jak przyprawić szynkę gotowaną albo pieczoną?

1. Data: 2007-03-26 15:53:38

Temat: jak przyprawić szynkę gotowaną albo pieczoną?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mogę wygooglać nic ciekawego, a wiem, ze kiedyś ten temat przewijał się
wiele razy.
Chciałąbym ugotować (lub upiec - jeszcze się waham) szynkę, ale kompletnie
nie wiem, jak się do tego zabrać. Jak przyprawić, w czym gotować (piec).
Pomózcie eksperymentatorce, proszę.
Pozdrawiam
Barbara i Marysia

2. Data: 2007-03-26 16:08:38

Temat: Re: jak przyprawić szynkę gotowaną albo pieczoną?
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wiem, jak się do tego zabrać. Jak przyprawić, w czym gotować (piec).

Poszukaj w archiwum była taka dyskusja "kupiłem szynkowar"
Ja mam szynkowar produkcji czeskiej, szynkę marynuje w marynacie
przeznaczonej właściwie do dziczyzny
Polecam, bardzo łatwy i fajny sposób na domową szynkę

Pozdrawiam

Monika

3. Data: 2007-03-26 16:29:24

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):
> [...]
> nie wiem, jak się do tego zabrać. Jak przyprawić, w czym gotować (piec).

Może coś z tego wybierzesz:

SZYNKA PO CHIŃSKU

1 kg wieprzowiny od szynki bez kości
1 ły-żeczka soli
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka imbiru w proszku
6-8 szklanek wody
1 cebula
1 łyżka wódki wybo-rowej

Sos:
2 łyżeczki płynnej przyprawy maggi
3 ły-żeczki wody
1 łyżeczka cukru
1/2 łyżeczki im-biru w proszku
1 łyżeczka posiekanej natki pie-truszki

Mięso przepołowić, natrzeć pieprzem i solą włożyć do miski,
wstawić do lodówki na 3 dni, przewracając raz dziennie. Wodę
wlać do dużego garnka, doprowadzić do wrzenia włożyć mięso,
dodać cebulę, imbir i wódkę i gotować przez godzinę na
średnim ogniu. Wyjąć mięso, osączyć, ciasno i dokładnie
zwi-nąć w 2 warstwach płótna lnianego, ułożyć na blasze. Na
wierzch mięsa położyć cegłę, po-zostawić z obciążeniem przez
około 2 godziny Wymieszać składniki sosu. Odwinąć szynkę,
pokroić na bardzo cienkie plasterki.
Podawać z sosem i białym lub ciemnym pieczywem.

SZYNKA W CIEŚCIE

1 kg szynki bez kości
4 łyżki oleju
1 jajko
2 opakowania mrożonego ciasta francuskiego

Umytą i osuszoną szynkę podsmażać przez około 3 minuty z
każdej strony, następnie wystudzić. Rozmrożone ciasto
francuskie roz-wałkować na dwa placki, jeden położyć na
zwilżonej wodą blasze, brzegi ciasta posmaro-wać wodą, na to
położyć szynkę (tłustą stroną do góry), przykryć drugim,
większym plackiem ciasta. Na górze wyciąć dwa niewielkie
otwory i włożyć w nie papierowe tulejki, aby para miała
ujście. Na wierzchu położyć pasek z cia-sta, posmarować
roztrzepanym jajkiem i piec przez około 60 minut na
najniższej półce w średnio nagrzanym piekarniku. Podawać na
ciepło z sałatką ziemniaczaną i mizerią.

SZYNKA PIECZONA TRADYCYJNA

Składniki na 12 porcji

2,5 kg szynki wieprzowej ze skórą
przyprawa do pieczenia PRYMAT
10 - 12 goździków
sól, pieprz

Piekarnik rozgrzać do 200 °C. Mięso umyć i osuszyć, skórkę
naciąć na krzyż, natrzeć solą, pieprzem i przyprawą. Mięso
naszpikować goździkami, przełożyć do brytfanny i piec ok.
25, godziny. Po 30 minutach podlać gorącą wodą. W trakcie
pieczenia mięso polewać wytworzonym sosem.
Upieczoną szynkę wyjąć z piekarnika, odstawić na co najmniej
15 minut. Potem pokroić w grube plastry.
Do pieczeni można podać surówkę z kapusty.

SZYNKA PIECZONA

Składniki:
- 2 kg surowej szynki wieprzowej ze skórą
- przyprawa do mięsa wieprzowego lub marynata.
Na marynatę:
- 2 cebule,
- czarny pieprz w ziarnach
- po kilka ziaren ziela angielskiego i kilka liści laurowych
- 1 butelka czerwonego wytrawnego wina
- sól, kilka goździków
- tłuszcz do posmarowania blachy

Mięso opłukać, natrzeć przyprawą, odstawić na dobę lub
pokroić cebule, dodać pieprz i ziele angielskie, liście
laurowe i sól, wlać wino z mięso zalać marynatą, odstawić w
chłodne miejsce na 1-2 doby.
Mięso wyjąć z marynaty, dokładnie osączyć, starannie
wytrzeć, żeby było całkiem suche z ostrym długim nożem
naciąć skórkę z tłuszczem niezbyt głęboko, tak aby utworzyła
się kratka.
Do każdej kratki wpiąć po jednym goździku z blachę lub
naczynie żaroodporne natłuścić, włożyć mięso z piec ok. 2
godz. w 180°C, polewając marynatą lub wytwarzającym się sosem.

4. Data: 2007-03-26 16:42:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
> [...]
> nie wiem, jak się do tego zabrać. Jak przyprawić, w czym gotować (piec).

Kupić mały garnek...

5. Data: 2007-03-26 20:06:29

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." wrote in message news:eu8qbo$jqd$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> nie wiem, jak się do tego zabrać. Jak przyprawić, w czym gotować (piec).

Basiu, wśród moich przepisów do przetestowania mam taki:
*******
1 szynka wieprzowa ok. 2 kg,
6 kulek ziela ang.,
4 kulki jałowca,
4 goździki,
2 liscie laurowe,
50 g soli,
5 g saletry,
kilka ziarenek pieprzu,
oliwa, czerwone wino,
konfitura z malin (opcjonalnie)

Przyprawy utłuc, wymieszać z solą i saletrą, natrzeć szynkę włożyć do
szklanej miski, przykryć czymś ciężkim (u mnie czteropak piwa na talerzu) i
włożyć do lodówki na 2 tygodnie. Codziennie przewracać na drugą stronę.
Wyjąć szynkę z miski, opłukać i wytrzeć. Posmarować oliwą i wstawić do
piekarnika (180 oC) na ok. 2 godziny. Po upływie 1 godziny można posmarować
konfiturą z malin. Jest po prostu pyszna.
Autor: b_a_l_b_i_n_k_a
Źródło: http://glinki.com/?l=fe2ex7 - na tej stronie są też zdjęcia.
********

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

6. Data: 2007-03-27 06:54:01

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukaj w archiwum była taka dyskusja "kupiłem szynkowar"
> Ja mam szynkowar produkcji czeskiej, szynkę marynuje w marynacie
> przeznaczonej właściwie do dziczyzny
> Polecam, bardzo łatwy i fajny sposób na domową szynkę

Dzięki, ale ja już chyba szynkowaru nie kupię :-( Nie mam gdzie schować w
mojej nieiwelkiej kuchni...
Pozdrawiam i dziękuję
Barbara i Marysia

7. Data: 2007-03-27 06:54:34

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może coś z tego wybierzesz:

Dzięki. Popróbuję.
Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

8. Data: 2007-03-27 06:55:55

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basiu, wśród moich przepisów do przetestowania mam taki:
> *******

Dzięki Bożenko :-)
Może to głupie pytanie, ale gdzie można kupić saletrę? Pierwszy raz robię
coś takiego i nie bardzo wiem co i jak :-(

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

9. Data: 2007-03-27 06:58:18

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy ktoś z Was kojarzy jakiś przepis z ciemnym piwem? Wydawało mi się, że
gdzieś coś takiego widziałam kiedyś...

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

10. Data: 2007-03-27 07:42:37

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki, ale ja już chyba szynkowaru nie kupię :-( Nie mam gdzie schować w
> mojej nieiwelkiej kuchni...
> Pozdrawiam i dziękuję
> Barbara i Marysia

to jest taki metalowy pojemnik o wymiarach średnica11cm, wysokość 18cm
To nie zajmuje dużo miejsca ale znam też ból jak się ma małą kuchnię

Monika

Tilapia?
kupił ktoś PORADNIK DOMOWY z DVD Makłowicza ???
LUBA...
przepis na obiad
polecam ponad 2000 przepisów