kiedy sieje sie trawe

1. Data: 2011-03-13 09:56:47

Temat: kiedy sieje sie trawe
Od: Kadar <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam maly taras, zamierzam podsypac troche ziemi (nie wiem jeszcze
jakiej) i posiac trawe tylko kiedy zaczac to robic?

KADAR

2. Data: 2011-03-13 11:49:57

Temat: Re: kiedy sieje sie trawe
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
z.googlegroups.com...
> Mam maly taras, zamierzam podsypac troche ziemi (nie wiem jeszcze
> jakiej) i posiac trawe tylko kiedy zaczac to robic?

Podepne sie pod temat;
Zakladam ok 300 metrów trwnika, gleba zyzna, ciezka, prawie torfowa wysoki
poziom wod gruntowych, teren dobrze nasloneczniony.
Jaki gatunek trawy polecacie na taki teren?

Kris

3. Data: 2011-03-13 15:08:52

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
z.googlegroups.com...
> Mam maly taras, zamierzam podsypac troche ziemi (nie wiem jeszcze
> jakiej) i posiac trawe tylko kiedy zaczac to robic?

Teraz juz mozna.

Pozdrawiam siewnikowo
skryba

4. Data: 2011-03-13 15:15:16

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> poziom wod gruntowych, teren dobrze nasloneczniony.
> Jaki gatunek trawy polecacie na taki teren?

To zalezy jak czesto bedziesz ja mógl kosic i do jakich celów ma byc
przeznaczona. Do biegania i gry np w badmintona czy na siano? Jesli chcesz
miec super trawnik to :
http://www.autopunkt24.pl/trawa/index.html
Watek:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.ogrody&tid=7012338
Pozdrawiam archiwalnie
skryba

5. Data: 2011-03-13 20:38:08

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> i do jakich celów ma byc przeznaczona. Do biegania i gry np w badmintona
> czy na siano? Jesli chcesz miec super trawnik to :

Trawnik przed domem. Raczej dekoracyjny i do celow "spacerowych" Mało
inesywnie uzytkowany. Kosic moge dwa razy w tgodniu

Kris

6. Data: 2011-03-13 21:30:50

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trawnik przed domem. Raczej dekoracyjny i do celow "spacerowych" Mało
> inesywnie uzytkowany. Kosic moge dwa razy w tgodniu

Znalazłem coś takiego:
http://e-centrumogrodnicze.pl/produkt/nasiona-i-cebu
le/nasiona/mieszanki-traw/mieszanka-professional-uni
wersalna-5kg-1466.html
Co o tej trawie sądzicie/

7. Data: 2011-03-14 07:40:49

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-13 12:49, Kris pisze:

> [...]
> wysoki poziom wod gruntowych, teren dobrze nasloneczniony.
> Jaki gatunek trawy polecacie na taki teren?

Mieszanka handlowa nasion traw do wysiania na trawnik
nie jest gatunkiem trawy z botanicznego punktu widzenia

Podałeś nizej mieszankę w ktorej jest podany niby skład
w rozbicu na gatunki i odmiany nasion.

Najceniejszą trawą w tej mieszance jest Festuca rubra Rubra
rozmnazajaca sie rozogami - im wiecej jest jej w mieszankach tym są one
droższe i okreslane mianem wytrzymałych.

30% to nie jest mało ale nie jest duzo
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/

8. Data: 2011-03-14 08:07:24

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 30% to nie jest mało ale nie jest duzo
> z pozdrowieniami i uśmiechami
> smal
> www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
> sklep: http://trawki.pl/

Dzięki za info.
Ale prosze sprecyzuj czy ta mieszanka jest ok czy polecasz coś lepszego?
Może coś ze swojej oferty polecisz?
Lub może jest jakas lepsza mieszanka tutaj:
http://e-centrumogrodnicze.pl/kategoria/nasiona-i-ce
bule/nasiona/mieszanki-traw-71.html
Podaję ten sklep bo mam tu akurat możliwośc odbioru osobistego.

9. Data: 2011-03-14 08:29:19

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.03.2011 10:56, Kadar pisze:
> Mam maly taras, zamierzam podsypac troche ziemi (nie wiem jeszcze
> jakiej) i posiac trawe tylko kiedy zaczac to robic?
>
> KADAR

im wcześniej tym lepiej, znaczy się w granicach rozsądku, w śniegu nie
urośnie:)

Ja jestem zdania że lepiej to robić jesienią, o ile nie samo sianie, to
przygotowanie podłoża.
Ziemia po wyrównaniu musi się trochę uleżeć, bo inaczej to będziesz mieć
fale. Więc jak już się ziemia uleży (najlepiej przez zimę) to na wczesną
wiosnę wyrównujesz to co się uleżało, przeprowadzasz jeszcze raz, o ile
konieczne, odchwaszczanie i siejesz. Lepiej szybko, dla tego że młoda
trawa jest dość wrażliwa na przesuszenie, jak słonko zacznie mocno
przygrzewać to trzeba dużo wody lać, na wiosnę ziemia jest jeszcze
bardzo mokra, a i deszcze nie są rzadkością, w lecie to już może być z
tym większy problem.

10. Data: 2011-03-14 09:14:12

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozmnazajaca sie rozogami - im wiecej jest jej w mieszankach tym są one
> droższe i okreslane mianem wytrzymałych.

Podłączę się z pytaniem.
A jest jakis szczególny powód dla którego nie możnaby
zastosować _zamiast_mieszanki_ właśnie jednorodnej
gatunkowo trawy? Na przykład wzmiankowanej przez Ciebie.
Zawsze sie zastanawiałem nad tym kupowaniem mieszanek
traw czyli czegoś dobrego rozieńczonego byle czym.

Przecież wyższa cena zakupu nasion jednorodnych opłaci się
w kontekście zmniejszenia wysiłku w utrzymanie takiego trawnika
(nie będzie potem dosiewania itp.)

projektowanie ogrodów
Thuje po raz kolejny
Szklarnia z poliwęglanów?