interpretacja badań spirometrii

1. Data: 2004-12-16 17:22:19

Temat: interpretacja badań spirometrii
Od: "Michal" <mailto:mikemtbSPAMNIE@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zrobiłem dziś sobie spirometrię i chcę wiedzieć co znaczą poszczególne
współczynniki (Google nie pomogło :( ) :

EVC [L]
FEV1 [L]
FVC [L]
PEF [L/M]
FEV1/FVC [%]
MEF50 [L/S]
MEF25 [L/S]
MMEF [L/S]
MVV [L]

Dziękuję.

Mike
[WRO][M.T.Fuji+ Bianchi]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
www.mikemtb.prv.pl

2. Data: 2004-12-17 05:31:37

Temat: Re: interpretacja badań spirometrii
Od: Makrofag <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Dec 2004 18:22:19 +0100, Michal napisał(a):

> [...]
> Zrobiłem dziś sobie spirometrię i chcę wiedzieć co znaczą poszczególne
> współczynniki (Google nie pomogło :( ) :

EVC - wydechowa pojemność życiowa (expiratory vital capacity)
FEV1 - objętość powietrza wydychanego przez pacjenta przez pierwszą sekundę
nasilonego wydechu (forced expiratory volume)
FVC - pojemność życiowa obliczana z próby nasilonego wydechu (forced vital
capacity)
PEF - szczytowy przepływ wydechowy (pick expiratory flow)
FEV1/FVC - stosunek parametrów FEV1 i FVC ;-)
MEF50, MEF25 - przepływ, gdy w płucach zostało odpowiednio 50 i 25 %
powietrza (maximal expiratory flows)
MMEF - (maximal midexpiratory flow)
MVV - maksymalne dobrowolne przewietrzanie (maximal voluntary ventilation)

Makrofag
--
Centrum Psychoprofilaktyki i Psychoedukacji
http://www.cpp.info.pl

Operacja skrzywionej przegrody nosowej
Czy można bać się tak bardzo, że nie chce się jeść ......
Jaka norma Morfologii
wodniak jadra
punk krwiodastwa na banacha