jakie wino na grzańca?

1. Data: 2004-12-20 12:04:34

Temat: Re: jakie wino na grzańca?
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:

> To inaczej, jakie piwo i jaki rum i proporcje poproszę.

Dowolne, byle nie "smakowe", wczoraj robiłam z Tatry i Bacardi. Niezły
zestaw, aż sama się śmieję :) Na butelkę piwa maleńki kieliszeczek rumu.
Wiśniówki/malinówki ze 4 razy więcej.

> Mnie dotychczasowe próby zniechecały, zbyt silny aromat rumu odstrasza,
> ale ja jestem "zapachowcem".

Jak nie lubisz, to nie dawaj, najważniejsze, by smakowało.

> Grzane piwo pijam jedynie dla rozgrzewki i więcej jak 0,5-0,7 mi nie
> wchodzi.

Ale po zmieszaniu to już nie smakuje wcale piwem.

> Zresztą robię zazwyczaj z koglem mogłem a tego nie da się zbyt dużo
> wypić.

A tego to ja nie lubię.

> Co?
> ;-)
Co widać.
;)
--
pa,BBjk

1. Data: 2004-12-20 13:56:07

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> poddane obróbce termicznej z korzeniami. Pełna dowolność ale podstawowe
> to cynamon, goździki, wanilia, imbir itd.

itd. to np skorka pomaranczowa lub cytrynowa (nie korzenie co prawda, ale
pasuja)

th.

1. Data: 2004-12-20 14:48:09

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> itd. to np skorka pomaranczowa lub cytrynowa (nie korzenie co prawda, ale
> pasuja)

można tez dodać rodzynek i orzechów laskowych tuż przed podaniem i z tą
_niespodzianką_ podawać

gdaMa (Magda)
adres nadawczy to spampułapka... odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

1. Data: 2004-12-20 15:09:18

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię na bazie Byczej krwi (Egri Bikaver)i dosładzam miodem + cynamon,
goździki, imbir, wanilia + rodzynki i orzechy dodane do podgrzewanej porcji
na chwilę przed podaniem (na tyle wcześnie by rodzynki nasiąkły).
Z reguły nie chce mi się babrać z małymi ilościami więć robię kilka flaszek
na zapas ;) i dlatego nie dodaję rodzynek i orzechów do całości.

W tym roku będzie niestety bezprocentowo z kupnego glogg'u w Ikea :( - nie
będę rozpijać dzidziora ;)

1. Data: 2004-12-20 16:34:36

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w
wiadomości
> Czy możecie mi podać konkretny gatunek wina, który nada się na wino
grzane?
> I może macie jakieś sprawdzone przepisy na świątecznego grzańca?
Sofia Melnik. Trzeba trochę dosłodzić, wrzucić kawałek cynamonu,
trochę goździków, ewentualnie odrobina kardamonu. W wersji na szybko
można przyprawę do piernika. Ja wrzucam do gara 1 pomaranczę w
plasterkach, obraną ze skórki. Jeden plasterek zostaje ze skórką dla
odrobiny goryczki.
Dokładnych proporcji nie podam, bo wszystko na oko i na smak zawsze
robię.
"Grzaniec Galicyjski" jest moim zdaniem OK, jeżeli się go zmiesza z
Sofią i wrzuci pomaranczę - sam w sobie jest upiornie słodki.

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-12-20 18:45:34

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl>

> Dowolne, byle nie "smakowe", wczoraj robiłam z Tatry i Bacardi. Niezły
> zestaw, aż sama się śmieję :) Na butelkę piwa maleńki kieliszeczek
rumu.
> Wiśniówki/malinówki ze 4 razy więcej.
[...]

Pozostałbym tylko przy wiśniówce, nawet Bacardi [który bardzo lubie]
jakos mi tu nie pasuje.

> Ale po zmieszaniu to już nie smakuje wcale piwem.

Nie pachnie ale smakuje piwem. Ja go czuję i własnie dlatego nie daję
rumu bo zabija jego smak.
A piwo lubię.

> A tego to ja nie lubię.

Bo nie piłaś zrobionego przeze mnie.
;-)

> Co widać.
> ;)

Aaaaaa nie dostrzegłem wcześniej ":"
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-12-20 19:27:51

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:

> Pozostałbym tylko przy wiśniówce, nawet Bacardi [który bardzo lubie]
> jakos mi tu nie pasuje.

Przecież nie ma imperatywu kategorycznego używania rumu ;)
Ja daję (rum), bo lubię, a jak nie mam, to nie daję.

> Bo nie piłaś zrobionego przeze mnie.
> ;-)

Więc zdradź ten słodki sekret :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-12-20 19:31:39

Od: "tekla" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Więc zdradź ten słodki sekret :)
Kilogram cukru zalewa jedną butelką piwa
;-)
tekla

1. Data: 2004-12-20 19:35:44

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tekla" <t...@w...pl>
> Kilogram cukru zalewa jedną butelką piwa
> ;-)
> tekla

Poguglaj trochę.
8-O
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-12-20 22:25:12

Od: "Alko" <w...@s...na-ryj.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cq6all$quc$1@news.onet.pl...
> Czy możecie mi podać konkretny gatunek wina, który nada się na wino
grzane?
> I może macie jakieś sprawdzone przepisy na świątecznego grzańca?
> Będę wdzięczna :)

Sofia

plus przyprawa do grzańca

Thermomix TM 31
Świąteczne ciasta - wcześniejsze przygotowania
chwalę sałatkę fuksy i dziękuj
bigosik
[allegro] - dzieło sztuki w Twojej kuchni. Porsche Type 301