jesienne grabienie lisci

51. Data: 2010-11-14 18:32:35

Temat: Re: jesienne grabienie lisci
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lis, 16:57, Krycha <k...@p...onet.pl> wrote:

> Że też nie mam takiego szczęścia, mieć za sąsiad działkowego człowieka,
> któremu nie jest potrzebny kompost, bo ja jestem w stanie zagospodarować
> każdą jego ilość.

Do niedawna MŚK nosił się z zamiarem zaprowadzenia hodowli dżdżownic w
naszym kompoście. Zaprotestowałam zdecydowanie. Kocham rośliny, kocham
kompost (mniam!), ale żebym musiała porzesiewać go dla oddzielenia
dżdżownic - co to to aż nie!
:-D

52. Data: 2010-11-15 18:02:04

Od: barbara6 <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Paź, 10:22, "moon" <m...@y...com> wrote:
> makabra:(
> chcesz mieć duże drzewo?
> musisz mieć czas i mięśnie:)
>
> http://img266.imageshack.us/img266/431/20101027549.j
pg

> moon

Moon, korzystaj z bezpłatnego aerobiku, na wiosnę pokarzesz wielkie
bicepsy!!!!!
U mnie na ogrodzie nic się nie marnuje, a liście kompostuję, zapewne
Ty również znajdziesz kawałek ustronnego miejsca żeby przeznaczyć na
zbieranie kompostu.

53. Data: 2010-11-15 21:45:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lis, 19:02, barbara6 <l...@t...pl> wrote:

> [...]
> U mnie na ogrodzie nic się nie marnuje, a liście kompostuję, zapewne
> Ty również znajdziesz kawałek ustronnego miejsca żeby przeznaczyć na

Warto pamiętać, że nie nadają się na na kompost np liście dębu i
orzecha włoskiego oraz bukowe, ze względu na wysoką zawartość
garbników, a orzechowe mają też w sobie substancję (enzym?)
powstrzymującą wzrost roślin.

54. Data: 2010-11-16 09:03:44

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

d.googlegroups.com...

[...]

Juglon. Ale dodatek 10% tych liści jest w pryzmie kompostowej dopuszczalny.
Ważne by pryzmę liściową częściej przerabiać, gdyż liście łatwo się zbijają
ograniczając dostęp tlenu do pryzmy.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

55. Data: 2010-11-16 13:50:25

Od: barbara6 <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lis, 22:45, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> orzecha włoskiego oraz bukowe, ze względu na wysoką zawartość
> garbników, a orzechowe mają też w sobie substancję (enzym?)

Dziękuję za informację bardzo praktyczną i dla amatorek takich jak ja,
na szczęście nie mam tych drzew na działce.
Jeszcze zapytam jak długo taki kompost z liści musi dojrzewać, rok-
dwa?

56. Data: 2010-11-16 15:49:50

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "barbara6" <l...@t...pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...

Jeszcze zapytam jak długo taki kompost z liści musi dojrzewać, rok-
dwa?

Zależy to głównie od tego, ile razy w sezonie będzie taka pryzma
"przerobiona".
Ja przerabiam pryzmę z reguły 4 razy w sezonie i po roku mam przyzwoity
kompost.
Nie stosuję żadnych konstrukcji kompostowych. Zwykła pryzma (w cieniu).
Tyle tylko, że u mnie liści w pryźmie kompostowej niewiele.
Dodawaj do pryzmy kompostowej wszystkie kuchenne odpadki organiczne,
przesypuj to liścmi i ziemią, zachwaszczoną darnią a efekt będzie
przyzwoity.

Pozdrawiam praktycznie
skryba

57. Data: 2010-11-17 00:01:09

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?skryba ogrodowy wrote:
> [...]
> Dodawaj do pryzmy kompostowej wszystkie kuchenne odpadki organiczne,
> przesypuj to liścmi i ziemią, zachwaszczoną darnią a efekt będzie

czekaj, czekaj, dowie się o twojej pryźmie ślimak luzytański i będziesz miał
zabawę na 3 lata i 10 tysięcy ślimaków :)

moon

58. Data: 2010-11-17 00:28:16

Od: "mam pytanko" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://img266.imageshack.us/img266/431/20101027549.j
pg
> chcesz mieć duże drzewo?
> musisz mieć czas i mięśnie:)

Nie grabie??

59. Data: 2010-11-17 06:35:18

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> czekaj, czekaj, dowie się o twojej pryźmie ślimak luzytański i będziesz
> miał zabawę na 3 lata i 10 tysięcy ślimaków :)

Jest już dawno. Pomrowy i pomrowniki też. Kaczki zadowolone.

Pozdrawiam ze sposobem
skryba

60. Data: 2010-11-17 14:30:21

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?skryba ogrodowy wrote:
> Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> Jest już dawno. Pomrowy i pomrowniki też. Kaczki zadowolone.

coś takiego?
a u mnie luzytańskiego NIC nie żre. Ani kaczki, ani niekaczki.
właściwie przejęły gminę.

moon

Kosiarka Honda z napędem hydrostatycznym
Fotozagadka - wasza oko-pomoc
jak sie zachowa trawa
ciekawe fasolki...
Atomowo = ekologicznie?