jakie bezpieczne środki do zmywarki?

11. Data: 2017-01-05 21:26:18

Temat: Re: jakie bezpieczne środki do zmywarki?
Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.01.2017 o 18:59, yapann pisze:
> w czym prać naczynia, żeby się nie truć fosforanami, tlenkami,
> karbooksylanami, środkami powierzchniowo czynnymi... ?

Nie ma "bezpiecznych" srodkow do zmywarki.
I proszek i tabletki i nablyszczacz to chemia.
Mozesz ew. uruchomic podwojne plukanie "dla spokojnosci" :)
Ale jesli chcesz uniknac chemii to chyba Ci pozostaje mycie naczyn sama
woda, pod kranem. I na koniec przeplukiwanie wrzatkiem.

Pozdrawiam
@

12. Data: 2017-01-05 21:29:59

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

samya wrote:

> Nie ma "bezpiecznych" srodkow do zmywarki.
> I proszek i tabletki i nablyszczacz to chemia.

woda i powietrze to też chemia

--
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

13. Data: 2017-01-05 22:19:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

samya <s...@p...onet.pl> wrote:

> Nie ma "bezpiecznych" srodkow do zmywarki.
> I proszek i tabletki i nablyszczacz to chemia.
> Mozesz ew. uruchomic podwojne plukanie "dla spokojnosci" :)

Owszem, tylko że po dodatkowym płukaniu naczynia pozostaną mokre. Ale
dodatkowo płukać trzeba, nauczyłam się tego, kiedy wpadłam na pomysł, aby
myć w zmywarce słoje na przetwory. Dodatkowego płukania nie włączałam. Po
czym przez kilka lat takiego mycia nie udawały mi się ogórki kiszone. Na
oko były OK, smak i zapach ekstra, ale kiedy chciałam wyjąć je ze słoika,
nie dało się żadnego chwycić, bo choć zachowywały i wygląd, i kształt, to
palec czy widelec przechodził przez ogórek jak przez mgłę - ogórki były
miękkie jak kisiel, co się niestety okazywało dopiero po otwarciu słoja.
No i tak próbowałam, próbowałam chyba z 5 lat, na próżno dociekając
przyczyny. Wreszcie któregoś razu eureka -ZMYWARKA!
Konkretnie to (wg mnie) pozostałości płynu nabłyszczającego! Zmniejsza on
bowiem lepkość wody i musiał tak podziałać na komórki roślinne. Kształt
zachowany dzięki ścianom komórkowym, zawartość niezepsuta, ale rozpływająca
się pod najmniejszym naciskiem.

No i odkąd to odkryłam, umyte w zmywarce słoiki płuczę jeszcze dokładnie
pod kranem, letnią wodą, osączając je na czystej ścierce.
I ogórki jak ta lala!
Pytanie tylko, czy skoro ogórki tak źle zareagowały, to czy na dłuższą metę
traktowany zmywarkową chemią ludzki organizm też może?

> Ale jesli chcesz uniknac chemii to chyba Ci pozostaje mycie naczyn sama
> woda, pod kranem. I na koniec przeplukiwanie wrzatkiem.

Kiedyś naczynia (garnki, rondle i patelnie - po wyszorowaniu ich
zasmolonych den piaskiem) myło się w ciepłej wodzie z roztworem octu lub
sody oczyszczonej, po czym płukało i na koniec obficie oblewało wrzątkiem.

--
XL

14. Data: 2017-01-06 08:55:07

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-05 o 22:19, Ikselka pisze:

> [...]
>
> No i odkąd to odkryłam, umyte w zmywarce słoiki płuczę jeszcze dokładnie
> pod kranem, letnią wodą, osączając je na czystej ścierce.

Gratulacje Sherlocku, ale może lepiej włączyć myślenie?

15. Data: 2017-01-06 13:55:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:
.

> Gratulacje Sherlocku, ale może lepiej włączyć myślenie?

Ty? A niby czym miałbyś myśleć?

--
XL

16. Data: 2017-01-06 17:00:44

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-06 o 13:55, Ikselka pisze:
> cef <c...@i...pl> wrote:
> .

> Ty? A niby czym miałbyś myśleć?

Ciebie stać tylko na inwektywy.
Ilekroć zasuniesz jakiś debilizm, to wijesz się potem,
zmieniasz temat, żeby tylko nie przyznać, że palnęłaś głupotę.
Może masz zepsutą zmywarkę skoro na słoikach zostaje
aż tyle detergentów, że zmiękczają Ci ogórki?
Dobrze, że od jedzenia na tych naczyniach ze zmywarki
nie opadają Ci powieki.

17. Data: 2017-01-06 18:05:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> Ciebie stać tylko na inwektywy.

Tylko w odpowiedzi na inwektywy.
Więc nie piszcz.
Niby czym mnie zaatakowałeś? Perfumami Diora?

> [...]
> aż tyle detergentów, że zmiękczają Ci ogórki?
> Dobrze, że od jedzenia na tych naczyniach ze zmywarki

A nie mówiłam? - nie możesz włączyć myślenia, więc muszę cię oświecić, bo
ty nawet nie wiesz, jak działa zmywarka...
Pytanie pomocnicze: czy wiesz, do czego służy tzw. nabłyszczacz?
Nie sądzę...

--
XL

18. Data: 2017-01-06 19:02:07

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-06 o 18:05, Ikselka pisze:

> Tylko w odpowiedzi na inwektywy.
> Więc nie piszcz.
> Niby czym mnie zaatakowałeś? Perfumami Diora?

Każdemu wolno marzyć.

> A nie mówiłam? - nie możesz włączyć myślenia, więc muszę cię oświecić, bo
> ty nawet nie wiesz, jak działa zmywarka...
> Pytanie pomocnicze: czy wiesz, do czego służy tzw. nabłyszczacz?
> Nie sądzę...

Tak myślałem, że pójdziesz w tym kierunku.
Jak widać nabłyszczacz spowodował już nieodwracalne zmiany.

19. Data: 2017-01-06 19:12:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> Każdemu wolno marzyć.

> Tak myślałem, że pójdziesz w tym kierunku.
> Jak widać nabłyszczacz spowodował już nieodwracalne zmiany.

Więc gdy się już dowiesz, po co jest i na jakiej fizycznej zasadzie działa
nabłyszczacz, to może z Tobą kiedyś porozmawiam. A do tego czasu oszczędź
sobie. Perfum.

--
XL

20. Data: 2017-01-06 19:18:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> Każdemu wolno marzyć.

Wolę Chanel nr 5, klasyk, nie te najnowsze. Albo lepiej Antilope
(Molyneux), ale tej wody już nigdzie nie znajdziesz, więc pozostańmy przy
pierwszej opcji, bo akurat Antilope mam jeszcze w zapasie ze 2 duże flakony
w lodówce. Chanel mi się kończy już, więc możesz zacząć marzyć.

--
XL

chleba naszego powszedniego
Karp