jakie ciasteczka?

1. Data: 2004-12-20 21:21:57

Temat: jakie ciasteczka?
Od: "a." <aniulka03@@wp@@.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszytskich :)
wiem, ze pewnie zabieram sie za to wszytsko zbyt pozno.. ale ze wzgledu na
narzekanie mamy ze ma tyle roboty i ze wszytskim nie zdazy, a co za tym
idzie: w tym roku nie bedziemy mieli pierniczkow :( bo nikt nie ma czasu
zeby je zrobic.. Pomyslalam ze moglabym wyreczyc mame, zaskoczyc ja i jednak
postawic na stol i choinke jakies switeczke ciasteczke :) z braku czasu i
umiejetnosci :P specjalnie sie tym nie interesowalam, liczylam na kolezanke
ktora w przerwie w gorach nauki poda mi kiedys przepis na jej wysmienite
cistka, ale jakos od tygodnia nie moge sie doczekac .. wiec prosze Was :)
moze ktos zna jakies niezbyt skomplikowany przeopis na (kruche) cisteczke,
czy jakiekolwiek inne, ktore moglabym zrobic w pol dnia i zjesc ze smakiem i
zadowolic tez innych ;P
bardzo dziekuje
pozdrawiam
a.

1. Data: 2004-12-20 21:46:03

Temat: Re: jakie ciasteczka?
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej!
wklejam przepis na super ciasteczka, latwe w wykonaniu
w zeszlym roku chyba sporo osob na grupie je robilo, a w tym jakos cisza...
mi i mojej rodzince smakowaly baaardzo

Myszka + Bartek (14.09.2004)

Kazda wladza deprawuje, ale wladza absolutna
deprawuje absolutnie - Lord J. Acton

Skandynawskie pierniczki imbirowe

Weź (na 150 sztuk)

25 dkg masła
20 dkg cukru
20 dkg miodu jasnego
1/2 kg mąki pszennej
1,5 łyżeczki sody
po 1 łyżeczce mielonego imbiru i cynamonu
1/2 łyżeczki mielonych goździków
4 dkg migdałów w płatkach
1 łyżkę drobno pokrojonej kandyzowanej skórki pomarańczowej

Masło, cukier i miód ogrzewaj na małym ogniu aż do wrzenia. Dodaj
rozpuszczoną w łyżeczce wody sodę. Dokładnie wymieszaj i ochłodź.
Mąkę wymieszaj z przyprawami i dodaj do schłodzonej masy maślano-miodowej
razem z migdałami i skórką pomarańczową. Wyrób jednolite ciasto. Podziel na
kilka części i formuj rulony o średnicy około 5 centymetrów.
Gotowe rulony zawiń folię i schłodź przez kilka godzin w lodówce. Pokrój
rulony na krążki grubości 1/2 centymentra. Można też ciasto rozwałkować na
taką grubośći wycinać foremkami dowolne kształty. Piecz około 10 minut w
nagrzanym do 180 stopni piekarniku.
KingAM

1. Data: 2004-12-20 21:49:29

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "a." <aniulka03@@wp@@.pl> napisał w wiadomości

> moze ktos zna jakies niezbyt skomplikowany przeopis na (kruche) cisteczke,
> czy jakiekolwiek inne, ktore moglabym zrobic w pol dnia i zjesc ze smakiem
> i zadowolic tez innych ;P

Polecam ten przepis Magdaleny Bassett:

"Ciastka sniezki
220 g bardzo miekkiego masla
1/2 szklanki cukru pudru
2 szklanki maki (320 g)
1 szklanka posiekanych orzechow (ja uzywam amerykanskich pecans, ale moga
tez byc wloskie lub laskowe)

Piec rozgrzac do 180°C. Maslo, cukier i make utrzec na mase w mikserze
lub makutrze. Dodac orzechy i wymieszac dokladnie. Rolowac dlugi walek
cienszy niz na kopytka i pociac go na odcinki 2 cm. Kazdy rolowac w
dloniach. Umiescic na nie posmarowanej blasze, moga byc ciasno, bo
ciastka nie zwiekszaja sie w czasie pieczenia, moze tylko o 5-10%
wielkosci. Piek 10-15 minut, tylko do momentu, gdy zmienia kolor na
delikatnie bezowy. Zostawic na blasze do wystygniecia przez 5 minut.
Rolowac cieple w cukrze pudrze zeby sie przykleil, i ponownie, gdy
ostygna.

Z tej porcji wychodza 42 kulki wielkosci 2.5 cm w przekroju, i mieszcza
sie na jedej blasze wielkosci 30 cm x 40 cm.
Magdalena Bassett"

--
Małgorzatka

1. Data: 2004-12-20 22:20:57

Od: "iska" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Polecam ten przepis Magdaleny Bassett:
>
> "Ciastka sniezki

Rowniez sie pod tym podpisuje :) Zrobilam i sa przepyszne a bardzo proste i
szybkie w zrobieniu, wyszly pomimo moich obaw zwiazanych z beznadziejnym
piekarnikiem :)

ja bym miala tylko jedno ale co do tego przepisu

>Umiescic na nie posmarowanej blasze, moga byc ciasno, bo
>ciastka nie zwiekszaja sie w czasie pieczenia, moze tylko o 5-10%

ja cale szczescie ciasno ich nie ulozylam, a i tak potem musialam rozdzielac
bo mi niestety /albo raczej stety ;)/ zwiekszyly sie o ponad 50%
takze nie wiem od czego to zalezy :) ale radze uwazac :)

1. Data: 2004-12-21 06:47:16

Od: "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy jakiekolwiek inne, ktore moglabym zrobic w pol dnia i zjesc ze smakiem

U nas ostatnio hitem ( oprócz pierniczków p. Pazio) są kruche ciasteczka wg
przepisu z grupy.
są proste w wykonaniu i smaczne
po upieczeniu polukrowałam je i posypałam sezamem lub makiem
wklejam przepis

0,5 kg mąki
szklanka cukru pudru
torebka cukru waniliowego (16g)
1 kostka margaryny
2 żółtka
szczypta soli

Posiekać mąkę, cukier i margarynę. Dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto.
Jeśli nie chce się zagnieść można dodać odrobinę śmietany (lub zimnej wody
gdy śmietany brak). Można to wszystko wyrobić w malakserze z nożem.
Ponieważ ciasto kruche lubi poleżakować w chłodzie, a zimne jest twarde,
najpierw wykrawamy ciasteczka na blachę a potem z blachą do lodówki lub zimą
na balkon.
Piec do zrumienienia w temp. 180-200 stopni.
----
Ja po zagnieceniu ciasta, włożyłam je do lodówki na 3 godz.. Później od razu
wałkowałam , wycinałam i piekłam
Lukier robiłam z cukru pudru +odrobina wody+odrobina tak do smaku kwasku
cytrynowego + kapka aromatu pomaranczowego+ dodała rówież kurkumy aby lukier
był lekko żółty
--
Kasia

1. Data: 2004-12-21 07:10:16

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

To moje faworyty na czas gwiazkowy i nie tylko:

250 g miekkiego masla

180 g cukru

2 jajka

1 paczka cukru waniliowego

350 g maki

pol paczki proszku do pieczenia

z tych skladnikow ugniesc ciasto

200 g Cornfleaks (platki kukurydziane) pokruszyc

100 g ciemnej czekolady pokroic

125 g rodzynek

dodac to wszystko do ciasta i wymieszac. Mozna tez wykorzystac orzechy czy
pokrojone suche owoce.

Formowac kulki wielkosci orzecha wloskiego i piec 180-200° przez 15-20 minut

1. Data: 2004-12-21 09:29:35

Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez polecam :D
Pychota - zrobilam z orzechami wloskimi i rozdalam jako prezenty. Dzis
bedzie druga tura, tym razem chce czesc zrobic z wloskimi, czesc z
laskowymi, a ostatnie z migdalami.
I jeszcze polecam rogaliki waniliowe Iwony M.
Dzisiaj bede jeszcze piekla gwiazgki oraz chlebki rowniez wg przepisow Iwony
M. wiec zdam relacje.

Pozdrawiam z pracy objadajac sie pierniczkami Anki ;0

Magda-Slonko(Wroclaw)

Garnki żeliwne czy rzeczywiscie są takie rewelacyjne ?
kurczak w zupie cebulowej
pierniczki
Chleb kukurydziany
gotowanie na parze - jak ?