jakie pnącza na mur???

1. Data: 2002-05-28 13:52:43

Temat: jakie pnącza na mur???
Od: "piotrek_priv" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozecie polecic jakies pnacza do puszczenia po murze.... Problem jest
dosyc skomplikowany: mam mieszkanie na parterze z kawałkiem ogródka. Z
"salonu" mam widok na ten ogródek który jest ograniczony okalającym osiedle
murem. Chciałbym puścić coś fajnego po murze, tzn. żeby ładnie wygladalo
(caly czas jest widok z "salonu" na ten mur), z drugiej strony żeby nie
wygladalo tragicznie zima (w zimie tez jest widok na mur ;-))))).

Myślałem o powojnikach, ktore odlotowo kwitna - ale jak wygladaja zima???

Miejsce jest w miare jesne ale bezposredniego slonca, szczegolnie na murze
jest niewiele.

Z gory dziekuje za pomoc,

2. Data: 2002-05-28 16:00:58

Temat: Re: jakie pnącza na mur???
Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest taka odmiana hedery helix "gold" ... lubi cień
i jeżeli rośnie w takich warunkach to ma zielono
- żółte plamki. W pełnym słońcu plamki zanikają
i zmieniają się w zwykły zielony kolor. Ja kupiłem
ostatnio kilka doniczek w jakimś arboretum, zrobiłem
kilka dodatkowch (odcinając pędy) i teraz ładnie
rosną. Najważniejsze, że to bluszcz zimozielony.
... nie zrzuca liści gdy idą śniegi !

smokol

Wierzba i antena satelitarna
Sposób na krety