jąkanie

1. Data: 2002-06-02 12:30:55

Temat: jąkanie
Od: "NeoN" <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

W związku z tym że miałem wystąpić na antene Rozmów w Toku (TVN) i nie dano
mi tej możliwości
(znaczy.... siła wyższa) chciałbym TU coś na ten temat powiedzieć.

Nagranie jest 6 czerwca, może ktoś coś dopowie. Liczę na przyłączenie się do
tematu osoby mające problemy
z JĄKANIEM I WADAMI WYMOWY.
Szeroki temat.

Może zacznę od tego, że przegrani jesteśmy już na samym początku.
Inwalidztwo , niepełnosprawność ruchowa to nie to samo. Niepełnosprawność
manualną można pokonać
przez wypowiedź słowną, można pracować przy odbieraniu telefonów, czytaniu,
tłumaczeniu.
Osoba jąkająca się idąc na rozmowę wstępną (kwalifikacyjną) do pracodawcy
nie ma szans na dostanie tej pracy,
Nie ma możliwości wypowiedzenia się i zdobycia zaufania szefa do własnych
kwalifikacji, umiejętności.
W tym momencie nie ważne są papiery jakie kto ma, wykształcenie, tylko ważna
jest prezencja.

Pracodawca patrzy na to , jak i w jaki sposób zdobyć klienta i mieć zysk w
firmie. Jak taki pracownik
zacznie przy kliencie jąkać się - to firma straci , klient więcej nie
przyjdzie do TEJ firmy a i będzie miał racje.
Po co iść do takich, których nie można zrozumieć i tracić czas, skoro można
załatwić to w innej
firmie co przyjmą nas grzecznie i będziemy mogli dogadać się...
Często jest tak, aby osobę z problemem mowy zrozumieć, należy skoncentrować
się.
Teraz weźmy taką sytuację -konferencję , spotkanie (towarzyskie itp) gdzie
jest dużo osób i tematów jest do omówienia
wiele. Z reguły zanim osoba z tym problemem , włączy się do rozmowy - temat
już jest inny. Nie jest możliwe
włączenie sie do tematu w tym czasie gdy powinno.

Przy mówieniu jąkającej się osoby często występują ruchy mimowolne. Kto nie
zna problemu i widzi
po raz pierwszy taką sytuacje, pomyśli sobie, że albo ma doczynienia z osobą
chorą psychicznie umysłowo,
DOWN, lub jeszcze jakieś odchylenia od normy.
Tak naprawdę to będzie miał rację dopóki społeczeństwo nie zrozumie, a
raczej nie będzie uświadamiane o co chodzi.
W szkole nie uczą tego.
Przykład z życia:
-Ty Karol nie koleguj się z Wojtkiem bo on jakoś dziwnie się zachowuje....
Dla mie troche dziwne i nie zrozumiałe. Nie ważne jest jak Wojtek z Karolem
się bawią - tylko jak
KAROL z Wojtkiem się pokaże. Będzie to cios dla Karola z kim on się bawi.

Tak samo w późniejszym życiu. gdzie WOJTEK idzie na randkę z dziewczyną,
niestety Dziewczyna odmawia
późniejszych randek, ponieważ okazuje się, że traci kontakt z
dotychczasowymi znjomymi- dlaczego? bo chodzi z "niedorozwiniętym" kolegą.
Wszystko dlatego, że wcześniej nikt o tym nie uczy
i nie ma komu przekazać a raczej nie trafia. I nie Wojtek jest
niedorozwinięty, tylko ma taki, a nie iinny problem.

Pozdrawiam- ten co się jąka
Chyba teraz będę sam w Ustroniu po tym co napisałem. :))
Kto będzie słuchał NeoNa skoro on się jąka ;)))

Wojtek J
http://wojtekjab.fm.interia.pl
http://samisobie.clan.pl

2. Data: 2002-06-07 15:57:33

Temat: Re: jąkanie
Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :-) szukaj wiadomości tego autora

Dziś jest 7 czerwca 2002 Miło mi że napisałeś(aś) na grupę Pl soc inwalidzi NeoN

W Twoim liście datowanym 2 czerwca 2002 (14:30:55)

posiadający identyfikator news: <adqk3g$69g$1@news.tpi.pl> można przeczytać:

N> W związku z tym że miałem wystąpić na antene Rozmów w Toku (TVN) i nie dano

W Nawiązaniu do jego treści :

Wojtuś mnie się wydaje że odpowiadałem już na dokładnie ten list ..tylko
pole Temat się nieco różniło czy mam deżawi

Pozdrowienia,
Piotr mailto:p...@p...onet.pl

3. Data: 2002-06-10 10:16:40

Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

sam jestem zaskoczony tym postem. nie wysylalem po raz 2 tego samego, no
bo i po co. przepraszam. Moze gdzies serwer trzymal...... zlosliwosc
rzeczy martwych

pozdro. Wojtek

www.clan.pl/~radiol
wojtekjab.fm.interia.pl

4. Data: 2002-06-10 10:44:19

Temat: Re[2]: jąkanie
Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :-) szukaj wiadomości tego autora

Dziś jest 10 czerwca 2002 Miło mi że napisałeś(aś) na grupę Pl soc inwalidzi NeoN

W Twoim liście datowanym 10 czerwca 2002 (12:16:40)

posiadający identyfikator news: <3...@c...pl> można przeczytać:

N> sam jestem zaskoczony tym postem. nie wysylalem po raz 2 tego samego, no
N> bo i po co. przepraszam. Moze gdzies serwer trzymal...... zlosliwosc
> [...]

W Nawiązaniu do jego treści :

Wojtuś nie ma za co przepraszać po prostu obawiałem się że się na chwile
cofnąłem się w czasie :) za co powinno mi się przyznać nagrodę Nobla za
epokowe wynalazki :) w dziedzinie Fizyki :)

Pozdrowienia,
Piotr mailto:p...@p...onet.pl

5. Data: 2002-06-10 10:56:55

Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr M :- wrote:

> Wojtuœ nie ma za co przepraszaae po prostu obawia3em si? ?e si? na chwile
> cofn13em si? w czasie :) za co powinno mi si? przyznaae nagrod? Nobla za
> epokowe wynalazki :) w dziedzinie Fizyki :)

To sie ciesz, ze jestes mlodszy cofajac sie w czasie, bo ja od soboty
jeden rok blizej do emeryturki :)) niestety

6. Data: 2002-06-10 12:29:44

Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :-) szukaj wiadomości tego autora

Dziœ jest 10 czerwca 2002 Mi?o mi ?e napisa?eœ(aœ) na grup? Pl soc inwalidzi NeoN

W Twoim liœcie datowanym 10 czerwca 2002 (12:56:55)

posiadaj?cy identyfikator news: <3...@c...pl> mo?na przeczytaae:

N> Piotr M :- wrote:

N> To sie ciesz, ze jestes mlodszy cofajac sie w czasie, bo ja od soboty
N> jeden rok blizej do emeryturki :)) niestety

W Nawi?zaniu do jego treœci

Gratuluje :)

Pozdrowienia,
Piotr mailto:p...@p...onet.pl

7. Data: 2002-06-10 20:42:27

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr M :- napisał(a):

> [...]
>
> Wojtuś mnie się wydaje że odpowiadałem już na dokładnie ten list ..tylko
> pole Temat się nieco różniło czy mam deżawi

Mam to samo wrażenie :-)
Tylko że sprzed pół godziny - po po powrodzi z sanatorium czytam i
czytam
i czytam i ....................................................

niekiedy jeszcze odpisuję :-)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |