jak usunąć kamień z płytek

1. Data: 2006-01-23 10:32:27

Temat: jak usunąć kamień z płytek
Od: "Bart" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam problem bowiem pod prysznicem dwie ściany są obłozone płytkami
ale nistety woda ostatnio chyba straciła jakość i mocno wszystko zachodzi
delikatnym brązowym kolorem. Mozna to zmyć szorując nieustannie jedno
miejsce
ale po tygodniu wszystko wraca, nie pomaga zaden domestos.
Macie może pomysł na taki kamień, jak go łatwo usunąć??

pozdrawiam
bartek

2. Data: 2006-01-23 10:39:46

Temat: Re: jak usunąć kamień z płytek
Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bart" napisał:

> [...]
> ale po tygodniu wszystko wraca, nie pomaga zaden domestos.
> Macie może pomysł na taki kamień, jak go łatwo usunąć??

Poczytaj troszkę o magnetyzerach.
W końcu stosuje się je w urządzeniach przemysłowych grzejących wodę, może to
pomoże, bo na pewno nie zaszkodzi.

Pietrek

3. Data: 2006-01-23 10:58:17

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Poczytaj troszkę o magnetyzerach.
> W końcu stosuje się je w urządzeniach przemysłowych grzejących wodę,
> może to
> pomoże, bo na pewno nie zaszkodzi.

Magnetyzery jeśli nawet przyjmiemy, że działają, nie anichilują
przecież tego kamienia, tylko "podobno" powodują, że nie osadza się on
w rurach. A jeśli nie osadza się w rurach, to z nich wylatuje wraz z
wodą, prawda? Więc jesli nawet te magnetyzery faktycznie działają, to
co one tu zmienią? Zwłaszcza, że problem wynika głównie z tego, że na
tej glazurze woda wysycha zostawiając po sobie kamień.

A co do samego problemu - kamień pewnie będzie schodził "od ręki" przy
użyciu "Szopa" atlasa, niestety przy regularnym używaniu zejdzie wraz
z fugą :-( U mnie idealny do szybkiego usuwania kamienia z brodzikowej
kabiny doskonały się okazuje jakis niemiecki (albo przynajmniej
stylizowany na niemiecki) "winogronowy" płyn do mycia kabin
prysznicowych, nazwy nie moge sobie przypomnieć, ale wieczorem mógłbym
sprawdzić.

J.

4. Data: 2006-01-23 11:03:06

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." napisał:

> [...]
> co one tu zmienią? Zwłaszcza, że problem wynika głównie z tego, że na
> tej glazurze woda wysycha zostawiając po sobie kamień.

Owszem musi się gdzieś podziać i jest wypłukiwany w postaci szlamu, nie
krystalizuje się to i na płytkach się nie będzie narastał. Szlam nie zespoi
się z podłożem na tyle trwale, żeby nie mozna go było gąbką z płynem zmyć.

To tak jak wstawisz buty ze śniegiem po przyjściu do wanny żeby obciekły.
Jak je potem wyjmiesz to nie trzeba przecież tego skuwać.

Pietrek

5. Data: 2006-01-23 13:30:49

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bart napisał:

(...)
> Macie może pomysł na taki kamień, jak go łatwo usunąć??

Sansed, ew. WC Sansed i właściwie "każdy" płyn do zmywania kamienia w
łazience.

PWZ

6. Data: 2006-01-23 13:33:32

Od: "Julia" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja usuwam z plytek i z szyby kabiny prysznicowej kamień za pomocą cillitu w
żelu lub w płynie biore taka myjke kuchenna ostrą na nia nalewam cillitu i
szoruje a potem spłukuję wodą i ładnie sie myje spróbuj zobaczysz
pozdawiam

p.s. napisz czy pomogło

7. Data: 2006-01-23 13:34:56

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zespoi
> się z podłożem na tyle trwale, żeby nie mozna go było gąbką z płynem

Nie odważyłbym się chyba podpisać pod stwierdzeniem, że kamień z rury
bez magnetyzera pozostały po wyschnięciu wody na mokrej glazurze
przywiera do niej, a taki, który po drodze minął opaskę z
cud-magnesem, nie przywrze i odleci od jednego przeciągnięcia szmatką.
Obawiam się, że różnica będzie dokładnie żadna. No, ale nie muszę mieć
racji.

> To tak jak wstawisz buty ze śniegiem po przyjściu do wanny żeby
> obciekły.
> Jak je potem wyjmiesz to nie trzeba przecież tego skuwać.

Jeśli śnieg jest czysty, to nie. Jeśli jest zmieszany z błotem, to
niestety różnie bywa.

J.

8. Data: 2006-01-24 07:30:54

Od: "Bart" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julia" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> żelu lub w płynie biore taka myjke kuchenna ostrą na nia nalewam cillitu i
> szoruje a potem spłukuję wodą i ładnie sie myje spróbuj zobaczysz

No to próbowałem wczoraj zmywac ale miałem tylko Cif więc schodziło
ale trzeba szorować, robota nie dla mnie.
Dzisiaj albo jutro jeszcze spróbuję sposób z Szopem

pozdrawiam
bartek

9. Data: 2006-01-24 09:18:55

Od: "łach" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.aquatest.pl/tresc_pl/produkty.php?id=wlok
nina

Ja od lat urzywam włukniny sciernej można ja kupić w każdym markecie
budowlanym i sklepie z lakierami samochodowymi.
Cena ok 4zł starcza na lata.Uwaga kamień potrafi niezlesię pylić więc
wskazana maska na usta i nos.

10. Data: 2006-01-24 10:10:59

Od: "Julia" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie cif tylko cillit on jest na kamień i rdzę bardzo dobry ja go używam cały
czas
pozdawiam

pytanie do uzytkownikow okien plastikowych...
nawilżacz-lampa ->czy warto kupić?
jak wykorzystać mróz
Garnki Steinbach jaka jakość ?
jodła w kominku