[inne] barwienie jaj

1. Data: 2005-03-07 17:54:35

Temat: [inne] barwienie jaj
Od: "Dorota Ruebenbauer" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Babeczki!
znacie moze jakis naturalny sposób barwienia jaj - inny niz cebula???

--
Dorota Ruebenbauer
Wrocław

strona wrocławianek: www.wroclawianki.za.pl

1. Data: 2005-03-07 18:25:56

Temat: Re: [inne] barwienie jaj
Od: "Dziunia" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Babeczki!
> znacie moze jakis naturalny sposób barwienia jaj - inny niz cebula???

Jeszcze kora dębowa.
Robi się tak samo jak w cebuli, tylko kolorek inny oczywiście.

--
Dziunia
holecka1 małpa gazeta.pl

1. Data: 2005-03-07 18:55:25

Od: gablo <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Ruebenbauer napisał:
> Babeczki!
> znacie moze jakis naturalny sposób barwienia jaj - inny niz cebula???

Buraki czerwone????

--
Pozdrowionka
gablo

http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?login=gablo&Ru
brID=47750

1. Data: 2005-03-08 00:13:08

Od: Kaila <kaila*wytnij_to*@koronki.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Mar 2005 19:55:25 +0100, gablo <g...@o...pl> wrote:

> Buraki czerwone????
Probowalam kiedys i strasznie blade wyszly, ale mozliwe, ze za malo burakow
lub cos innego zle zrobilam.
Na zielono jeszcze cos bylo - szpinak? trawa? Nie pomne :(

Ja sobie ostatnio kupilam za 2 zl komplet farbek do jajek na bazie
spozywczych barwnikow (przynajmniej tak jest na torebce napisane)
i bede testowac. Kolorow jest piec, nabylam w sklepie chemicznym.
Tylko to jest takie...eeee...nie na miejscu... ;)))

pozdrowka
Kaila, ktora rowniez by sie bardzo chetnie dowiedziala jak inaczej niz
cebula
naturalnie farbowac.

--
http://www.koronki.art.pl
http://www.kaila.pl

Artificial intelligence is better than natural stupidity.

1. Data: 2005-03-08 08:18:12

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Tutaj jest dużo sposobów: http://niusy.onet.pl/niusy.html?
t=artykul&group=pl.rec.kuchnia&aid=23839059
Jeszcze ich nie próbowałam,więc nie wiem czy są skuteczne.

Pozdrawiam
lucy z Zabrza

1. Data: 2005-03-08 08:20:35

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> t=artykul&group=pl.rec.kuchnia&aid=23839059
> Jeszcze ich nie próbowałam,więc nie wiem czy są skuteczne.

Coś nie wyszło z linkiem skopiowałam więc treść :

"Do ich farbowania możemy użyć wywarów roślinnych: na żółto i brązowo
barwią łuski cebuli, na żółtozielono kora młodej jabłoni z dodatkiem suszonych
jaskrów, na zielono - młode zboże, trawa, pokrzywa, barwinek i jemioła,
na fioletowo - kwiaty malwy czarnej, na czerwono szyszeczki olchowe,
suszone owoce czarnego bzu i borówki czernicy, na czarno - kora olchy."

1. Data: 2005-03-08 08:35:59

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Przypomniałam sobie jeszcze że w czasach gdy w sklepach nie było farbek moja
babcia zalewała krepinę wrzątkiem, a gdy puściła farbę - wyjmowała ją i do
roztworu wkładała jajka.

Ja próbowałam barwić w barwniku do tkanin ale efekt nie najlepszy, być może
to wina jajka(brązowe) nigdzie nie mogę dostać białych, liczę że bliżej świąt
pojawią się na straganie lub w sklepach.

lucy z Zabrza

1. Data: 2005-03-08 12:11:13

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@o...pl napisał(a):

> na żółtozielono kora młodej jabłoni z dodatkiem suszonych
> jaskrów,
...zbierane o polnocy przez dziewice ubrana w biale szaty...

sorry, mspanc :)

th.(skad tu kore mlodej jabloni wziac?)

1. Data: 2005-03-11 17:17:25

Od: "AgaM" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
świąt
> pojawią się na straganie lub w sklepach.

Oj...
Nie dość, że barwniki do jajek (to te same, które dodaje się jako barwnik do
oranżad, cukierków itp.) są w miarę nieszkodliwe to i kolor całkiem
przyzwoity dają. No, i nie są aż tak kosztowne.
A barwniki do tkanin owszem nadają się do jaj, tylko zjedzenie dzieł
malarskich może pociągnąć za sobą niekoniecznie miłe skutki, więc nie
polecam do barwienia jaj przeznaczonych do spożycia.

AgaM

Szukam
szukam wieńca
[xxx] Hafty Polskie...