jak przyprawić szynkę gotowaną albo pieczoną?

11. Data: 2007-03-27 07:45:04

Temat: Re: jak przyprawić szynkę gotowaną albo pieczoną?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to jest taki metalowy pojemnik o wymiarach średnica11cm, wysokość 18cm

Kusisz, oj kusisz :-)

> To nie zajmuje dużo miejsca ale znam też ból jak się ma małą kuchnię

Ja niby jakoś bardzo małej nie mam, ale jakoś wszystkie szafki pozajmowane.
Nawet pod stołem stoi sokowirówka i elektryczna maszynka do mielenia. Jak
rzucam pomysł kupna czegokolwiek do kuchni, to piwersze pytanie męża: "A
myślałamś, gdzie to schowamy?" :-)

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia (11.10.2006)

12. Data: 2007-03-27 07:54:14

Od: "syla" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:euai3m$vv7$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
> rzucam pomysł kupna czegokolwiek do kuchni, to piwersze pytanie męża: "A

a nie możesz tych rzeczy rzadziej używanych schować do piwnicy? Z pewnością
masz takie, które wyciagasz z 2-3 razy w roku.

13. Data: 2007-03-27 07:57:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> wrote in message

> to jest taki metalowy pojemnik o wymiarach średnica11cm, wysokość 18cm
> To nie zajmuje dużo miejsca ale znam też ból jak się ma małą kuchnię
>
> Monika

Można w nim przechowywać np. fasolę...

14. Data: 2007-03-27 07:58:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"syla" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
pewnością
> masz takie, które wyciagasz z 2-3 razy w roku.

Matuś Sylinka, masz piwnicę? Od kiedy?

15. Data: 2007-03-27 08:02:17

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kusisz, oj kusisz :-)

:-)

Basia ja tą szynkę robię bez żadnych wynalazków typu saletra, mam bardzo
fajny przepis na marynatę do dziczyzny, używam jej tez do karkówki,
wołowiny - jeśli cię to zainteresuje mogę wieczorem napisać przepis jeśli
chcesz.
2 dni trzymam mięso w marynacie później owijam folią spożywczą, pakuję do
szynkowaru.
Szynkowar wstawiam do garnka z wodą (doda sięga 4/5 wysokości szynkowaru).
Gotuję to wszystko min 1godzine do 1,5.
I gotowe.
Do tego pojemnika wchodzi 1kg mięsa.

Monika

16. Data: 2007-03-27 08:04:05

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." wrote in message news:euaf7g$tbj$1@opal.icpnet.pl...

> Dzięki Bożenko :-)
> Może to głupie pytanie, ale gdzie można kupić saletrę? Pierwszy raz robię
> coś takiego i nie bardzo wiem co i jak :-(

Można użyć peklosoli, która już zawiera saletrę (w tym wątku z forum gazety
multiaga napisała: "Tez robiłam z sola peklujaca , tylko juz nie pamietam
ile dokładnie jej dałam. Chyba po prostu wg przepisu na opakowaniu + jeszcze
troche soli zwykłej.").

Nie pamiętam, z jakiego miasta jesteś, dlatego poprostu polecam zajrzeć do
naszego archiwum - były już różne dyskusje o tym, gdzie i jaką saletrę można
kupić (w Warszawie sklep masarski na W.Sławka 11).

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

17. Data: 2007-03-27 08:07:41

Od: "syla" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> szynkowaru.
> Szynkowar wstawiam do garnka z wodą (doda sięga 4/5 wysokości szynkowaru).

a czy widziałaś taki szynkowar gdzieś u nas w Polsce??

18. Data: 2007-03-27 08:10:22

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> gdzie i jaką saletrę można
> kupić (w Warszawie sklep masarski na W.Sławka 11).

A tam wogóle jest taki sklep? Chodzi o ten sklepik na
przeciwko okrąglaka?

A ja bym poszukała po prostu w markecie, albo zapytała panią
w sklepie obok domu

19. Data: 2007-03-27 08:12:29

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki Bożenko :-)
> Może to głupie pytanie, ale gdzie można kupić saletrę? Pierwszy raz robię
> coś takiego i nie bardzo wiem co i jak :-(

O saletrę zapytaj w zwykłym sklepie obok domu tam gdzie Cię
znają i są Ci życzliwi. Powiedz, że Ci potrzebna saletra to
pewnie Ci dowiozą...

20. Data: 2007-03-27 08:13:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szynkowaru.
> Szynkowar wstawiam do garnka z wodą (doda sięga 4/5 wysokości szynkowaru).

Saletra nie tylko konserwuje, ale i nadaje kolor naturalny wędlinom, bez
niej mięso byłoby beznadziejnie szare. Nie wolno dawać jej dużo - 1-2g na
kilogram mięsa. Jeżeli mięso nie jest przeznaczone na długotrwałe
przechowywanie, to jak najmniej.

Tilapia?
kupił ktoś PORADNIK DOMOWY z DVD Makłowicza ???
LUBA...
przepis na obiad
polecam ponad 2000 przepisów