kamienie żółciowe i cytryny

1. Data: 2005-11-24 19:55:37

Temat: kamienie żółciowe i cytryny
Od: "michu" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja babcia ma kwalifikujący się do usunięcia 9 milimetrowy kamień
żółciowy, zabieg miała mieć 28 listopada, ale ze względu, że jest
akurat przeziębiona i z powodu niewykrycia w jej krwi przeciwciał
na żółtaczkę (była chora 50 lat temu) zabieg został przełożony na
24 stycznia (musi się zaszczepić na tą żółtaczkę).
Dzisiaj powiedziała mi, że zastosuje na sobie jakąś imo dziwną
kurację o której wyczytała w jakiejś książce czy gazecie -
spożywanie dużych ilości soku z cytryn co ma niby rozpuścić lub
zmniejszyć kamień. Ma wypić dziś sok z 5 cytryn, jutro z 10,
pojutrze z 15, następnie z 20, potem z 25, znów z 25, 20,15,10,5.
W sumie ma w ciągu 10 dni zjeść 150 cytryn.
Według mnie to jakaś paranoja, niech ktoś powie, że spożycie
takiej ilości cytryn w tym czasie jest conajmniej nieszkodliwe dla
zdrowia to dam jej spokój niech sobie je co chce, albo pomoże mi
wybić babci ten pomysł z głowy dopóki zjadła na razie tylko 5
cytryn :(
michu

2. Data: 2005-11-25 09:41:33

Temat: Re: kamienie żółciowe i cytryny
Od: "michu" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie niech ktoś coś napisze, babcia zabiera sie za następne 10
cytryn i nie reaguje na moje uwagi, że wprowadzanie do żołądka
takich ilości kwasu cytrynowego jest niekonieczne dobre dla
zdrowia
michu

3. Data: 2005-11-25 12:21:13

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skuteczność takich eksperymentów jest co najmniej dyskusyjna.

A wpływ na zdrowie...
Zdrowy, młody człowiek mógłby sobie pozwolić na takie dziwactwa bez
większego zagrożenia, ale u starszej osoby wprowadzenie takiej ilości
kwasów do organizmu może być szkodliwe, a przy niewydolnych nerkach
wręcz niebezpieczne.

Nie wiem ile w tej chwili kosztują cytryny, ale taki wybryk musi być
chyba dość drogi ;-).

Starsi ludzie bywają uparci, więc jeśli się nie da inaczej, to może
zaproponuj babci przedłużenie "diety" o tydzień ale spożycie codziennie
tylko 5 cytryn.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2005-11-26 01:43:39

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 25 Nov 2005 10:41:33 +0100, *michu* <news:dm6m7u$7af$1@inews.gazeta.pl>
napisał(a):

> Ludzie niech ktoś coś napisze, babcia zabiera sie za następne 10
> cytryn i nie reaguje na moje uwagi, że wprowadzanie do żołądka
> takich ilości kwasu cytrynowego jest niekonieczne dobre dla

Jeśli toleruje cytryny, to nie ma żadnych kamieni w pęcherzyku żółciowym,
albo dostanie takiego ataku, że ją szybko karetka do szpitala na operację
zawiezie.
Zanim mnie zoperowano to mogłam jeść tylko chleb z masłem ( od czasu
pierwszego, a zarazem ostatniego ataku, po którym mi usg wykazało kamienie).

--
Kaja

5. Data: 2005-11-26 01:45:17

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 25 Nov 2005 13:21:13 +0100, *Piotr* <news:dm6vjl$pk6$1@inews.gazeta.pl>
napisał(a):

> Starsi ludzie bywają uparci, więc jeśli się nie da inaczej, to może
> zaproponuj babci przedłużenie "diety" o tydzień ale spożycie codziennie
> tylko 5 cytryn.

Jak może jeść te cytryny, to niech je :-) Widocznie jej organizm potrzebuje
tej witaminki.

--
Kaja

6. Data: 2005-11-28 13:09:50

Temat: Odp: kamienie żółciowe i cytryny
Od: "nasze zdrowie" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest kuracja wg dr Małachowa.Opis na str.www.paramed.waw.pl
NLD
Użytkownik michu <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:dm55re$kis$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> zdrowia to dam jej spokój niech sobie je co chce, albo pomoże mi
> wybić babci ten pomysł z głowy dopóki zjadła na razie tylko 5

[studia] dylematy fizjologiczne;)
odchudzanie : ocet winy jabłkowy
Nazwa łacińska nowotworu
Powstajace siniaki od 'dotykow'?