jak powiedziec?

11. Data: 2020-08-17 14:26:49

Temat: Re: jak powiedziec?
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.08.2020 o 13:37, gazebo pisze:

> Kaszubi mowia jeszcze inaczej, nie jestem pewien czy bym zrozumial, no
> ale co jest z wami/toba ludzie? jakbys napisal kurewstwo to bym
> zrozumial, jak sie ubierasz w cnote i oszukujesz to nie rozumiem

Co wolno Kaszubom czy Ślązakom to już nie przystoi celebrycie Miodkowi.

Nie rozumiem zarzutów.  To niby ja  obłudnie próbuję komuś coś narzucać,
np wartości z prosto z piekła rodem a przekonywać że  to jest przesłanie
z nieba? - Nie panie kolego - ja tylko piętnuje takie właśnie postawy.

> tak szczerze to ty chyba niewiele slyszales, a juz na pewno nie gwary
> slaskiej przez glosniki na dworcu PKP, ciekawe czy bys wiedzial, o
> ktory peron chodzi

Szczerze to faktycznie niewiele słyszałem, jeszcze mniej wiem. Ale co do
gwary śląskiej to pozwolę się z tobą nie zgodzić, w latach 80 przez
około rok tam mieszkałem to i trochę się jej słyszało. Co prawda w
Sosnowcu, ale rejon poznałem dość dobrze.

12. Data: 2020-08-17 16:54:42

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17/08/2020 o 13:26, trybun pisze:

> Co wolno Kaszubom czy Ślązakom to już nie przystoi celebrycie Miodkowi.

czego? tlumaczyc jezyk polski?

> Nie rozumiem zarzutów.  To niby ja  obłudnie próbuję komuś coś narzucać,
> np wartości z prosto z piekła rodem a przekonywać że  to jest przesłanie
> z nieba? - Nie panie kolego - ja tylko piętnuje takie właśnie postawy.

ze on mowi inaczej niz ty? to ty masz problem

> [...]
> około rok tam mieszkałem to i trochę się jej słyszało. Co prawda w
> Sosnowcu, ale rejon poznałem dość dobrze.

tylko nie rozumiesz, ze to nie oznacza podworka, tylko na przyklad park,
ty ucz sie od Miodka zamiast sie obrazac
--
gazebo

13. Data: 2020-08-18 09:34:11

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.08.2020 o 16:54, gazebo pisze:

> czego? tlumaczyc jezyk polski?

Przekręcać go i wykoślawiać.

> ze on mowi inaczej niz ty? to ty masz problem

Czemu tak ciężko mi przychodzi zrozumieć o co ci konkretnie chodzi.
Chyba nie ze mną jest coś nie tak bo wypowiedzi innych rozumiem i bez
tłumacza..

Dlatego powtarzam - masz zarzuty to bez żadnych zawoalowań je stawiaj
abym mogł wyjaśnić czy ew się bronić. Tak więc nie ogólniki a konkrety
proszę.

> tylko nie rozumiesz, ze to nie oznacza podworka, tylko na przyklad
> park, ty ucz sie od Miodka zamiast sie obrazac

Ja w odróżnieniu od ciebie nie potrzebuje kogoś kto poprowadzi za
rączkę. A zwłaszcza przez jakiegoś picera który pieprzy trzy po trzy
(najprawdopodobniej na zamówienie) dyrdymały.

14. Data: 2020-08-18 18:41:30

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18/08/2020 o 08:34, trybun pisze:

> Przekręcać go i wykoślawiać.

jak masz prywatne ale to nie moja sprawa

> [...]
>
> Dlatego powtarzam - masz zarzuty to bez żadnych zawoalowań je stawiaj
> abym mogł wyjaśnić czy ew się bronić. Tak więc nie ogólniki a konkrety

powtorze sie, ja ciebie nie atakuje, i to nie sa ogolniki, moglbym
napisac cie, napisalem ciebie, wszytsko zalezy gdzie stawiasz akcent,
jak to wyrazasz i co chcesz wyrazic, dlaczego czasem uzywasz biernika a
nie dopelniacza

> Ja w odróżnieniu od ciebie nie potrzebuje kogoś kto poprowadzi za
> rączkę. A zwłaszcza przez jakiegoś picera który pieprzy trzy po trzy
> (najprawdopodobniej na zamówienie) dyrdymały.

ja tam nie wiem jak to wydedukowales, ile znasz znaczen slowa 'serwowac'?

--
gazebo

15. Data: 2020-08-22 09:27:42

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

?

> [...]
> napisac cie, napisalem ciebie, wszytsko zalezy gdzie stawiasz akcent,
> jak to wyrazasz i co chcesz wyrazic, dlaczego czasem uzywasz biernika

Wybrałeś przykład w ktorym każda wersja jest poprawna i żadna nie
wykoślawia języka.  A miedzy "tą" a "tę" różnica jest ewidentna.

> ja tam nie wiem jak to wydedukowales, ile znasz znaczen slowa 'serwowac'?

Dla mnie jedno,. Przynajmniej ja go używam w jednym przypadku.

16. Data: 2020-08-22 17:16:12

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22/08/2020 o 08:27, trybun pisze:

> ?

to, ze go nie lubisz to nie moj problem

> Wybrałeś przykład w ktorym każda wersja jest poprawna i żadna nie
> wykoślawia języka.  A miedzy "tą" a "tę" różnica jest ewidentna.
tak jak miedzy cie a ciebie

> Dla mnie jedno,. Przynajmniej ja go używam w jednym przypadku.

i wszystko jasne, pojmujesz jezyk polski podlug siebie co ci pisalem
wczesniej

--
gazebo

17. Data: 2020-08-25 11:02:59

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.08.2020 o 17:16, gazebo pisze:

> to, ze go nie lubisz to nie moj problem

Nadal nie mam pojęcia o czym ty gadasz.

> tak jak miedzy cie a ciebie

Nie widzę ani jednej sprzeczności w używaniu obu tych slów.

> i wszystko jasne, pojmujesz jezyk polski podlug siebie co ci pisalem
> wczesniej

A niby jak mam pojmować,  - ma być jasno, logiczie i zrozumiale, czy aż
tak wiele wymagam?

18. Data: 2020-08-25 20:42:12

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25/08/2020 o 10:02, trybun pisze:

> Nadal nie mam pojęcia o czym ty gadasz.

o twoim stosunku do Miodka

> Nie widzę ani jednej sprzeczności w używaniu obu tych slów.

to kiego chuja przypierdalasz sie do Miodka?

> A niby jak mam pojmować,  - ma być jasno, logiczie i zrozumiale, czy aż
> tak wiele wymagam?

serwować
1. <<w siatkówce, tenisie, badmintonie, tenisie stołowym: wybijać piłkę
lub lotkę zza linii boiska na pole przeciwnika>>
2. <<podawać do stołu>>
3. <<powtarzać lub przekazywać komuś coś>>

--
gazebo

19. Data: 2020-08-26 11:45:53

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.08.2020 o 20:42, gazebo pisze:

> o twoim stosunku do Miodka

Aha, ale przecie nie tylko do Miodka, każdemu kto kaleczy (świadomie
bądź nie) mowę polską zwrócę uwagę że źle robi.

> to kiego chuja przypierdalasz sie do Miodka?

Coś nadinterpretowujesz, - nie słyszałem zdania Miodka w temacie
używania określań "cię" i "ciebie", ja go krytykuje tylko za propagację
stawiania "ę" na końcu nazwy dla rodzaju  żeńskiego.

> [...]
> lub lotkę zza linii boiska na pole przeciwnika>>
> 2. <<podawać do stołu>>
> 3. <<powtarzać lub przekazywać komuś coś>>

Dla prawdziwego Polaka problem  nie istnieje, po prostu może rzecz
nazwać bez zapożyczań obcojęzycznych, jak to sam powyzej ładnie opisałeś
po polsku.

20. Data: 2020-08-26 17:40:49

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26/08/2020 o 10:45, trybun pisze:

> Aha, ale przecie nie tylko do Miodka, każdemu kto kaleczy (świadomie
> bądź nie) mowę polską zwrócę uwagę że źle robi.

tylko, ze on nic nie kaleczy

> Coś nadinterpretowujesz, - nie słyszałem zdania Miodka w temacie
> używania określań "cię" i "ciebie", ja go krytykuje tylko za propagację
> stawiania "ę" na końcu nazwy dla rodzaju  żeńskiego.

to ty wolisz tĄ dziewczyne zamiaste tĘ dziewczyne, mozesz mi to jakos
umotywowac?

> Dla prawdziwego Polaka problem  nie istnieje, po prostu może rzecz
> nazwać bez zapożyczań obcojęzycznych, jak to sam powyzej ładnie opisałeś
> po polsku.

to jak to nazwiesz w siatkowce? przerzucaniem pilki przez siatke? w
sumie czemu nie

--
gazebo

nagosc jest piekna