka po koreansku a rok temu
chinszczyzne...Czas wrocic do flakow. Jak zrobie- to dla szybkowarowcow
pomierze czas i opisze dokladnie.Chyba, ze sami do tego dojda. Z
doswiadczenia wiem, ze przegotowane zbyt dlugo sa gumowate( mieso )...

Jako ciekawostke powiem jeszcze o takim wydarzeniu z flakami. Polowa
czerwca, noc przed imieninami, robie flaki ,aby byly swiezutkie- na ostatnia
chwile. Duzy szybkowar. Zrobione wedruja po przestudzeniu do lodowki.
Wieczór, czas podawania flakow. A tu w garze zupa gazowana, jakies
ba(om)belki ....Nie da sie jesc. Okazalo sie , ze w nocy byla burza i
czasami zdarza sie wlasnie cos takiego jak tym flakom...wlasnie przez ta
burze..przez naelektryzowane powietrze. Kombinowalismy, przelykajac slinke
jak je naprawic...niestety trzeba bylo wszystko wylac...Gdyby mi ktos to
opowedzial, nie uwierzylabym, ale jak na wlasnej skorze a wlasciwie
flakach - to juz teraz wiem. :))

Jola L-L

1. Data: 2002-10-16 11:10:01

Temat: Re: ile czasu , to dzieki Joli L-L
Od: "zbigniewx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słuchajcie, ugotowałem są pyszne. ( Także pierwszy raz w szybkowarze)

Gotowałem 80 min w szybkowarze.

Wyszły takie miękkie że normalnie nie udało mi się zrobić takich nigdy.
Na koniec doprawiłem, jeszcze przyprawy zagęszczenie, mniam mniam.
Proporcje 1,5 kg flaków 2,5 litra wody do szybkowaru. :)) Szybkowar 7
litrowy.
(Flaki były surowe przy zakupie, bez wstępnej obróbki)

Bardzo serdecznie dziękuję Joli L-L
ona dała mi sporo wskazówek, jak widać nauka nie poszła w las :)).

Pozdrawiam i życzę udanego gotowania

Andrzej

1. Data: 2002-10-16 11:15:17

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigniewx" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Bardzo serdecznie dziękuję Joli L-L
> ona dała mi sporo wskazówek, jak widać nauka nie poszła w las :)).

jestem z Ciebie dumna :)))),
dla niewtajemniczonych - Andrzej kupil kilka dni temu szybkowar i troche
gadlismy na prive o gotowaniu w nim

Jola L-L

sos serowy do nachos -jak???
sos do ryb