jodła kalifornijska

1. Data: 2003-10-02 17:50:55

Temat: jodła kalifornijska
Od: "INVESTOR" <J...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

potrzebuję pomocy
kupiłem jodłę kalifornijska i nie wiem w jakiej odległości posadzic ja od
płotu, jak szeroko ona rośnie

jurek

2. Data: 2003-10-02 18:00:42

Temat: Re: jodła kalifornijska
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "INVESTOR" napisał > potrzebuję pomocy
> kupiłem jodłę kalifornijska i nie wiem w jakiej odległości posadzic ja od
> płotu, jak szeroko ona rośnie

Abies concolor - duże silnie rosnące drzewo o pięknym regularnym
waskostożkowym pokroju, osiagajace w wieku 30 lat ok. 10-12m. Dorasta do 40m
wysokości. Igly długie do 8 cm, niebieskozielone.Małe wymagania glebowe i
srodowiskowe. Mrozoodporna, lubi światło.
Pozdr. Jurek

3. Data: 2003-10-02 18:05:05

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> potrzebuję pomocy
> kupiłem jodłę kalifornijska i nie wiem w jakiej odległości posadzic ja od
> płotu, jak szeroko ona rośnie
>
> jurek

Abies concolor (jodła jednobarwna) concolor=jednobarwny Łac.
W Polsce jodła nr.1 dla naszego klimatu osiąga wysokość do 25 m. obwód
280 - 300 cm.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

4. Data: 2003-10-02 19:16:10

Temat: Odp: jodła kalifornijska
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEKEBGELAA.radzimierski@og
rod-botaniczny.pl...

> (...)

> Abies concolor (jodła jednobarwna) concolor=jednobarwny Łac.
> W Polsce jodła nr.1 dla naszego klimatu osiąga wysokość do 25 m. obwód
> 280 - 300 cm.

Średnica 95 cm??? Przy wzroście 25m? Proporcje wskazują, że to musi byc
jakas moja krewna. :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-10-02 19:22:51

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Janusz Czapski

(...)

> Średnica 95 cm??? Przy wzroście 25m? Proporcje wskazują, że to musi byc
> jakas moja krewna. :-)))
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Średnica średnicy drzewa nie równa, ale faktem pozostaje że waha sie w
granicach 90-120 cm.
:-)Bogusław

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

6. Data: 2003-10-02 19:23:04

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> (...)

> Abies concolor (jodła jednobarwna) concolor=jednobarwny Łac.
> W Polsce jodła nr.1 dla naszego klimatu osiąga wysokość do 25 m. obwód
> 280 - 300 cm.

Po 20 latach ma około około 1,5 metra średnicy korony (u dołu). Może posadź
1,5
do 2 m od płotu?

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-10-02 19:38:16

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Jerzy Wierzchnicki

(...)
> Abies concolor (...)
> Igly długie do 8 cm, niebieskozielone.(...)
> Pozdr. Jurek

Moje maja igły srebrzyste.
:-) Bogusław

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

8. Data: 2003-10-02 21:42:56

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości: ...
>Po 20 latach ma około około 1,5 metra ?rednicy korony (u dołu). Może posadĄ
>1,5
>do 2 m od płotu?

Tyle postow w tym watku, a dopiero Basia pokusila sie o odpowiedz na pytanie
:)
Jodly kalifornijskie sa nieco zroznicowane w obrebie gatunku nie tylko co do
koloru igiel, ale takze jezeli chodzi o srednice korony. Moze nie tyle
chodzi tu o geny co o dane siedlisko (gleba, klimat itp.). Widzialem drzewa
waskie, bardzo wysokie, lecz takze widzialem szerokie dosc niskie o
splaszczonym wierzcholku, a nawet szerokostozkowe.
Sugerowalbym wieksza niz 2 metry odleglosc od plotu. Jesli masz taka
mozliwosc, posadz 4-5 m od niego.
Zakladam, ze nie wytniesz jej po 20-tu latach, tylko pozwolisz rosnac.
Przy okazji nie zgodze sie ze stanowiskiem W. Senety co do starych jodel
kalifornijskich, ktore jakoby sa brzydkie.

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2003-10-02 23:05:51

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> Basia Kulesz napisał(a) w wiadomości: ...
> Zakladam, ze nie wytniesz jej po 20-tu latach, tylko pozwolisz rosnac.
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Nie wytnie. Na wycięcie bez powodu gmina się nie zgodzi. A kara za
wycięcie bez pozwolenia doprowadziłaby rodzinę do bankructwa aż do
piątego pokolenia.
Pozdrawiam
Bea

10. Data: 2003-10-03 09:18:11

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Zakladam, ze nie wytniesz jej po 20-tu latach, tylko pozwolisz rosnac.
> Przy okazji nie zgodze sie ze stanowiskiem W. Senety co do starych jodel
> kalifornijskich, ktore jakoby sa brzydkie.

Jak się taka jodła zrobi brzydka, to sadzącego juz pewnie nie będzie to
obchodzić.

Pozdrawiam, Basia.

ciemiernik zakwitł
Głupie winoroślowe pytanie
Ficus benjamin - mokre liscie, plamy na podlodze
glicynia i korzenie
Pleśń w dymionie - jak się jej pozbyć?