kaczka pieczona - jak?

11. Data: 2006-04-09 08:52:14

Temat: Re: kaczka pieczona - jak?
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I jest dopieczona w środku a nie spalona na wierzchu? Jak długo ją
> pieczesz?

Od czasu do czasu polewam ją sosem, tworzącym się na blaszce. Kaczka ma dość
tłustą skórę, więc tak szybko się nie spali. Zawsze można trochę zmniejszyć
temperaturę. A piekę na pewno trochę ponad godzinę, nie powiem dokładnie, po
prostu obserwuję ptaka i próbuję widelcem;)

Pozdr. Ewa

12. Data: 2006-04-09 15:26:46

Od: "iska" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> skrev i en meddelelse

> też tak sobie pomyślałam, ale kilka osósb pisze, że piecze w 200 stopniach
> i dlatego trochę się zdziwiłam...

Kiedys w gazecie podawali ze pierwsza godzie na jednej stronie , a ptem na
drugiej ale nie pamietam co pierwsze. Oprocz tego wiem ze u tesciowej zawsze
stoi miska z wytopinym tluszczem ktorgo czasm jest naprawd duzo -w
zaleznosci od kaczki.
Ostatnio zrobilam boczek ze skora na wierzchu. Podlany piwem (kolejny patent
tsciowej), z cwiartkami jablka, i prunes - 4,5 godziny 135 st.
Rozpadal si epodczas krojenia ale w zyciu nei jadlam pyszniejszego :)))

pozdr
iska

13. Data: 2006-04-09 23:59:48

Od: "iska" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2006-04-10 05:38:58

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roznych pieczeniach :)

też tak sobie pomyślałam, ale kilka osósb pisze, że piecze w 200 stopniach i

Pozdrawiam.
Barbara

15. Data: 2006-04-10 07:53:41

Od: "Dropshadow" <j...@k...k.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:e1cr11$uod$1@opal.icpnet.pl...

> też tak sobie pomyślałam, ale kilka osósb pisze, że piecze w 200 stopniach
> dlatego trochę się zdziwiłam...

a ja proponuje zrobic z przyprawami: czosnek i mieta.

16. Data: 2006-04-10 07:55:31

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:
(...)
> też tak sobie pomyślałam, ale kilka osósb pisze, że piecze w 200 stopniach i
> dlatego trochę się zdziwiłam...

Ja na wszelki wypadek pierwszą godzinę piekę pod folią, czasem nawet
więcej niż godzinę. Do nadzienia słodkiego smaruję jakąś konfiturą z
imbirem, do "podstawowego" (z watróbki) smaruję czosnkiem i
majerankiem.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

17. Data: 2006-04-21 09:54:18

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wyklikał(a):
> Witajcie,
> Kupiłam na Święta kaczkę zamrożoną i zastanawiam się jak ją najlepiej
> upiec.

Trochę po czasie, ale będzie na przyszłość ;)

> Kilka lat temu piekłam kaczkę z jabłkami w środku i nie wiem, co
> zrobiłam źle, ale na wierzchu miałam prawie spaloną, a w środku
> surową.

Zbyt wysoka temperatura.

> Macie jakieś sprawdzone i przetestowane najlepiej wielokrotnie
> przepisy na kaczkę?

Kaczkę natrzeć tylko solą i majerankiem - nie żałować. Powinna poleżeć z
przyprawami conajmniej przez noc.
Wypełnić kwaśnymi jabłkami (najlepiej Bojkeną) lub pomarańczami.
Piec przez ok 20-30 min w ok 200 st C aż zacznie puszczać tłuszcz. Potem
podlać wodą, zmniejszyć do ok. 150 st C, przykryć folią i piec w sumie tyle
godzin ile kaczka waży, od czasu do czasu podlewając sosikem i ew.
uzupełniać poziom płynu dolewając przegotowanej wody. Na koniec można
podpiec skórkę zwiększając temperaturę i odkrywając ptaszydło ;).
Do kaczuchy podawać upieczone jabłka i żurawinę lub borówki.

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)
adres nadawczy to spampułapka - odbieram z mmmki(małpa)wp(kropka)pl

18. Data: 2006-04-22 13:38:38

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podpiec skórkę zwiększając temperaturę i odkrywając ptaszydło ;).
> Do kaczuchy podawać upieczone jabłka i żurawinę lub borówki.

Dzięki serdeczne.
Pozdrawiam
Barbara

Żurek