jaka to sosna?

1. Data: 2006-05-16 22:09:59

Temat: jaka to sosna?
Od: "agrazka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mojego postu o zakupach grupa nie chciała skomentować. Szkoda.
Ale prosze pomóżcie ustalić jaka to sosna
http://fotogalerie.pl/fotka/2631861147557584399
I jeszcze jedno bardzo ważne mój świerk wężowy stracił przewodnik po zimie -
chyba zmarzł. Tylko co robić dalej obciąć go, czy zostawić. Dać nowy
przewodnik? Tutaj jest fotka
http://fotogalerie.pl/fotka/2631861147557775097
grazyna

2. Data: 2006-05-17 05:48:00

Temat: Re: jaka to sosna?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agrazka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mojego postu o zakupach grupa nie chciała skomentować. Szkoda.

No szkoda, szkoda...

> Ale prosze pomóżcie ustalić jaka to sosna
> http://fotogalerie.pl/fotka/2631861147557584399

Pospolita. Odmiana trudna do identyfikacji, być może 'Gold Coin'. Niech
zgadnę, szkółkarz nie wiedział?

> [...]
zimie -
> chyba zmarzł. Tylko co robić dalej obciąć go, czy zostawić. Dać nowy

Przecież obok rośnie...przywiąż do tyczki, to będzie nowy przewodnik. Pokrój
i tak ten świerk ma nieregularny, będzie jeszcze ciekawiej:)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2006-05-17 08:11:31

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

agrazka napisał(a):
> Mojego postu o zakupach grupa nie chciała skomentować. Szkoda.
> Ale prosze pomóżcie ustalić jaka to sosna
> http://fotogalerie.pl/fotka/2631861147557584399

Sprawdź w
http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Tabaza
&file=index&op=Szukaj&lit=S&sortuj=polish&k=1
a jak nie znajdziesz to zrób opis według wzoru w tabazie.

> I jeszcze jedno bardzo ważne mój świerk wężowy stracił przewodnik po zimie -
> chyba zmarzł. Tylko co robić dalej obciąć go, czy zostawić. Dać nowy
> [...]

Nie spiesz się z cieciem, poczekaj jeszcze trochę.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-05-17 08:22:51

Od: "alexander" <a...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

> Ale prosze pomóżcie ustalić jaka to sosna
> http://fotogalerie.pl/fotka/2631861147557584399

I na dodatek rosnie poziomo !

5. Data: 2006-05-17 09:39:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Sprawdź w

http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Tabaza
&file=index&op=Szukaj&li
t=S&sortuj=polish&k=1

Może nie znaleźć. Od paru lat mam sosnę o złotym zabarwieniu igieł, kupioną
jako 'Wintergold' (podkreślam - sosna pospolita, nie kosówka). I jeszcze się
nie doszukałam, czy odmiana właściwa. Można poszukać w bazie ZSP, co jest
dostępne w polskich szkółkach, ale są pewne niewielkie ilości rarytasów,
których szkółkarze nawet nie uwzględniają w ofercie.

Poza tym skoro już zaczełąm o szkółkarzach - właśnie mi zakwitła kalina
koralowa Compactum. Trzecie podejście. Pierwsze - Gałczyński Kraków - Nanum.
Drugie - Szewczykowie Krzywaczka (!) - Nanum. Trzecie - źródło niepewne,
sławny sklep sprzedający bambusicę w Gliwicach - właśnie zakwitła - Roseum.
Czasami mam ochotę popełnić mord...

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2006-05-17 15:28:45

Od: "agrazka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I na dodatek rosnie poziomo !

Już prostuję - szkółkarz nie wiedział bo był zastępca jego syn. Powiedział zę
to coś na W .. i tyle. - Basia ma chyba rację.
Z tym świerkiem wężowym to czekam, ale się nie doczekam chyba tego jednego
przyrostu. Ok - wiem nowy przewodnik być musi ale czy to obciąć w końcu, czy
tak zostawić.
grazyna

7. Data: 2006-05-17 22:35:19

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mojego postu o zakupach grupa nie chciała skomentować. Szkoda.

Szkoda ????????????

> [...]
zimie -
> chyba zmarzł. Tylko co robić dalej obciąć go, czy zostawić. Dać nowy

Daj nowy. Przyklej wikolem.

8. Data: 2006-05-18 11:14:16

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

agrazka napisał(a):

> Już prostuję - szkółkarz nie wiedział bo był zastępca jego syn. Powiedział zę
> to coś na W .. i tyle. - Basia ma chyba rację.

Basia ma zawsze rację, " => patrz punkt pierwszy".
:-)

> Z tym świerkiem wężowym to czekam, ale się nie doczekam chyba tego jednego
> przyrostu. Ok - wiem nowy przewodnik być musi ale czy to obciąć w końcu, czy
> tak zostawić.

Podepnij ten rosnacy obok jako główny a z wycieciem wstrzymaj sie do
momentu jak zacznie zasychać czyli pomarszczy sie.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-05-18 11:43:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedział zę

Zacznę kląć...znaczy muszę jednak przysiąść fałdów i poszukać tej
złotoigielnej odmiany. Nawiasem mówiąc, to moje ulubione cudeńko najbardziej
złoto wybarwiono igły ma zimą i na przedwiośniu. Teraz są jasnozielone.
I jeszcze jedna dygresja - etykiety są chyba po 5 gr sztuka. Chętnie bym
zafundowała co poniektórym szkółkarzom...

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

10. Data: 2006-05-18 12:16:36

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zacznę kląć...znaczy muszę jednak przysiąść fałdów i poszukać tej
> złotoigielnej odmiany.
Oprócz 'Wintergolda' to może być jeszcze Pinus sylvestris 'Aurea'. Obiema
chwalą się niektóre polskie szkółki, więc zakup jest całkiem możliwy :)

> I jeszcze jedna dygresja - etykiety są chyba po 5 gr sztuka. Chętnie bym
> zafundowała co poniektórym szkółkarzom...
Trzeba jeszcze wiedzieć gdzie którą przywiesić ;)

Pozdrawiam
Baśka

przywitanie i 2 pytania
Kiedy ja się dowiem !