jaki koszt

1. Data: 2008-01-29 11:25:43

Temat: jaki koszt
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie, jaki jest orientacyjny koszt zmywania naczyń w zmywarce.
Chodzi mi o środki myjące , energię i zużycie wody.
Jędrek

2. Data: 2008-01-29 12:59:07

Temat: Re: jaki koszt
Od: Grzegorz Janoszka <G...@J...nie-chce-spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:
> Czy ktoś wie, jaki jest orientacyjny koszt zmywania naczyń w zmywarce.
> Chodzi mi o środki myjące , energię i zużycie wody.

Zależy od tego, jaka to zmywarka, jaki program i jaka chemia do niej.
Większość producentów podaje zużycie wody i energii elektrycznej dla
poszczególnych programów. Weź konkretny model i sprawdź.

U mnie podstawowy program bierze 14 litrów i 1.05 kWh. Chemię to tak na
oko, ale jakieś groszowe sprawy.

--
Grzegorz Janoszka

3. Data: 2008-01-29 14:57:21

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@J...nie-chce-spamu.pl> napisał
w wiadomości news:fnn7e4$lgo$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> [...]
> poszczególnych programów. Weź konkretny model i sprawdź.
>
> U mnie podstawowy program bierze 14 litrów i 1.05 kWh. Chemię to tak na

no to widać że to wcale nie mało :(
az

4. Data: 2008-01-29 15:50:42

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> no to widać że to wcale nie mało :(

W porównaniu do czego?
Zmywarka raz dziennie nastawiana
W ciągu miesiąca zużywasz 0,5 m3 wody i 30 kWh energii i paczkę tabletek do
zmywarki
Kosz zmywania przez miesiąc to:
woda razem ze ściekami : 2,5 zł
energia : 9 zł
chemia : 25 zł
Razem niecałe 40 zł

Zaoszczędzony czas - bezcenny.

Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

5. Data: 2008-01-29 15:51:10

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no to widać że to wcale nie mało :(

no faktycznie
14 l x 5 zł / 1000 l = 0,07 zł
chemia - ktoś podawał od 0,16 zł
prąd 1,05 kWh - to wyższa matematyka, biorąc pod uwagę opłaty stałe,
zmienne, przesyłowe - ok. 40 gr

w zaokrągleniu 1 mycie = 1 zł

chyba że gdzieś się pomyliłem to wybaczcie ale nie mam zmywarki

6. Data: 2008-01-29 15:56:24

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

no tu http://www.mpwik.com.pl/1/15826.html to byś wody za to nie kupiła

7. Data: 2008-01-29 16:19:36

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "." <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> no tu http://www.mpwik.com.pl/1/15826.html to byś wody za to nie kupiła

0,5 m3* (2,55zł/m3 +3,16zł/m3) = 2,86 zł

No faktycznie przy szacowaniu pomyliłam się o całe 36 groszy.

8. Data: 2008-01-29 17:30:31

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> no to widać że to wcale nie mało :(

Może zlotówke ale pewnie mniej za zmywanie . A liczyłeś ile wody schodzi
przy myciu pod kranem? zapewniam że w 14 litrach na mycie i płukanie po
obiedzie nie zmiescisz sie. A czas stracony? Jesli to dla ciebie "drogo" to
zmywaj pod kranem.

MaW

9. Data: 2008-01-29 17:45:09

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka pisze:

> [...]
> poszczególnych programów. Weź konkretny model i sprawdź.
>
> U mnie podstawowy program bierze 14 litrów i 1.05 kWh. Chemię to tak na

talbetka kupiona w polsce to okolo 1 pln/mycie (+ drobne ilosci soli i
nablyszczaca), tabletki z niemiec, to jakies 40 gr/mycie
litry i Watty podobnie, można taką średnią wziąć dla nowych zmywarek
(program "eco" niby 9 litrow i 0.74 kWh, ale to sie rzadko używa )

10. Data: 2008-01-29 17:47:06

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wolek pisze:

> [...]
> przy myciu pod kranem? zapewniam że w 14 litrach na mycie i płukanie po
> obiedzie nie zmiescisz sie. A czas stracony? Jesli to dla ciebie "drogo"

ja kiedys liczylem zmywanie pod kranem, to wychodzilo nawet do 100
litrow wody (ciepla+zimna)

50-60 litrow to norma byla

Podlogowka przestala grzac... :(
licznik II taryfy
Czym kleic polycarbonate ?
Re: sprzet agd do kuchni
[sprzedam] Cyfróweczka jak marzenie za małe pieniążki