katar a sluch

1. Data: 2003-09-15 22:27:48

Temat: katar a sluch
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to prawda ze katar czy tez wydmuchiwanie nosa moze psuch sluch? Od
dawna w zasadzie bez przerwy mam jakis tam katar, czesto sie
przeziebiam jeszcze do tego mi letnia alergia na pylki ostatnio doszla
i teraz juz jestem pewna ze popsul mi sie sluch (wszyscy slysza a ja
nie - przedtem czegos takiego nie zauwazalam), choc nie wiem czy od
tego.

--
Pozdrawiam, Sabina

2. Data: 2003-09-16 08:02:19

Temat: Re: katar a sluch
Od: "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest pytanie do larygologa. Ze swojej strony nadmieniam, ze gardlo i nos
maja mozliwosc polaczenia z uchem srodkowym przez kanal o nazwie trabka
Eustachiusza. Wiec zmiany cisnienia maja swoje odbicie tez tam (podmuch od
siakania). Dlatego jak samolot sie wznosi czujemy to w uszach.
Infekcja tez moze tam przechodzic przez ten kanal.
Ale szczególy znaja laryngolodzy.

-- Maciej Panczykowski
m...@w...pl
http://mpancz.webpark.pl (Witryna nauk przyrodniczych)

Uzytkownik "Sabinka" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci

3. Data: 2003-09-16 09:11:24

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bk6g1v$64m$...@S...icm.edu.pl,
Maciej Panczykowski <m...@w...pl>:
> [...]
> to w uszach.
> Infekcja tez moze tam przechodzic przez ten kanal.

Moze w kanale zalegac sluz, wydzielina ropna itp. Wtedy slyszy sie inaczej i
gorzej.

--
Robert

4. Data: 2003-09-16 10:48:40

Od: "Roland" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Moze w kanale zalegac sluz, wydzielina ropna itp. Wtedy slyszy sie inaczej i
> gorzej.

Potwierdzam. Mam wlasnie taki problem - zwezone kanaliki. Powoduje to problemy z
zalegajacym sluzem. Efekt - na jedno uchok prawie nie slysze, a z drugim mam
problemy i musze bardzo uwazac. Jak zbagatelizuje katar, to sie zatyka i wdaja
sie infekcje...

Roland

5. Data: 2003-09-21 11:27:59

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Sep 2003 12:48:40 +0200, "Roland" <r...@p...fm>
wrote:

> [...]
>problemy i musze bardzo uwazac. Jak zbagatelizuje katar, to sie zatyka i wdaja

Nie wiem czy u mnie o to chodzi, trzebaby pewnie przebadac.
Ale slyszalam o zlym wplywie na sluch samego wydmuchiwania nosa.
Bardzo czesto mam cos takiego, ze po tym ktores ucho sie
"przytyka"(?), znaczy cos takiego jak podczas lotu samolotem - wtedy
slysze slabiutko i kreci mi sie w glowie, czasami trace rownowage.
Czasami trwa to chwile zanim sie "odetka", czasami dluzej. Zdarza mi
sie ze jestem zupelnie nieswiadoma tego ze mam ucho "przytkane",
dowiaduje sie o tym kiedy niespodzianie w uchu "pyknie" i lepszy sluch
powraca. O - teraz przy polykaniu sliny pyka mi w uszach.
Aczkolwiek gorzej slysze nie tylko przy "przytkanym" uchu.
Doswiadczenia z laryngologami mam nieciekawe, ale moze zaryzykuje i
tym razem trafie lepiej. BTW - zna ktos moze dobrego laryngologa w
kujawsko - pomorskim?

--
Pozdrawiam, Sabina

Depresja a lit
wynik rezonansu magnetycznego mozgu
szczepionka na grype a ciąża ?
Epilepsja - gdzie można znaleźć międzynarodowe forum dyskusyjne w tym temacie?
Podwiązanie nerki