jak powiedziec?

21. Data: 2020-08-29 09:17:47

Temat: Re: jak powiedziec?
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.08.2020 o 17:40, gazebo pisze:

> tylko, ze on nic nie kaleczy

Gdyby nie kaleczył to nie byłoby moich uwag.  Ta jego wersja polszczyzny
mocno koliduje z moją wersją.

> to ty wolisz tĄ dziewczyne zamiaste tĘ dziewczyne, mozesz mi to jakos
> umotywowac?

Nic nie wolę, chcę tylko żeby jezyk polski nie był propagowany jak
jakieś kuriozum dla obcokrajowca i oczywiście dla tych myślących
Polaków. Proszę mi powiedzieć jak ma brzmieć moje pytanie na wypowiedź
że lektor widział "TĘ" dziewczynę? Mam zapytać "którĘ" dziewuchę ty
widziałeś, czy którĄ?  Jak dla mnie to nie ma żadnych, absolutnie
żadnych wskazań do zasadności używania "ę" w takich przypadkach.

> to jak to nazwiesz w siatkowce? przerzucaniem pilki przez siatke? w
> sumie czemu nie

Rozpoczęcie gry, odbiciem. nie musi  wszystko być smarowane amerykańskim
g*nem, zwłaszcza w polskich mediach.

22. Data: 2020-08-31 08:37:17

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29/08/2020 o 08:17, trybun pisze:

> Gdyby nie kaleczył to nie byłoby moich uwag.  Ta jego wersja polszczyzny
> mocno koliduje z moją wersją.

twoja jest tu kluczowe

> [...]
> widziałeś, czy którĄ?  Jak dla mnie to nie ma żadnych, absolutnie
> żadnych wskazań do zasadności używania "ę" w takich przypadkach.

i to nie jest Miodek
====
Forma tę powinna być używana w bierniku, np. ,,Daj mi tę książkę", forma
tą - w narzędniku, np. ,,Wszędzie chodzę z tą książką". W potocznej
polszczyźnie mówionej aprobuje się używanie formy tą także w bierniku,
ale w piśmie należy przestrzegać różnicy między tę i tą.
====

> Rozpoczęcie gry, odbiciem. nie musi  wszystko być smarowane amerykańskim
> g*nem, zwłaszcza w polskich mediach.

ciekawe jak wyplenisz historyczne zapozyczenia niemieckie i francuskie
:] a to co napisales nie odzwierciedla tego co konkretnie znaczy

--
gazebo

23. Data: 2020-08-31 17:53:31

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.08.2020 o 08:37, gazebo pisze:

> twoja jest tu kluczowe

I nie tylko tu.. Moja wersja jest dla mnie nadrzędna. A o ile ktoś ma
jakieś wobec mojej formy zarzuty i wykaże że to ja się mylę to chętnie
wysłucham i się ustosunkuje, bo jak na razie "nie" dla samego "nie" to
dla mnie żaden argument.

> [...]
> potocznej polszczyźnie mówionej aprobuje się używanie formy tą także w
> bierniku, ale w piśmie należy przestrzegać różnicy między tę i tą.

Ale właśnie od niego oczekuję czegoś więcej niż bezmyślnego czy
złośliwego wykoślawiania polskiej mowy.

  No, nie wymyślajcie zangielszczeń i w wypadku książki że niby ma się
inaczej mówić a inaczej pisać.

> ciekawe jak wyplenisz historyczne zapozyczenia niemieckie i francuskie
> :] a to co napisales nie odzwierciedla tego co konkretnie znaczy

To akurat zadanie dla ludzi pokroju Miodka, i oczywiście polskich mediów
i będących na ich usługach tzw celebrytów.. Tymczasem widać że na dzień
dzisiejszy są oni wszyscy zaprzątnięci dokładnie czymś odwrotnym.

Ale "grę zaczyna np. B. Kurek" chyba każdy Polak rozumie.. Naprawdę nie
trzeba dużo czasu aby w w krótkim czasie wrócić do jedynej tak właściwie
rzeczy (mowa ojczysta) która mogłaby Polaków łączyć.

24. Data: 2020-09-01 17:49:33

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31/08/2020 o 16:53, trybun pisze:

> [...]
> jakieś wobec mojej formy zarzuty i wykaże że to ja się mylę to chętnie
> wysłucham i się ustosunkuje, bo jak na razie "nie" dla samego "nie" to

nie podales zadnego przykladu tylko zwykla niechec :]

> Ale właśnie od niego oczekuję czegoś więcej niż bezmyślnego czy
> złośliwego wykoślawiania polskiej mowy.

najprostszym wyjasnieniem jest, ze go po prostu nie rozumiesz

>   No, nie wymyślajcie zangielszczeń i w wypadku książki że niby ma się
> inaczej mówić a inaczej pisać.
ze co?

> [...]
> trzeba dużo czasu aby w w krótkim czasie wrócić do jedynej tak właściwie
> rzeczy (mowa ojczysta) która mogłaby Polaków łączyć.

pod warunkiem, ze bedzie to twoja mowa
--
gazebo

nagosc jest piekna