ilość substancji czynnej w leku

1. Data: 2003-03-26 17:24:51

Temat: ilość substancji czynnej w leku
Od: Marcin Konopka <admin@_HATE_SPAM_venthor.pl.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Na wstępie przepraszam jeśli takie pytanie już padło, ale przeszukałem
archiwum (fakt, że nie do końca miałem pojęcie jak sformułować zapytanie)
i nic nie znalazłem.

Mianowicie, interesuje mnie jak określić ilość substancji czynnej w leku.
Czy ta masa która podawana jest czasem na opakowaniu, to masa tabletki
czy właśnie masa substancji czynnej w jednej tabletce. Jeśli to drugie,
to jak ma się sprawa z lekami, które zawierają więcej niż jedną substancję
czynną? Jak wtedy określić ile czego jest w jednej tabletce?

z góry dziękuję za odpowiedź

--
:wq

2. Data: 2003-03-26 20:31:20

Temat: Re: ilość substancji czynnej w leku
Od: "Bogo" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej! Masa tabletki na opakowaniu = ilości substancji czynnej w tabletce.
Pozostałe "dodatki" nie są uwzględniane. Jeśli chodzi o preparaty
wieloskładnikowe, to producent zawsze podaje ilość każedej substancji w
tabletce oddzielnie. Np. Witamina C 400mg, to oznacza, że tyle tej witaminy
tam jest, tabletka jest jednak cięższa; Cirrus kaps.: 5mg cetyryzyny + 120mg
pseudoefedryny - i tak to zapisuje się na opakowaniu.
Użytkownik "Marcin Konopka" <admin@_HATE_SPAM_venthor.pl.eu.org> napisał w
wiadomości news:slrnb83op8.8ac.admin@pc69.wroclaw.sdi.tpnet.pl.
..

3. Data: 2003-03-26 20:43:43

Od: Marcin Konopka <admin@_HATE_SPAM_venthor.pl.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki

diaorrhea
ilość substancji czynnej w leku
Dentysta wycenil robote na 35 tysiecy zlotych.
hemoglobina u niemowlaka
Czy czesto podawane znieczulenie jest obojetne dla zdrowia?