kasza jaglana

1. Data: 2001-01-15 08:55:56

Temat: Re: kasza jaglana
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> napisał...

> Ula <k...@d...ds2.pg.gda.pl> w wiadomości
> news:93vt2g$87c$1@korweta.task.gda.pl napisał(a):
> Chcę
>
> same plusy. smak, konsystencja, składniki odżywcze (przy okazji czemu

Raz w życiu kupiłam kaszę jaglaną - żeby spróbować. Była gorzka. Czy to tak
miało być, czy kupiłam jakieś świństwo i się przez to zraziłam?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-01-15 22:23:12

Temat: kasza jaglana
Od: "Ula" <k...@d...ds2.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

No cześć!
Ostatnio rzadko tu zaglądam, ale tym razem potrzebuję Waszej porady. Chcę
zaserwować rodzince kaszę jaglaną ( perłową ) i nie bardzo wiem ile jej
wsypać do gara i ile dać wody do picia - ostatnio mi nie wyszło a wyglądało
wręcz żałośnie.

Pozdrawiam
Urszula

1. Data: 2001-01-16 08:11:25

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jej
> wsypać do gara i ile dać wody do picia - ostatnio mi nie wyszło a

kaszę najfajniej jest gotować tak: zalewasz zimną wodą albo wrzątkiem.
poziom wody ma być wyższy od kaszy na gdzieś dwa palce. gotujesz do
zawrzenia dosalając mniej niz normalnie. potem na wolnym ogienku
powolutku nie mieszając aż będzie miękka. jeśli wody jest za mało (co
jakiś czas sprawdzasz) to dolewasz niewiele a jeśli za dużo to
odparowujesz zdejmując pokrywke z garnka. minusem tej metody jest
możliwośc przegapienia za małej ilości wody (to jest do obejścia jeśli
przetestujesz tę optymalną... tfu!... odpowiednią objetosć). a plusy?
same plusy. smak, konsystencja, składniki odżywcze (przy okazji czemu
nie? ;-)
dla większej atrakcyjności kaszy można ja przed podaniem podsmażyć z
posiekana cebulką, przyprawami (curry, mieszankami ducrosa np.
arabską), rodzynkami, posiekanymi suszonymi morelami, orzechami,
ziarenkami i czym tam jeszcze masz.

smacznego

wojmat

1. Data: 2001-01-16 09:03:44

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości
news:941245$kka$1@news.tpi.pl napisał(a):
(...)
> Raz w życiu kupiłam kaszę jaglaną - żeby spróbować. Była gorzka. Czy
to tak
> miało być, czy kupiłam jakieś świństwo i się przez to zraziłam?

świństwo :-)

1. Data: 2001-01-16 09:49:58

Temat: Odp: kasza jaglana
Od: "Ula" <k...@d...ds2.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> same plusy. smak, konsystencja, składniki odżywcze (przy okazji czemu

Dzięki za radę, a co z płukaniem kaszy przed gotowaniem, nie robisz
tego? I nie piszesz o jakimś tłuszczyku, który wg mojej byłej szefowej ma
nadawać kaszy sypkość. Dodajesz tłuszcz?
Pozdrowionka
Urszula

1. Data: 2001-01-16 10:04:49

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

news:94159r$mgg$1@korweta.task.gda.pl napisał(a):

> [...]
> tego? I nie piszesz o jakimś tłuszczyku, który wg mojej byłej
szefowej ma
> nadawać kaszy sypkość. Dodajesz tłuszcz?

płuczę. tłuszczu nie dodaję ale ja robię na mniej sypko. można
spokojnie.

można też kaszę namoczyć i po ugotowaniu trzymać pod kocem. jest
bardzo dobra ale nadaje się bardziej np. do gołąbków własnie z kaszy
jaglanej.

wojmat

1. Data: 2001-01-16 10:22:30

Od: g...@o...pl-NOSPAM (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do postu z Tue, 16 Jan 2001 10:03:44 +0100 autorstwa ===wojmat===
(C...@v...pl.INVALID):
: > Raz w życiu kupiłam kaszę jaglaną - żeby spróbować. Była gorzka. Czy
: to tak
: > miało być, czy kupiłam jakieś świństwo i się przez to zraziłam?
: świństwo :-)

A ja ostatnio zrobiłem zapiekankę z kaszy gryczanej i było PYSZNE!! :)

--
Grzegorz Janoszka

Na newsy piszę całkowicie prywatnie.
Gdy mi odpowiadasz, wytnij "-NOSPAM" z adresu.

Nie pluj nigdy do studni - może jeszcze przyjdzie Ci pić z niej wodę...

Wyjasnienie
Tort
ROTFL
Zimowe jedzenie/Fasola z wieprzowina