kiedy najlepiej/najłatwiej

1. Data: 2014-04-20 22:32:52

Temat: kiedy najlepiej/najłatwiej
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.... wykopać kłącze Miskanta olbrzymiego?
Po kilkunastu latach mała sadzonka rozrosła się aż nadto.
Teraz "wchodzi" w trawnik, co nie odpowiada.
Kiedyś kłącza powinny być bardziej podatne.
Ale kiedy?
Jak do tej pory, to siekiera, czy osty szpadel nie wystarczały.

A może randap?

Pozdrawiam Krycha.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

2. Data: 2014-04-20 23:28:04

Temat: Re: kiedy najlepiej/najłatwiej
Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-20 22:32, Krycha pisze:
> [...]
> Kiedyś kłącza powinny być bardziej podatne.
> Ale kiedy?
> Jak do tej pory, to siekiera, czy osty szpadel nie wystarczały.

Stare, zaschłe splatane kłącza zawsze będą równie twarde
a rosnąc kilka lat na tym samym stanowisku rozbudowały się głęboko.
Teraz jest najlepsza pora bo najmniej uszkodzisz część kępy , która ma
pozostać.
Roundap zabiłby cała roslinę ale zaschnięta karcz pozostałaby
w glebie i tak na kilka lat
Ja do podziału kęp zrobiłem sobie przecinak z siekiery do której
dospawałem kawał stalowego trzpienia w który walę 5kg młotem.
Po rozkuciu kępy dalej to pikuś, trzeba tylko obkopać wokół część kępy
do usunięcia , podcinając od dołu szpadlami w koncu uda się Tobie ją
oderwać.

--
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal

sklep: http://trawki.pl/
http://facebook.com/trawki

3. Data: 2014-04-21 22:25:45

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-20 23:28, Tadeusz Smal pisze:

> [...]
> Po rozkuciu kępy dalej to pikuś, trzeba tylko obkopać wokół część kępy
> do usunięcia , podcinając od dołu szpadlami w koncu uda się Tobie ją

Nie obejdzie się bez tych dwóch narzędzi, siekiery z dospawanym
trzpieniem (poproszę o zdjęcie) i 5 kg-owego młota.
Rozejrzę się. A myślałam, że mam już wystarczająco dużo narzędzi
potrzebnych do obsługi działki, ale okazało się że nie ;-).

Pozdrawiam Krycha.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

4. Data: 2014-04-21 23:32:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Apr 2014 22:25:45 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
> Rozejrzę się. A myślałam, że mam już wystarczająco dużo narzędzi
> potrzebnych do obsługi działki, ale okazało się że nie ;-).

Ognisko rozpal w tym miejscu.

Grusza. Uchła, czy jeszcze nie całkiem
mieszkańcy doniczki
Czosnek.
Rącznik pospolity - problem w wysiewem w doniczkach
Jak "przelatować" choinkę?