Strona główna Grupy pl.soc.edukacja kazdy sa wymysla temat po co to dukowac

Grupy

Szukaj w grupach

 

kazdy sa wymysla temat po co to dukowac

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2011-07-19 13:36:30

Temat: kazdy sa wymysla temat po co to dukowac
Od: "Serwer TASK" <r...@i...com> szukaj wiadomości tego autora


Od: "Jerry~Keey" <n...@s...pl>
Temat: Propozycje tematów prac magisterkich i licencjackich.
Data: 2 października 2009 09:01

> http://rbi.webd.pl/phpBB/viewtopic.php?t=8988


1. Główne nurty rodzimowierstwa słowiańskiego w Polsce na przykładzie
założeń związków wyznaniowych: Rodzima Wiara i Rodzimy Kościół Polski. -
temat wolny
Cel: Praca ma za zadanie określić podobieństwa i różnice miedzy tymi dwoma
(reprezentowanymi przez poszczególne formalne związki) nurtami
rodzimowierstwa.
Materiały: Analiza materiałów dostępnych w ramach poszczególnych związków
(konkretne odnośniki do udostępnienia). Wywiad z ich przedstawicielami.
Analiza ich wypowiedzi w pozostałych publikacjach (konkretne odnośniki do
udostępnienia).

2. Rodzimowierstwo w opinii osób deklarujących katolicyzm (wiarę
dominującego systemu wyznaniowego w Polsce). - temat wolny
Cel: Praca ma za zadanie określić stopień i zakres potocznej wiedzy o tym
systemie wyznaniowym w polskim społeczeństwie oraz skonfrontowanie
obiegowych opinii na ten temat ze stanem rzeczywistym. Dodatkowo przybliżyć
może nastawienie społeczne do tego mniejszościowego systemu wyznaniowego.
Materiały: Analiza licznych wypowiedzi na temat rodzimowierstwa, obecnych na
różnego rodzaju forach internetowych portali pro katolickich (konkretne
odnośniki do udostępnienia). Publikacje rodzimowiercze na ten temat
(konkretne odnośniki do udostępnienia). Ankieta (możliwość pomocy przy jej
konstrukcji).

3. Stanowisko Kościoła Rzymskokatolickiego wobec mniejszościowych związków
wyznaniowych (na przykładzie rodzimowierstwa słowiańskiego). - temat wolny
Cel: Praca ma za zadanie określić stopień i zakres formalnego stanowiska
tego dominującego w Polsce systemu wyznaniowego wobec rodzimowierstwa (i
formalnie działających w jego zakresie związków wyznaniowych), oraz
skonfrontowanie go ze stanem rzeczywistym. Określenie w tym zakresie
rzeczywistych celów i zadań tzw. Dominikańskiego Centrum Informacji o Nowych
Ruchach Religijnych i Sektach w Polsce oraz skupianych przy nim ośrodków
satelitarnych (na ile rzeczywiście niosą informacje i jakiego rodzaju).
Materiały: Oficjalne wypowiedzi zwierzchników i przedstawicieli Kościoła
Rzymskokatolickiego na temat pogaństwa i rodzimowierstwa (publikacje -
konkretne odnośniki częściowo do udostępnienia). Stanowiska duchownych
Kościoła Rzymskokatolickiego w bezpośrednim kontakcie personalnym (wywiad -
np. w formie próby uzyskania informacji na temat rodzimwoierczego systemu
wyznaniowego). Materiały na temat związków rodzimowierczych oficjalnie
zamieszczone w ramach Dominikańskiego Centrum Informacji o Nowych Ruchach
Religijnych i Sektach w Polsce (oraz skupianych przy nim ośrodków
satelitarnych) a ich stanowisko w bezpośrednim kontakcie personalnym
(wywiad). Relacje na ten temat przedstawicieli formalnych rodzimowierczych
związków wyznaniowych (wywiad - np. w formie próby uzyskania informacji na
temat konkretnych związków rodzimowierczych).

4. Dialog miedzy religijny i ekumenizm, a politeizm (na przykładzie Kościoła
Rzymskokatolickiego i mniejszościowych rodzimowierczych związków
wyznaniowych). - temat wolny
Cel: Przybliżenie tematyki dialogu religijnego i ekumenizmu deklarowanego
przez dominujący w Polsce system wyzaniowy, a rzeczywisty jego przebieg w
stosunku do mniejszościowych, politeistycznych związków rodzimowierczych.
Materiały: Oficjalne wypowiedzi zwierzchników i przedstawicieli Kościoła
Rzymskokatolickiego na temat dialogu religijnego i ekumenizmu (publikacje).
Materiały z przebiegu rzeczywistych konferencji i spotkań wielowyznaniowych,
a rola i udział w nich oficjalnie zarejestrowanych w MSWiA rodzimowierczych
związków wyznaniowych (analiza). Relacje na ten temat przedstawicieli
formalnych rodzimowierczych związków wyznaniowych (wywiad).

5. Religia w szkole - porażka czy sukces. Ocena wprowadzenia przedmiotu
Religia do szkół z perspektywy ostatnich kilku lat. - temat wolny
Cel: Praca ma za zadanie określić pozytywne i negatywne zjawiska
towarzyszące wprowadzeniu przedmiotu Religia do szkół. Ocenić rzeczywiste
egzekwowanie stosownych (przyjętych w tym temacie) przepisów, odnośnie
nauczania religii mniejszościowych systemów wyznaniowych (np.
rodzimowierstwa słowiańskiego). Ocenić rzeczywistą stan alternatywy w
postaci przedmiotu Etyka.
Materiały: Publikacje o tej tematyce (analiza - konkretne odnośniki
częściowo do udostępnienia). Ankieta i wywiady w śród uczniów poszczególnych
szkół (możliwość pomocy przy jej konstrukcji). Wywiady w ramach władz
poszczególnych szkół (np. w formie próby dowiedzenia się o możliwość
wprowadzenia lekcji przedmiotu Etyka dla swojego potencjalnego dziecka).

6. Niemieckie organizacje neopogańskie uznane za szkodliwe dla ideologii
nazistowskiej i zdelegalizowane przez NSDAP w 1937 roku. - temat wolny
Cel: Praca ma przybliżyć powszechnie mało znane zagadnienie tzw. niemieckich
organizacji okultystycznych, których potencjalne dalsze przedwojenne
istnienie mogło stać się zalążkiem opozycji wobec nazizmu.
Materiały: Publikacje o tej tematyce (analiza - konkretne odnośniki
częściowo do udostępnienia).

7. Wiara i religia jako narzędzie totalitaryzmu nazistowskiego. - temat
wolny
Cel: Praca ma przybliżyć powszechnie mało znane zagadnienie poglądów
religijnych Adolfa Hitlera (i ewentualnie jego najbliższych
współpracowników), fascynacje okultyzmem dla celów militarnych, role i
znaczenie podpisanego przez nazistowskie Niemcy z Watykanem konkordatu,
stworzenia na potrzeby nazizmu specjalnie spreparowanego systemu wierzeń
opartego na terminologii chrześcijańskiej - tzw. "pozytywnego
chrześcijaństwa".
Materiały: Publikacje o tej tematyce (analiza - konkretne odnośniki
częściowo do udostępnienia).

8. Swastyka - solarny symbol dobrobytu czy nazistowskiego totalitaryzmu? -
temat wolny
Cel: Praca ma za zadanie przybliżyć historie jak i znaczenie swastyki na
przestrzeni poszczególnych wieków, w różnych kulturach. Określić stopień i
zakres potocznej wiedzy społecznej o tym symbolu. Określić możliwość i
stopień przywrócenia jego pozytywnego znaczenia.
Materiały: Publikacje o tej tematyce (analiza - konkretne odnośniki
częściowo do udostępnienia). Ankieta (możliwość pomocy przy jej
konstrukcji).

9. Nacjonalizm w nawiązaniu do systemów wyznaniowych (na przykładzie odwołań
do katolickiego jak i pogańskiego/rodzimowierczego dziedzictwa w historii
kraju). - temat wolny
Cel: Praca ma za zadanie charakteryzować zjawisko nacjonalizmu występujące w
ramach danych systemów wyznaniowych - rozgraniczyć kwestie zagadnień
politycznych od wyznaniowych oraz wykazać ewentualne wspólne nawiązania.
Dodatkowo przybliżyć może różnice w terminologii pisowni polskiej takich
pojęć jak patriotyzm i nacjonalizm.
Materiały: Publikacje własne organizacji nacjonalistycznych wpisujących się
w oba wymienione systemy wyznaniowe (analiza - konkretne odnośniki częściowo
do udostępnienia). Publikacje niezależne (np. prasa) dotyczące wymienionego
zjawiska (analiza - konkretne odnośniki częściowo do udostępnienia). Ankieta
w obrębie nacjonalistów wpisujących się w oba wymienione systemy wyznaniowe
(możliwość pomocy przy jej konstrukcji). Ankieta w obrębie osób nie będących
nacjonalistami wpisujących się w oba wymienione systemy wyznaniowe
(możliwość pomocy przy jej konstrukcji).

==================================

Prace dotąd popełnione, których ślad odnaleźć można w sieci:

1. Współczesny ruch neopogański w Europie, Marek Rau - praca z 1999,
miejscami trochę już zdezaktualizowana ale nadal chyba najobszerniejsza
dostępna w necie http://www.taraka.pl/rupo_00.htm.

2. "Wiara naszych ojców" - neopogaństwo słowiańskie w Polsce, Kończal M.,
praca magisterska IF UAM, Poznań - stala sie podstawą opisu - niestety nie
wolnego od przeklaman - naszego ruchu dla portalu prokatolickim
www.psychomanipulacja.pl , czy nieistniejącym już http://sekty.net

3. Polscy "neopoganie" w kontekście kultury New Age, Miller A. 2004, - praca
licencjacka IEiAK UW, Warszawa
http://omega-zmigrod.pl/~slavia/pracaanki.htm -w osobistym odczuciu praca
dość chaotyczna i nie wolna od zbytnich uogólnień.

4. "Nic krótszego od Totalnej Wojny". Wątki satanistyczne, neopogańskie i
okultystyczne w działalności wybranych grup muzycznych, Franke W. praca
magisterska ISNS UW z 1997 - nie znam

5. Idee i wzory neopogaństwa w społeczeństwie polskim, autora brak- praca
studenta socjologii na wydziale Zarządzania i Informatyki w Bielsku-Białej
(?) 2005 - nie znam



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

BRYJSKA KULTURALNA INWAZJA W PRYWATNE ZYCIE POLAKOW
Czy portal racjonalista.pl złamał prawo?
Wartości ujemne w działaniach
edukacja domowa dzieci
Oto najważniejsze co musicie wiedzieć:

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

September the 10-th. International Silver Cleaning Day
Blog edukacyjny
Nowa przeredagowana i uzupełniona wersja monografii "Sztuka Edukacji"
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Sztuka Edukacji - wersja ostateczna!!!

zobacz wszyskie »