kamienie na śliniance

1. Data: 2000-12-29 23:16:07

Temat: kamienie na śliniance
Od: "testosteron" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ahoj

Mam 22 lata i kamienie na śliniance. To dziwne ale jeśli dobrze zrozumiałem
lekarza to powiedział mi że "leczenie" polega na wycięciu ślinianki. (co
jeśli są na wszystkich trzech). dwa lata temu urodziłem okaz 3x11 mm i kilka
mniejszych (w domu) . Po wędrówkach od od ogólnego (skierowanie do laryng.),
laryngologa zostałem odesłany do ogólnego po skierowanie na prześwietlenie,
po prześwietleniu z powrotem do ......... dałem spokój (trzeba mieć na
prawdę zdrowie). Czy istnieją jakieś
inne sposoby leczenia gdy wspomniałem coś o laserze zobaczyłem tylko lekki
uśmieszek na jego twarzy. więc jak to jest, kto coś więcej może powiedzieć
na ten temat.

testosteron

2. Data: 2000-12-31 03:09:38

Temat: Re: kamienie na śliniance
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

testosteron wrote:

> [...]
> uśmieszek na jego twarzy. więc jak to jest, kto coś więcej może powiedzieć

mialem dawno, dawno temu maly kamyczek (najwyzej ok 2 mm srednicy),
ktory dosc skutecznie blokowal odplyw sliny z jednej ze slinianek
Na zdjeciach nic nie bylo widac, bo kamyk byl z lekkich pierwiastow
a poza tym bardzo maly. W kazdym razie chodzilem na naswietlanie
mikrofalowe i to pomoglo, tzn. tak mi sie wydaje. Naswietlania mialem
chyba ze 2 razy w tygodniu przez okolo 2-3 miesiace. Kamien wyszedl
kilka tygodni po zakonczeniu naswietlan.
Mysle, ze warto sprobowac te metode, zanim zdecydyjesz sie
na bardziej drastyczne srodki.

Mariusz

3. Data: 2000-12-31 11:22:12

Od: "Maciej R" <r...@l...citynet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Testosteron ??? napisal:

> [...]
>lekarza to powiedział mi że "leczenie" polega na wycięciu ślinianki. (co
>jeśli są na wszystkich trzech). dwa lata temu urodziłem okaz 3x11 mm i

To wszystko zalezy, gdzie znajdują się kamienie.
Jezeli jest to kamica przewodowa a kamien niewielki to jest szansa zeby go
"urodzic" stosujac preparaty slinopedne, ale w przypadku kamicy miąższowej,
kamien nawet nieduzy ma marne szanse na samodzielne wydostanie sie, a nie
powouje kolki slinowej czyli nie blokuje wyplywu sliny, a takie stale
draznienie mech. moze rzadko bo rzadko ale dopowadzic do metaplazji neo.
Stąd potrzeba usuniecia calej slinianki, bo częściowe resekcje są raczej
niemozliwe.

Pozdrawiam
Maciek R

4. Data: 2001-01-01 05:59:19

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Krawiec napisał(a):

> [...]
> kilka tygodni po zakonczeniu naswietlan.
> Mysle, ze warto sprobowac te metode, zanim zdecydyjesz sie

Którędy wychodzą kamienie śliniankowe?

Pozdr.

Kaja

5. Data: 2001-01-01 07:20:07

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Krawiec napisa?(a):

> [...]
> kilka tygodni po zakonczeniu naswietlan.
> Mysle, ze warto sprobowac te metode, zanim zdecydyjesz sie

Któr?dy wychodz? kamienie œliniankowe?

Pozdr.

Kaja

6. Data: 2001-01-01 23:22:46

Temat: Re: kamienie na ?liniance
Od: "neuron" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie dokladnie na srodku pod jezykiem jest jedno ujscie przewodu
sliniankowego dwa pozostale po lewej i prawej stronie gleboko pod jezykiem.
Na tym konczy sie moja wiedza anatomiczna

neuron

Kaja napisał(a) w wiadomości: <3...@f...pl>...

7. Data: 2001-01-04 00:24:49

Od: "Maciej R" <r...@l...citynet.pl> szukaj wiadomości tego autora

neuron napisal:

>U mnie dokladnie na srodku pod jezykiem jest jedno ujscie przewodu
>sliniankowego dwa pozostale po lewej i prawej stronie gleboko pod jezykiem.
>Na tym konczy sie moja wiedza anatomiczna

No dobra, skoro tak pytacie.
Śl. przyuszna - przewod Stenona , ujscie na brodawce w bl. sluz. policzka na
wysokosci trzonowcow gornych
Śl. podzuchwowa - przewod Warthona , ujscie na miesku podjezykowym ( w niej
najczesciej jest kamica 80-90%)
Śl. podjezykowa - przewod Bartholiniego , uchodzi razem z przew sl.
podzuchwowej
- przewody Riviniego , ujscia na grzebieniu
fałdu podjezykowego

Oczywiscie slinianki , przewody i ujscia sa symetryczne

Pozdrawiam
Maciek R

8. Data: 2001-01-10 11:11:01

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> draznienie mech. moze rzadko bo rzadko ale dopowadzic do metaplazji neo.
> Stąd potrzeba usuniecia calej slinianki, bo częściowe resekcje są raczej

u nas przeprowadza sie operacje rozbijania kamieni w sliniankach
endoskopicznie za pomoca lasera i wyciaganie go manipulatorami. Operacje
tego typu przeprowadza rowniez klinika w Poczdamie, szef ww kliniki
habilitowal zreszta w tym temacie.

Waldek

9. Data: 2001-01-10 13:31:11

Od: "Maciej R" <r...@l...citynet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisal:

> [...]
>endoskopicznie za pomoca lasera i wyciaganie go manipulatorami. Operacje
>tego typu przeprowadza rowniez klinika w Poczdamie, szef ww kliniki

No to tylko się cieszyc!!! ale czy to dotyczy wszystkich slinianek i rowniez
kamicy miazszowej?
Bardzo bylbym rad za odpowiedz, bedzie przydatna na przyszlosc.

Pozdrawiam
Maciek R

10. Data: 2001-01-10 14:52:47

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> No to tylko się cieszyc!!! ale czy to dotyczy wszystkich slinianek i rowniez
> kamicy miazszowej?
> Bardzo bylbym rad za odpowiedz, bedzie przydatna na przyszlosc.

nie wiem dokladnie, musze sie kolegow popytac, bo ja co prawda w tej
samej klinice, ale zajmuje sie rownowaga a nie sliniankami. Tak na
technike, to raczej te "normalne" kamienie, nie miazszowe. Z tego co
wiem, to strzelali laserami neodym-yak i eximerem przez endoskop 0.8mm i
kruszyli tym kamienie. Znalazlem pare artykulow w Medline.
Extracorporale litotryprory tez probuja ;-))

Waldek

vademecum lekow
seroquel-lek p-psychotyczny
()^^)