kiedy siac trawe i jeszcze jedno pytanie

1. Data: 2004-02-05 09:49:56

Temat: kiedy siac trawe i jeszcze jedno pytanie
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszlym roku pod koniec lata potraktowalam caly "trawnik" srodkiem
chwastobojczym, trzy tygodnie pozniej wszystko zostalo gleboko skopane,
korzenie i resztki chwastow powybierane, pozniej zgrabione. Po dwoch-trzech
tygodniach chwasty sie znowu pojawily (ale juz inne) wiec jeszcze raz to
wszystko srodkiem chwastobojczym i...zrobil sie poazdziernik.
W tym roku chcialabym posiac trawe jak najszybciej bedzie to mozliwe.
1.Czy wystarczy tylko wypielic te chwasty, ktore juz w tej chwili sa a
nastepnie posiac trawe czy trzeba jeszcze raz kopac?
2.Trawnik, ktory zalozylam w zeszlym roku wczesnym latem tez nie jest
powalajacej urody, czy moge nawozac go poprostu sypnac jeszcze troche trawy
z nawozem?
3 W zeszlym roku wysadzilam w skrzynki przed drzwiami zimozielone roslinki,
golterie, wrzosy i wrzosce wygladaja calkiem przyzwoicie, ale irga, barwinek
i cos czego nazwy nie znam, ale ma drobne zolto zielonkawo biale listki
wygladaja jakby byly zasuszone(podlewalam zima). Czy powinnam cos z nimi
robic juz teraz czy jeszcze poczekac?

Magda

2. Data: 2004-02-05 10:39:13

Temat: Re: kiedy siac trawe i jeszcze jedno pytanie
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
dwoch-trzech
> tygodniach chwasty sie znowu pojawily (ale juz inne) wiec jeszcze

...i tak można w koło Macieju.
Po każdym kopaniu na powierzchni gleby pojawiają się nowe nasiona
(niektóre czekały na tę okazję kilkaset lat, taki szczawik zajęczy na
ten przykład), a po każdym herbicydzie wyrosną nowe, szczęśliwe z
powodu wyeliminowania konkurencji.
Proponuję poczekać jeszcze aż nie będzie groził nawrót zimy a ziemia
się nagrzeje, wyplewić ręcznie to co wyrosło w międzyczasie a potem
siać trawę i nie frustrować się zbytnio koniczyną i stokrotkami.

Starszy trawnik dobrze jest co jakiś czas podsiać nowymi nasionami,
nawet jeśli "nie wygląda tak źle".

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2004-02-05 10:49:28

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bvt3dp$c28$1@news.onet.pl magda <mag-l@spam_wp.pl>
napisał(a):

> W tym roku chcialabym posiac trawe jak najszybciej bedzie
> to mozliwe.
> 1.Czy wystarczy tylko wypielic te chwasty, ktore juz w tej chwili sa a
> nastepnie posiac trawe czy trzeba jeszcze raz kopac?

Hejka. W żadnym wypadku nie kopać (ziemia przed założeniem trawnika
powinna się odleżeć lub zostać zwałowana). Nie spieszyłbym się z siewem
trawy. Im będzie cieplej tym szybciej nasionka mieszanki traw wykiełkuja i
będa rosły. Po usunięciu istniejącego zachwaszczenia należy zagrabić ew.
delikatnie (płyciutko) spulchnić gracką ziemię i poczekać aż skiełkują
kolejne chwasty (one tak mogą w koło). Dopiero wtedy po wypieleniu chwastów
zasiej trawę.

> 2.Trawnik, ktory zalozylam w zeszlym roku wczesnym latem tez nie jest
> powalajacej urody, czy moge nawozac go poprostu sypnac jeszcze troche
> trawy z nawozem?

Daj trawie szansę się rozkrzewić. Usuwaj chwasty, często koś i nie
przesadzaj z nawożeniem.
Pozdrawiam bez pośpiechu Ja...cki
H.Z.: "Francja kupiła Korsykę na rok przed urodzinami Napoleona, aby mieć
pewność, że będzie on Francuzem." :-(

4. Data: 2004-02-05 14:18:03

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <mag-l@spam_wp.pl> wrote in message news:bvt3dp$c28$1@news.onet.pl...
> [...] Po dwoch-trzech
> tygodniach chwasty sie znowu pojawily (ale juz inne) wiec jeszcze raz to
> wszystko srodkiem chwastobojczym i...zrobil sie poazdziernik.

Widzisz co zrobilas? A bylo by wieczne lato!

A bardziej na serio - po co Ci trawnik bez chwastow?
Zobacz jak to ladnie wyglada:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/konicz2.j
pg
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/mlecz.jpg
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/wsc.jpg
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/zajkap.jp
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/pieciorni
kmaly.jpg
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/dziew.jpg
To wszystko chwasty, ktore wyroslu u mnie w trawie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-02-05 16:46:00

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kmaly.jpg
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/dziew.jpg
> To wszystko chwasty, ktore wyroslu u mnie w trawie.

Piękny, kolorowy i mięciutki, jak aksamit.
Idealny dla dziecka skaczącego z drzewa:-)

Pozdrawia wizytowo boletus

6. Data: 2004-02-05 16:55:08

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
napisał w wiadomości

> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/dziew.jpg

Ja prosże nazwę tego... Najlepiej łacińska.
Oczu od monitora oderwać nie mogę.
Ja to chę, ja to muszę miec;-)

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2004-02-05 18:01:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
> napisał w wiadomości

> Ja prosże nazwę tego... Najlepiej łacińska.
> Oczu od monitora oderwać nie mogę.
> Ja to chę, ja to muszę miec;-)

Ja chcę wiedzieć, co to takiego! Ni to malwa, ni dziewanna...

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-02-05 18:52:41

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w
wiadomości news:bvu0fs$ref$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Ja chcę wiedzieć, co to takiego! Ni to malwa, ni
dziewanna...

Ano po nazwie wygląda, ze dziewanna (ale Michał mógł sobie
nazwać pliwk np dziew. w skrócie od dzieweczka;-))
A pierwsze skojarzenie było z malwą...

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2004-02-05 18:57:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja chcę wiedzieć, co to takiego! Ni to malwa, ni dziewanna...
>
> Pozdrawiam, Basia.

Dziewanna rdzawa.

Pozdrawia prosto boletus

10. Data: 2004-02-05 19:10:57

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dziewanna...
> >
> Ano po nazwie wygląda, ze dziewanna (ale Michał mógł sobie
> nazwać pliwk np dziew. w skrócie od dzieweczka;-))
> [...]

Malwa ma tyle wspólnego z dziewanną
co Boletus edulis z ogrodem:-0

Pozdrawia grzybowo boletus

Czy JUŻ można sadzić?