jaką metodą zoperować żylaki i gdzie (W-wa)?

1. Data: 2003-02-18 08:16:35

Temat: jaką metodą zoperować żylaki i gdzie (W-wa)?
Od: "Monika Gadomska" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak metoda jest najlepsza, tzn powodująca najmniejszy odsetek nawrotów. Co
lekarz to inna opinia. Zgubiłam się w tym. Jeden mówi o metodzie Muellera,
drugi o strippingu trzeci o SEPS. Czy ktoś może wie, która klinika robi to w
Warszawie najlepiej?
Pozdrawiam,
Monika

2. Data: 2003-02-18 10:35:43

Temat: Re: jaką metodą zoperować żylaki i gdzie (W-wa)?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Feb 2003, Monika Gadomska wrote:

> Jak metoda jest najlepsza, tzn powodująca najmniejszy odsetek nawrotów. Co
> lekarz to inna opinia. Zgubiłam się w tym. Jeden mówi o metodzie Muellera,

trudno powiedziec - w moim miescie sa chirurdzy, ktorzy specjalizuja
sie w tych chorobach i maja dobre wyniki leczenia - gdzie szukac
w Warszawie - nie wiem. mysle, ze nikt nie powie Ci jak i co
zrobic dopoki nie zostaniesz starannie zbadana.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-02-18 18:47:53

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

metode operacji wybiera sie po okresleniu wskazan do leczenia (czyt.badaniu
pacjenta)
o met. Muellera nigdy nie slyszalem
seps dawniej nazywana kruroskopia to podpowieziowe podwiazanie perforatorow,
zwykle laczy sie ze stripingiem
nawroty po operacji zylakow wystepuja praktycznie zawsze, kwestia tylko
kiedy (moze to byc nawet kilkanascie lat)
klasyczna metoda operacji jest met.Babcocka polegajaca na stripingu zyly
odpiszczelowej i wycieciu pojedynczych splotow zylakowych
a czy zrobi sie to z ciec 5 cm czy 2 mm, nozem, kriosonda, czy
elektrokoagulacja zalezy od chirurga, jego doswiadczenia i przekonan oraz
posiadanych mozliwosci technicznych; wynik terapeutyczny bedzie podobny

4. Data: 2003-02-19 17:40:32

Od: "MarkBarnes" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kiedy (moze to byc nawet kilkanascie lat)
to akurat nieprawda, chyba, ze ten co operuje nie wie co czyni

> klasyczna metoda operacji jest met.Babcocka polegajaca na stripingu zyly
Dla starszych chirurgow to zdanie jest ciekawe, rzeczywiscie w tej chwili
jest to najbardziej popularny sposob operacji, natomiast o klasycznych
raczej zalicza sie cos w stylu Lintona,
mb

5. Data: 2003-02-19 21:40:02

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tu uzylbym okreslenia archaiczna :-)

Użytkownik "MarkBarnes" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dla starszych chirurgow to zdanie jest ciekawe, rzeczywiscie w tej chwili
> jest to najbardziej popularny sposob operacji, natomiast o klasycznych

Kolano - gdzie leczyc ?
Krwawienie z nosa
złamana noga
żylaki