informacje o araucaria araucana w Poznaniu

1. Data: 2006-12-28 17:41:33

Temat: informacje o araucaria araucana w Poznaniu
Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Kiedyś poszukiwałem informacji o araukariach rosnących w ogrodach. Ktoś
napisał do mnie że zna dwa miejsca w Poznaniu gdzie rosną 3-metrowe Araucarie.
ja niestety gdzieś zagubiłem informacje jekie to były ulice. Jakby ta osoba
się odnalzła albo ktoś inny wiedział o istnieniu tych dwóch okazów to proszę
dać znać.
A tak a propo to znam kilka miejsc gdzie rosną araucaria araucana. mogę
przesłać fotkę na priva jak ktoś niedowierza.
pozdrawiam

Łukasz

2. Data: 2006-12-28 18:39:34

Temat: Re: informacje o araucaria araucana w Poznaniu
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukasz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> A tak a propo to znam kilka miejsc gdzie rosną araucaria araucana. mogę
> przesłać fotkę na priva jak ktoś niedowierza.

Podobno rośnie w Pruszczu Gdańskim , w prywatnym ogrodzie .
Mam umówione spotkanie z informatorem po Nowym Roku , osobiście sprawdzę:-)

Pozdrawiam TeresaR

3. Data: 2006-12-28 18:41:23

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A tak a propo to znam kilka miejsc gdzie rosną araucaria araucana. mogę
> przesłać fotkę na priva jak ktoś niedowierza.

Zapomniałam dodać , że proszę o fotkę :D

Pozdrawiam TeresaR

4. Data: 2006-12-29 23:04:17

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukasz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> A tak a propo to znam kilka miejsc gdzie rosną araucaria araucana. mogę
> przesłać fotkę na priva jak ktoś niedowierza.

A dlaczego mialby ktos Ci nie wierzyc?
Z obserwacji: wiem, ze ta araukaria przy ok. -28 stopniach traci wszystko
nad sniegiem ale reszta potrafi przezyc :)
Jesli ktos chce ja miec u siebie - prosze bardzo - sztuka dla sztuki ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-12-30 14:05:22

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

to że araucaria marźnie przy takich temoeraturach to wiem, ale takie
temperatury nad choćby nad morzem zdarzają się niezmiernie rzadko - raz na
kilkanaście kilkadziesiąt lat, np. w Słupsku przez ostatnie 20 lat najmniejsza
temp. to -23C. a więc trochę szczęścia i się uda.....

Łukasz

Kiedy i co z nasion trzeba sprowadzić najwcześniej?
Przycinanie winobluszczu
Dynie ozdobne
Drzewa mi choruja :-(
Wpływ opadów na wegetację roślin