kędzierzawość liści brzoskwini

1. Data: 2007-05-01 09:32:03

Temat: kędzierzawość liści brzoskwini
Od: "Ania" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Kupiłam brzoskwinię i dopiero teraz po kwitnieniu zauważyłam, że jej liście
są dość mocno pouszkadzane i pozwijane. Wiem, powinnam była spryskać ją
miedzianem w marcu i teraz już jest na to za późno. Jak teraz mogę pomóc
drzewku - czy można to jeszcze pryskać?
pozdrawiam
Ania

2. Data: 2007-05-01 10:00:40

Temat: Re: kędzierzawośćliści brzoskwini
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2007-05-01 13:59:52

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:006901c78bd7$7f1b17e0$0100a8c0@nju Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> Najlepiej jest na etapie nabrzmiałego paka
> ale teraz tez pomoze .

Hejka. Pomoże jak umarłemu kadzidło. Teraz można jedynie obrywać
porażone przez grzyba liście.
Tadzik chyba się wziął za ochronę i trzeba uważać na jego rewelacje!

> Kedzierzawosc wymaga solidniejszego dawkowania jednak teraz gdy
> oprysk jest na mlode liscie nie mozna z tym przesadzic.

Czyli nie za mało i nie za dużo, tylko w sam raz. ;-)
Może jednak nie korzystać z porad domorosłego specjalisty tylko odpowiedzi
poszukać w poważnych źródłach.
http://www.grupy.senior.pl/Opryski-planowe,t,326826,
p,2,2.html
Pozdrawiam postponująco Ja...cki

4. Data: 2007-05-01 23:11:06

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> są dość mocno pouszkadzane i pozwijane. Wiem, powinnam była spryskać

> miedzianem w marcu i teraz już jest na to za późno. Jak teraz mogę

Teraz to raczej ogranicz się do oprysków przeciw mszycom na
brzoskwiniach. Na osłabionej kędzierzawością liści brzoskwini pojawi
się w sezonie niejedno pokolenie mszyc. Sprawdź też czy nie masz
mrowiska przy drzewku. Jest mrowisko - wiosną bankowo będą mszyce.
Będą mszyce, będzie spadź a na niej pięknie przylepią się naniesione
przez wiatr patogeny grzyba Taphrina deformans i inne sadzakowe. Nie
jesteś bezradna - możesz już teraz podjąć wysiłek by w przyszłym roku
kędzierzawości na Twoim drzewku nie było. Zrywaj porażone liście i pal
je niezwłocznie. Jesienią opryskaj preparatem miedziowym a wiosną
sylitem lub odpowiednikiem w działaniu.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

5. Data: 2007-05-03 07:21:23

Od: "Ania" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
> spryskać ją miedzianem w marcu i teraz już jest na to za późno. Jak teraz
> mogę pomóc drzewku - czy można to jeszcze pryskać?

bardzo dziękuję za wszystkie rady. Mam nadzieję, że uda mi się uratować
drzewko.
Pozdrawiam
Ania

6. Data: 2007-05-04 09:38:45

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo dziękuję za wszystkie rady. Mam nadzieję, że uda mi się uratować
> drzewko.

Spoko, ja tak ratuję co roku

W tym też widzę, że syllit pójdzie w ruch

Jacek

7. Data: 2007-05-04 18:27:04

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> Hejka. Pomoże jak umarłemu kadzidło. Teraz można jedynie obrywać
> porażone przez grzyba liście.
> Tadzik chyba się wziął za ochronę i trzeba uważać na jego rewelacje!

Od początku posiadania brzoskwini tj. od czterech lat kędzierzawość
liści atakuje moje drzewko, które w tym roku pięknie kwitło. Opryskałam
miedzianem w tej porze co trzeba, ale nie pomogło.
Dzisiaj byłam w Castoramie i był tam człowiek, który doradzał w sprawach
ochrony roślin i nawożenia (jako gość tejże) wydawało się, że w sposób
fachowy . Otóż on twierdzi, że opryski stosuje się profilaktycznie, tak
jak to opisywał Dirko, ale w wypadku, gdy to nie pomoże, to należy
zastosować je także leczniczo.
Zalecił usuniecie najpierw zarażanych liści oraz zastosowanie sylitu po
fazie kwitnienia, tak jak to opisywał Tadeusz. Może coś w tym jest. Ja
nie mam nic do stracenia,bo jak tak dalej pójdzie, to oberwę wszystkie
liście i drzewko padnie.
Zdam oczywiście relację za jakieś dwa tygodnie.
Pozdrawiam
michalina

8. Data: 2007-05-04 18:59:29

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f1fu5s$rc$1@nemesis.news.tpi.pl michalina
<m...@n...vp.pl> napisał(a):

> ... Ja nie mam nic do stracenia,bo jak tak dalej pójdzie, to
> oberwę wszystkie liście i drzewko padnie.

Hejka. Nie padnie tylko wypuści nowe liście. Na marginesie. Znam
wypowiedź jednego z profesorów, który stwierdził, że nie ma potrzeby
chemicznego zwalczania kędzierzawości liści brzoskwini, bo rzekomo drzewa
same sobie dadzą radę z tą chorobą. Jako przykład podawał sady brzoskwiniowe
w krajach kaukaskich.
Pozdrawiam lokalnie Ja...cki
PS Terminy zabiegów: "W okresie jesienno-zimowym, od opadnięcia liści do
nabrzmiewania pąków wykonać 1-2 opryskiwania" - z Programu ochrony roślin
sadowniczych 2007 opracowanego przez zespół pracowników Zakładu Ochrony
Roślin Sadowniczych w ISiK w Skierniewicach

9. Data: 2007-05-04 22:15:18

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Spoko, ja tak ratuję co roku
>
> W tym też widzę, że syllit pójdzie w ruch

Dopiero teraz? Możesz sobie już darować.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

Winogrono - jak zaczac
Pionowe ogrody