jak wydzielic comber z krolika ?

1. Data: 2004-04-06 15:54:27

Temat: jak wydzielic comber z krolika ?
Od: "Flopik" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam krolika i mam zamiar zrobic z nigo pyszny pasztet ( to sie okaze :).
Chcialbym natomiast wykroic z niego comber poniewaz jak slyszalem jest
bardzo dobrym miesem na inne potrawy. I tutaj zaczyna sie moj problem - jak
wykroic ten comber ( gdzie sie znajduje dokladnie , co ponacinac itd ) ? Za
wszelakie sugestie bede wdzieczny. Oczywiscie adresy stron na ktorych
moglbym zobaczyc podzial krolika tez mile widziane. Z gory dziekuje za
pomoc,

pozdrawiam,
Adam.

1. Data: 2004-04-06 18:26:21

Temat: Re: jak wydzielic comber z krolika ?
Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flopik" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wszelakie sugestie bede wdzieczny. Oczywiscie adresy stron na ktorych
> moglbym zobaczyc podzial krolika tez mile widziane. Z gory dziekuje za

Comber u królika to to samo co schab u świni. Miesień ów biegnie wzdluż
kregosłupa
Czarek

1. Data: 2004-04-06 19:53:37

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c4ujrc$p3r$1@news.onet.pl> Flopik wrote:
> Witam.
>
> Mam krolika i mam zamiar zrobic z nigo pyszny pasztet ( to sie okaze :).
> Chcialbym natomiast wykroic z niego comber poniewaz jak slyszalem jest
> bardzo dobrym miesem na inne potrawy.

Nie pomylił Ci się przypadkiem królik z zającem? Wprawdzie na upartego
i z królika można zrobić pasztet i wyciąć z niego comber (to taki
mięsień z grzbietu, jak podaje Halbański wycinany między 3 i 4 kręgiem
lędźwiowym a 5 i 6 piersiowym), ale to psztet i comber z zająca słyną
smakiem. Zając to znacznie szlachetniejsza zwierzyna, o mięsie pełnym
smaku, gdy królik, chociaż można z niego też zrobić smaczne i atrakcyjne
rzeczy, to jednak mięso ma dosyć mdłe, i dania z królika, są że tak
powiem, hm, znaczenie bardziej ordynarne niż z zająca. Królik nadaje
się glównie na rozmaite potrawki oraz dania smażone dość mocno
przyprawiane.

Władysław

przepis na caly dzien
krem pod galaretkę potrzebny
Super szybkie ciasto-przepis potrzebny od zaraz
kawalki czekolady
Re: przepis na caly dzien